24.09.2020

PORTFOOLIO. Viru Keskuse pikaaegne CMCO Taivi Koitla: 11 aastat ja 39 auhinda

„Eestis ON vägevaid talente ja väga andekaid inimesi! Ja neid ei ole keeruline üles leida,“ ütleb Taivi Koitla. Neljas lugu TULI lugudesarjast „Portfoolio“, kus tuleb juttu kõigist nendest andekatest inimestest, kellega Taivi aastate vältel koostööd on teinud. Lisaks hulk näiteid mitte ainult auhindu toonud, vaid ka äriliselt tulemuslikest lahendustest.

Taivi Koitla

CV

  • TULI juhatuse liige
  • Viru Keskuse CMCO (Chief Marketing & Communications Officer) nov 2008 – jaan 2020
  • 39 turundus- ja reklaamiauhinda
  • Aasta Klient 2018 ja Aasta Klient 2020
  • Sündinud 27.03.1980 Kuressaares
  • Õppinud majandust, turundust ning hetkel Tartu Ülikoolis õigusteadust
  • Töötanud ka finantsettevõttes, reklaamiagentuuris ja turundustehnoloogia startupis
  • Korraldab koos sõbraga Toidufilmide festivali
  • Tahtis suureks saades lavastajaks ja näitlejaks saada. Aega veel vist on?
  • Armastab reisimist, arhitektuuri, kunsti, muusikat, kirjandust, loodust ja ebaharilikke lahendusi

AUHINDADEST

Kolmkümmend üheksa auhinda on üsna muljetavaldav maht, ent 11 aastat on ka päris muljetavaldav periood, mille vältel need Viru Keskuses ja keskusesse panustades võidetud sai. Neist auhindadest isiklikult vast kõige liigutavamad olid tiitlid Aasta Muusikasõbralikeim Ettevõte ja Selge Sõnum 2019. Ent portfooliost ja auhindadest rääkides tuleb rääkida „meist“ ehk kõigist nendest andekatest inimestest, kellega nende aastate vältel on koostööd tehtud.

ANDEKATEST INIMESTEST

Reklaami- ja turundusvaldkonnas tegutsedes kuuleb tihti rahulolematust, et Eestis ei tehtavat ägedaid või kvaliteetseid lahendusi. Näpuga näidatakse nii klientide poolelt agentuuride suunas, et pakutakse keskpäraseid lahendusi, kui ka vastupidi, et kliendid ei oska või ei julge erilisi lahendusi heaks kiita. Igipõline eelarveprobleem sinna otsa.

Eks neis kuuldustes on omajagu tõtt ka, samas kohtab paraku igas valdkonnas tegijaid, kes on ükskõiksed või mitte nii tasemel kui positsioon nõuab.

Siunamise asemel on võimalik olukorda parandada nii agentuuridel kui ka klientidel. Esimestel on rohkem potentsiaali strateegiliselt läheneda, kliendi valdkond (sh konkurentide analüüs nii siin- kui ka sealpool piire) paremini selgeks teha, olla korrektsemad ning julgemaid ja kliendi „näoga“, mitte enda agentuuri „näoga“, lahendusi pakkuda. Klientidel on kõvasti rohkem potentsiaali paremaid valikuid loovpartnerite osas teha ja neid siis ka tegelikult usaldada oma tööd tegema. Lisaks ka ettevõttesiseselt olukorda hinnata – kas teatakse, miks, kellele ja mida tehakse ning miks ja mida tellitakse? Kõlab kohtlaselt, ent üsna levinud probleem paljudes ettevõtetes. Ka on kehvade tulemuste ja lahenduste korral põhjust turundusosakonnale või agentuurile etteheidete tegemise asemel ka ettevõtte juhtidel endil peeglisse vaadata – kas ettevõtte väärtused ja eesmärgid on paigas ning kas turundusosakonnal on mandaati oma tööd ka tegelikult teha ja otsuseid vastu võtta?

Nende 11 aasta jooksul Viru Keskuses õnnestus mul teha koostööd väga paljude erinevate inimestega, sealjuures säilitada nn Viru Keskuse nägu ja kvaliteet ning luua tõeliselt erilisi lahendusi. Eestis ON vägevaid talente ja väga andekaid inimesi! Ja neid ei ole keeruline üles leida.

Olen tänulik igaühele, kellega koos on midagigi tehtud, ent meeldejäävamatest tegudest tõstan just suurema mahu ja pidevama kokkupuute tõttu esile just need isikud:

Kunagisest Vatson Wundermanist ja Linda Loovteenused tiimidest: Anne Vetik, Jaanus Veerberk, Madis Ots, Ken Oja ja Anton Toomere.

