26.09.2022

TULImusta konkursile lükkab hoo sisse tutvustav veebinar

Uus tulemuskonkurss TULImust saab avapaugu juba tuleval esmaspäeval, 3. oktoobril, mil algab tööde esitamine. 4. oktoobril toimub aga veebinar, kus tutvustatakse konkurssi, kategooriad ja osalustingimusi ning Matis Metsala Adformist räägib programmaatilistest reklaamidest ja andmete kasutamisest digiturunduses.

Kõigepealt mäluvärskendus: tulemuskonkurss TULImust toimub esimest korda ning eesmärgiks on valida välja kõige paremate tulemustega tööd. Vastupidiselt Kuldmunale, kus fookuses on loovus, keskendub TULImust andmetele, tulemustele ja efektiivsusele. Konkursile on oodatud kõik – nii klientide ja brändide esindajad kui ka meedia-, digi-, PR- ja loovagentuurid. 

Lähemalt võetakse TULImust luubi alla 4. oktoobril toimuval veebinaril, kus konkursi algatajad, SEB Panga Balti brändi- ja jätkusuutlikkuse juht Eha Talvist-Reinsalu ning MediaComi juht Olga Peresild kõigest olulisest ise räägivad. 

Praktilisi digiturundusteadmisi jagab veebinaril Adformi Baltimaade müügidirektor Matis Metsala. Saab teadmisi ja  rohkelt inspiratsiooni, et konkursi jaoks sobivaimad projektid valida ja järgmiseks aastaks eriti tulemuslikud tööd välja nuputada. Metsala keskseks teemaks on programmaatiline reklaam. 

“Kõigepealt räägime sellest, et miks on üldse vaja sellest teemast rääkida,” ütleb ta. “See on jäänud digiturunduse spektris veidi teenimatult varju ning on vaja järeleaitamist teha. Jutuks tuleb programmaatilise reklaami osatähtsus digimeedia split’is – kuidas kasuks tuleb, kuidas ei tule, mis on parimad praktikad.” 

Samuti on ettekandes olulisel kohal programmaatilise reklaami ja otseostude võrdlus. Näiteks mõnelt väljaandelt saab meediapinda osta nii otse kui ka automaatselt. Mis on ühe ja teise variandi head ja vead? 

Lisaks saab teada, milline on programmaatilise reklaami tulevikuvaade, milline võiks olla digiturundaja töövoog ning mis on dünaamiline kreatiivide optimeerimine. 

“Loomulikult ei saa üle ega ümber andmetest,” tõdeb Matis Metsala. “Räägime andmete kombineerimisest, müümisest ja omandiõigustest. Andmed võimaldavad meil praegu pretsedenditult täpselt turundada, aga ajaga on tekkinud mure nende väärkasutamisest, mistõttu on loodud regulatsioonid nagu näiteks GDPR. 

See on tekitanud olukorra, kus prominentsed reklaamiandjad – näiteks pangandus ja teised valdkonnad, kus hallatakse tundlikke isikuandmeid – ei julge digis andmetepõhist turundust teha. Tegelikult see asi nii hirmus ei ole. Veebinaril aitangi selles teemas natukene orienteeruda.”

Pane end veebinarile kirja

TULImusta kategooriad

TULImustale saab töid esitada neljas kategoorias: brändikontakt, positiivne muutus, andmekasutus ja tulemusturundus. Igas kategoorias valitakse esimene, teine ja kolmas koht. Samuti antakse välja kategooriateülene Grand Prix.

  • Brändikontakt

Kategoorias hinnatakse, kui hästi on sihtrühmani viidud brändi kuvand, sõnum ja emotsioon. Kuidas on õnnestunud võimendada brändi emotsioone, tugevdada sidet brändi ja tarbija vahel, kaasata sihtrühma ja luua positiivne (kasutaja)kogemus.

  • Positiivne muutus

Kategoorias hinnatakse turundustegevusi, mille tegelik mõju (kasu, muutus) avaldub enamasti pikaajaliselt. Need on näiteks sponsorlus- ja heategevuslikud programmid, lojaalsust parandavad tegevused, kestlikku tegevust ja jätkusuutlikkust toetavad projektid. Taoliste tööde puhul on raske saada koheseid tulemusi, samas on võimalik näidata seda, kuidas tegevust plaanitakse ellu viia ja kuidas mõõdetakse eri etappide edukust.

  • Andmekasutus

Kategoorias hinnatakse, kuidas tulenevalt andmeanalüüsist ja/või tarbija insight’idest on saavutatud edukad tulemused vastavalt seatud eesmärkidele. Siia alla sobivad kõik turunduslikud projektid, kus on saavutatud edu või tehtud midagi teisiti tänu andmetest saadud infole.

  • Tulemusturundus

Kategoorias tunnustatakse projekte/lahendusi, mille käigus on saavutatud äri seisukohalt märkimisväärne kasv müüginumbrites, külastajate arvus, turuosas, täiendavas tulus jne. Saavutuse taga on täpne fokusseeritus teguritele, mis toovad tulemuse kas kõige kiiremini või kõige efektiivsemalt. Tulemus/muutus peab olema numbritega tõestatav ja üheselt mõistetav.

Pane end veebinarile kirja

TULImusta tähtsad kuupäevad

  • Konkursi avalöök on 3. oktoobril, mil algab tööde esitamine.
  • Tutvustav veebinar toimub 4. oktoobril.
  • Tööde esitamise tähtaeg on 24. oktoober 2022.
  • Töö(de) esitamiseks on Defolio keskkonnas tarvis täita ja esitada lühike ankeet.
  • Parimad kuulutatakse välja 3. novembril Telliskivis Erinevate Tubade Klubis toimuva Making Sense konverentsi raames. 

Autor: Siim Kera

Kõik uudised