Ad Angels: Annika Avikson, Kärt Villmann, Kädi Kaasikmäe, Maria Urb ja Hanna Martinson.

Dint Graafilise Disaini Stuudio: Tuuli Laumets.

Age Creative: Vladimir Loginov ja Kadrin Visse.

Stiilikanal: Janne Klooren ja Katrin Päevakene.

Velvet: Mart Lankots.

Liisi Eesmaa, Riina Varol, Nele Pandis, Kenneth Bärlin, Liis Plato, Krõõt Tarkmeel, Mammu ja Kalle Veesaar.

Vägev! Aitäh!

Alltoodud valik pole niivõrd ülevaade portfooliost ega auhinnatud töödest, kui pigem väike valik töödest, mida teatud põhjustel tahan esile tõsta. Ent erakordseid töid on sadu, alates animeeritud kinkekaartide ümbristest, lõpetades parkimismaja sissesõidutee multiplikatsiooniga. Pole lihtne neid välja jätta.

Mul on olnud au seda tööd teha ja need loovprotsessid, milles osaline või loojaks olin, aitasid vaimu tasakaalus hoida, mida ses ülipingelises ja enamus mahus hoopis teistlaadi tegevusi ja panust eeldavas rollis hädasti vaja oli. Need meie jaoks ägedad lahendused on kogu tiimi pühendunud ja kirgliku töö ning parima nimel pingutamise tulemus. Ja mitte ainult loovalt kandvad ja auhindu toonud, vaid ka äriliselt tulemuslikud ning loodetavasti ka inspireerivad lahendused.

Aitäh kõigile kaasteelistele, isegi kui te oma nime siit ülevalt- ega altpoolt ei leia!

VIDEO JA VIRTUAALNE  

Viru Keskus teenäitajana algatas palju uuenduslikke projekte ning katsetas üle kümne aasta tagasi mõneti ka rabava sisuga lahendusi, mis samas täna tunduvad ehk iseenesestmõistetavad. Virtuaalsetest lahendusest tõstan esimesena esile 2009. aasta detsembris YouTube’i eetrisse läinud virtuaalse kinginõuandla ehk kingiprofi Kingi Kitti veebiseriaali ja blogi, kus kingipersoona nõustas inimesi nii väljaspool keskust kui ka keskusesse püstitatud Kingi Kitti elutoast. See videomaterjal pole teatud põhjusel kahjuks tänaseks enam veebist leitav. Väga raju lahendus ja Kingi Kitti oli ülimalt produktiivne, postitades iga päev uue ja ülimalt meelelahutusliku kingisoovituse video ning suheldes blogis interaktiivselt kinginäljas inimestega.

kingi kitti

Vatson Wunderman:  Jaanus Veerberk, Anne Vetik, Timo Toiger.
Kingi Kittina superrolli teinud Helene Vetik.
Elutoa loonud Ines Käärma.

Kaks korda aastas toimunud sari Fashion Is Back In Tallinn (FIBIT) toimus keskuses paralleelselt nii live-etenduste kui ka virtuaalsete stiilispikrite, stiilisoovituste ning moeetendustega suurtelt ekraanidelt samuti juba üle kümne aasta tagasi. Ka siin sai katsetatud iga kord erinevaid formaate ja tegevusi, YouTube’i ülekandeid, ekspertide soovitusvideosid jpm.

Toonasest perioodist olid erilised lemmikud 2012. ja 2013. aastate multilahendused, kus Viru Keskuse aatriumis oleva moelavaga olid kaasas hiiglaslikud LED-ekraanid, kust sai live-etenduse ajal tervikelamust nautida, lisaks puutetundlikud ekraanid stiilispikriga, kus modellid pöörlesid ekraanil 360 kraadi ning kust sai endale sobiva komplekti välja valida ja e-posti aadressile saata ning otsejoones poodi sobivaid lahendusi soetama kõndida. Täna näib see justkui kohustuslik igas vaates nii turunduslikult kui ka ostlejate elu lihtsustamiseks, ent siis oli see lahendus inimestele niivõrd uus, et ei usutud oma silmi. Lisaks olid sama sündmuse raames aatriumis ka hiidekraanid non-stop catwalk’i ja tooteviidetega ning eriilmelise disainiga kapid „Mood kapist välja“. Igas kapis oli hiiglaslik ekraan, mida avades käivitus video moeeksperdi moesoovitustega. Enda stiiliga sobivates kappides võtsid sõna Ülle Põhjanheimo, Aivar Antonio Lätt, Karolin Kuusik, Zenja Fokin. Kokku oli meil sügisel 2012 moeürituse tarbeks lisaks live-moeetendustele neli erinevat tüüpi, mastaapi ja sisuga ekraani, et inspiratsiooni jaguks liialdamata kõigile. See igas mõttes multifunktsionaalne lahendus ning tol ajal UX ja UI kontekstis vajalik stiilispikker on üks mu lemmikutest siiani.

Tiim: Anne Vetik, Ken Oja, Anton Toomere, Janne Klooren, Katrin Päevakene, Jaanus Ree, Taivi Koitla.

Ka FIBIT 2013 moesündmusel jätkasime lisaks moelavale ka puutetundlikul ekraanil stiilispikri ja kokku kolme erinevat tüüpi ning sisuga ekraanilahendustega, ent seda FIBITit tahan esile tõsta hõrgu 3D lahenduse tõttu, mille lõi Anton Toomere.

Making of:

Tiim: Anne Vetik, Ken Oja, Anton Toomere jpt.

FIBIT kevad 2019: nn hologramm moeetendus. See lahendus oli kogu maailmas uuenduslik ning kuigi nn hologramm moeetendust on raske fotole ja videole saada, siis ehk saab mingigi aimu sellest videost, kui te ise ei jõudnud seda oma silmaga vaatama. Õhust ilmuvad ja õhku haihtuvad modellid moeetendusena ostukeskuses oli eriline ja pälvis tähelepanu ka väljaspool Eestit. Tänaseks on samalaadse tehnoloogiaga reklaamlahendused üsna levinud.

Tiim: Taivi Koitla, Jan Škurinski, Karmo Kaasik, Gerdo Kaasik, Janne Klooren.

FIBIT sügis 2019: VIRUAALNE MOOD  

Publiku aega austav moeetendus pakkus võimalust kõigil moeetendusel esireas istuda ning modelle lähedalt vaadata, ise samal ajal Viru Keskuse aatriumist Kai kunstikeskusesse teleporteerudes. Seekordne sügis tõi moesoovitused publikuni läbi virtuaalreaalsuse. Piisas vaid endale sobival ajal Viru Keskusesse kohale tulla ja VR-prillid ette panna.

viruaalne 2

Case study:

Tiim: Janne Klooren, Taivi Koitla, Katrin Meier.

KÄSITÖÖST 

Selle rubriigi ma pühendan kõigile neile inimestele, kes on ehitanud oma kätega valmis mahukaid ja erilisi lahendusi ning pidanud hiljem ka vilunud silmi veenma, et tegu pole järeltöötlusega arvutiprogrammis. Kalle Veesaar fotograafina on osanud ja jaksanud ehitada igasuguseid keskkondi me võtteplatsidel, sh ka mitmemeetriseid tähti tähestikust või basseinivõtteks keerulisi konstruktsioone. Liisi Eesmaa on pea iga meie ühise projekti tarbeks meisterdanud ulmelisi peakatteid või rõivaid.

Neid erilisi inimesi on teisigi, aplaus!

Ent alustame projektist nimega „Täielik Snööb“ aastast 2010, mil Maria Ader ja Johanna Ulfsak lõid käsitsi nööpe Karl Lagerfeldiks, Vivienne Westwoodiks ja Manolo Blahnikuks ladudes tõelised meistriteosed!

vivian e1600944238982

karl lagerfedl

Tiim: Maria Ader, Johanna Ulfsak, Anne Vetik, Jaanus Veerberk, Ken Oja, Anna-Liis Toomei.

FIBIT 2010: Liisi Eesmaa vormis võtteplatsil modellile selga juustest kleidi. Foto: Kalle Veesaar.

fibit kuldno25cc2583ela eri 1

FIBIT 2012: hiidkaleidoskoop, mille ehitas kohapeal valmis Linda Loovteenuste tiim.

Making of:

 

Põhitiim: Anne Vetik, Filippo Caroti, Ken Oja.

VEEL ERILISTEST PROJEKTIDEST

Austusavaldusena Yoko Ono soovide puule ja tema ning hr Lennoni legendaarsele armastusloole valmis 2013. aastal Lembelaupäeva raames ja Valentinipäeva trotsides Viru Keskuse aatriumis soovide puu, kuhu inimesed said soove külge riputada. Lisaks oli aatriumis paljude muude südantmurdvalt südamlike tegevuste ja lahenduste hulgas ka Tunnete Postkontor. Sinna said inimesed hiiglaslikke ja spetsiaalselt selleks ürituseks valminud postkaartidele oma lembeteate jätta neile, kellele otse ei juletud oma headest soovidest või tunnetest rääkida. Postkaardi täitnud inimene jättis seepeale adressaadi telefoninumbri (siis ei kehtinud veel GDPR!:)) ning postkontori töötaja helistas kaardisaajale ja kutsus „salasõnumile“ Viru Keskusesse järele tulema. See üritus oli erakordselt populaarne ja me olime südamest liigutatud, kui palju inimesi kohale tuli, kui palju soove inimesed puule külge riputasid ja kui südamlikud need olid.

lembelaupa25cc2588ev 4 1

Tiim: Janne Klooren, Katrin Päevakene, Anne Vetik, Taivi Koitla.

Viru Keskuse esimese uuenduslaine puhuks ja 10. juubeli tähistamiseks 2014. aastal korraldatud juubeligala eest pälvisime Kuldmuna ja kogesime korraldustiimina nii pisaraid kui ka hiljem õnneks ka rõõmu. Tervitused siinkohal Janne Kloorenile ja Katrin Päevakesele!

2017. sügisese moehooaja ja Moekunstikino koostöö tähistamiseks valminud kampaania „Viru Keskus: valmistatud moestsenaariumi järgi“ #kannastaarimoodi oli kirglike kalambuuritsejate lemmikprojekt ning kontseptuaalselt üks kandvamaid lahendusi üle pika aja. Tunnustekstidega särgid koos moehooaja ajakirjaga jõudsid suure hulga inimesteni, levisid sotsiaalmeedias kulutulena ja siiani näeb inimesi neid särke kandmas nii tänaval, sotsiaalmeedia postitustes kui ka mõne arvamusliidri seljas Aktuaalsele Kaamerale intervjuusid andes.

kanna staari moodi

kanna staari moodi 2

Tiim: Taivi Koitla, Kädi Kaasikmäe, Annika Avikson, Triin Heimann, Kärt Villmann, Hanna Martinson, Maria Urb.

PÖFFi filmikataloogi 2009. aastal valminud ning kulla pälvinud trükireklaam. Reklaamis on loetletud kõik parima kostüümidisaini Oscari võitjad. Nagu moekeskuse ja filmifestivali koostööle kohane.

po25cc2588ff

Tiim: Madis Ots, Jaanus Veerberk, Anna-Liis Toomei.

„Tarkus on peas ja poes“ 2010

tarkus on poes

Tiim: Jaanus Veerberk, Anne Vetik, Mart Anderson, Timo Toiger.

„Tarbi targalt“ 2011 

tarbi targalt

Tiim: Anne Vetik, Ken Oja, Mari-Liis Keerdi.

„Mõistlik valik“ 2014 

virukeskus aju

Tiim: Vladimir Loginov, Kalle Veesaar, Taivi Koitla, Kadrin Visse.

Moeseeriad Viru Keskuse ajakirja tarbeks pälvisid tähelepanu mujalgi Euroopas ning positiivset vaevuti kirjutama nii ajakirja enda kui ka moeseeriate tippkvaliteedi kohta. Allpool on küll vaid üksikud kaadrid erinevatest seeriatest, ent need seeriad on ka auhindu pälvinud ning väärivad toonastest väljaannetest sirvimist, et andekate fotograafide, stilistide, jumestuskunstnike ja modellide töid vaadata.

liisplato1

Tiim: Liis Plato, Riina Varol. 

spektrum1 1

Tiim: Liisi Eesmaa, Riina Varol, Nele Pandis.

red 2 1

Tiim: Liisi Eesmaa, Riina Varol, Mammu

„Ants Laikmaa ärkab ellu“ 2019

Möödunud aastal algatasime kampaania, et meile kõigile meelde tuletada, kust on Laikmaa tänav oma nime saanud, kes oli see Eesti jaoks väga oluline maalikunstnik ning ühtlasi tähistada ka Eesti Kunstimuuseumi sajandat juubelit. Seda kõike tänapäevases ja naljatlevas võtmes, et kaasata ka nooremat generatsiooni kunstiajalooga tutvust tegema ja tulema nii Viru Keskusesse Ants Laikmaa loomingu reprosid vaatama kui ka kunstimuuseumidesse tarkust ammutama. Eesti Kunstimuuseumi tiim võttis meie idee väga hästi vastu ja veel kord suur aitäh, et nii mängulise lahendusega kaasa tulite!

Tiim: Taivi Koitla, Vladimir Loginov, Kadrin Visse, Karel Zova, Kersti Tiik. 

Allahindluskampaania 2020 jaanuar

Koostöös Age Creative agentuuri ja Vladimir Loginoviga on tõtt-öelda enamus allahindluskampaaniad (moetorm, poetorm) olnud silmapaistvad ning auhindugi pälvinud, ent selle konkreetse kasuks otsustasin põhjusel, et see oli minu kõige viimane kaastöö Viru Keskusele. Ning võitis kevadel ka Kuldmuna konkursil kulla. Ilus punkt sellele loole!

allahindlus 2020

Tiim: Vladimir Loginov, Liisi Eesmaa, Kalle Veesaar, Taivi Koitla, Kadrin Visse. 

Taivi Koitla

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt