08.12.2021

Disainmõtlemine ja teenusedisain andsid hotellile uue hingamise

Oru hotell on tänaseks saanud täiesti uue näo ja teo, kandes seejuures ka uut nime Oru Hub Hotel.

Kadri Ann Mikiver.

Kuidas see kõik teoks sai ja milline oli tööprotsess, räägib Velveti brändingu tiimi juht Kadri Ann Mikiver.

Kuidas Oru hotelli projekt Velvetini jõudis?

Projekt jõudis Velvetisse läbi esmase kontakti, mis ei puudutanud siis veel uue hotelli kontseptsiooni loomist. Pärast esimest kohtumist ja sellest saadud infot hakkasime projekti lahti mõtestama, et aru saada, milliste väljakutsete ees nad tegelikult seisavad. Nii on see enamus projektidega, mis me Velvetis teeme. Me ei oota kliendilt detailset lähteülesannet, sest see tekib pärast esmast analüüsi, kasutajate mõistmist ja valdkonna trendide uurimist.

Võtsime endale ülesandeks vastata küsimusele – milline üldse on või peaks olema kaasaegne hotell? Jõudsime üheskoos järeldusele, et reisimise iseloom on muutunud. Tööreisid hõlmavad nüüd puhkust ja puhkused hõlmavad tööd, sageli toimub tööreis ka koos perega. Töö ja eraelu funktsioonid kattuvad osaliselt reisimise ajal ning uus teenus ja keskkond pidi seda kõike toetama.

screenshot 2021 12 02 at 12 58 51 large

Alustasime protsessi reisijate vajaduste ja käitumise uurimisega. Viisime läbi intervjuud erinevast rahvusest ja vanusest kasutajagruppidega, et kaardistada nende vajadused, eelistused, reisimise sageduse ja eesmärgid. Lisaks külastasime Euroopas sarnase funktsiooniga hotelle ja viisime seal läbi vaatlusi, et saada parem arusaam sellest, mis töötab ja mis mitte. Disainiprotsessi mõistmise faasis tehtud töö andis hotelli kontseptsioonile tõenduspõhise aluse ja kindla suuna. Kontseptsiooni dokumendis kirjeldasime detailselt lahti kõik teenused ja tegevused, mis viiksid hotelli väärtuspakkumise uuele tasemele. Kõik kirjeldatu viisime seejärel ka ellu.

Saavutatu üle on põhjust uhkust tunda ja seda eriti arvestades, et projekt kestis ideest teostuseni kolm aastat ja täpselt hotelli avamise ajaks tabas kogu maailma koroona. Väga sügav kummardus Oru meeskonnale, kes vaatamata ebakindlale olukorrale turismisektoris siiski kvaliteedis kübetki allahindlust tegemata selle kõik ellu viis.

Milline oli Oru hotelli uuenduse sisend ja ootused?

Oru hotell sai aru, et muutuvas maailmas vana kontseptsiooniga enam edasi minna ei saa. Hotellil läks sellel hetkel küll väga hästi ja tubade täituvus oli kõrge, kuid saadi aru, et eristumist on tuleviku mõistes väga vaja. Mõisteti üht väga olulist põhimõtet – muutusi tuleb planeerida ja ellu viia sel hetkel kui teenus veel toimib, sest kui olukord on juba kriitiline, võib muutusteks olla liiga hilja. Tõeline ja sisuline areng ei teki paari pisiasja kordategemisel. Selline lähenemine ei ole jätkusuutlik ja nii jäädki vaid auke lappima.

Veel on oluline mõista, et suuri muudatusi hõlmav projekt nõuab ettevõttelt väga palju energiat, teotahet ja usaldust oma partnerite vastu. Kõik see oli Oru meeskonnal olemas ja ainult tänu sellele oli projekt ka edukas. Eesmärk luua midagi uut ja omanäolist, mis vastaks homsetele vajadustele tagas kogu meeskonna mõistmise, et uuemate või moodsamate “dekoratsioonide” kasutamisest ei piisa. Kõik tuleb ümber mõelda, lahti võtta ja luua endale uus identiteet nii vaimselt kui visuaalselt. Vajadus muutuste järele peab tulema seestpoolt.

Millest sündis uue kontseptsiooni (loov)idee?

Head ja toimivad loovideed tekivad siis, kui eeltöö on põhjalik, strateegia lähtub kasutajate vajadustest ja kontseptsioon on detailideni läbimõeldud ja testitud.

Kuidas kulges koostöö Oru hotelliga – kui vabad käed teile lahenduse väljatöötamisel anti?

Koostöö Oru hotelliga oli ideaalilähedane – klient usaldas meid ja oli samas väga nõudlik. Kõigile disainiotsustele ja pakutud lahendustele pidid olema selged põhjendused. Oru Hub Hotel loomisel olime iga olulise otsuse juurde kaastatud, et tagada kontseptsioonile vastavus. Olime põhikontaktideks ka erinevaid töid teostavatele osapooltele – alates sisearhitektidest kuni ehitajateni. Aitasime muuhulgas valideerida loodud kontseptsiooni ärilist poolt, tellides selleks Civitta analüütikutelt tasuvusuuringu. Absoluutselt iga detail käis meie laualt läbi kuni selleni, et isegi pastakad on meie valitud ja visiitkaardid meie trükitud.

udjyxncg e1607095921335 2048x1365 large

Kuidas teenusedisaini rakendamine on andnud hotellile uue hingamise?

Nagu iga projekti puhul, oli ka siin esimene samm aru saada, mida tegelikult vaja on. Selleks, et muutus toimuks õiges suunas ja täidaks oma eesmärki, pidime sügavalt mõistma, miks ja kelle jaoks me muutust ellu viime. Ainus viis sellist mõistmist tagada on empaatiavõime rakendamine ja sihtrühma vajaduste võimalikult selge määratlemine. See aitab organisatsioonil näha oma igapäevategevusi uues valguses ja uuel tasemel. Meie eesmärk oli luua uut tüüpi külastajakogemus, mis toetab külastajat igal hetkel. Sinu kogemus ei ole anonüümne, sest bränd suhtleb sinuga igal hetkel, isegi hotellitoas olles. Näiteks iga hotellitoa number on seotud mõne toreda faktiga, et sulle toanumber meelde jääks.

screenshot 2021 12 02 at 12 59 13

Näiteks tuba number 206 – inimese skeletis olevate luude arv. Vastava infoga toa seinal kujundatud plakat on kunstiteos, mis samas peidab endas hotelli kohta olulist infot. Oru Hub hotellil ei ole kliente, vaid on külalised. Selle õhkkonna loomiseks pidime murdma mõningaid igivanu traditsioone – Orus ei ole traditsioonilist retseptsioonilauda. Oru töötaja tuleb kliendile ukse peale vastu. Just nimelt töötaja, sest Oru Hub hotellis ei ole ka traditsioonilisi ametinimetusi. Administraatori funktsioone täitev isik võib ühel hetkel olla tööl bistroos ja teisel hetkel võtta vastu külalisi. Teeb see, kes parasjagu vaba on.

Väga lihtne, aga sama oluline detail on see, et Oru kõik töötajad söövad lõunat või õhtusööki koos külalistega, mitte kusagil tagaruumides. Oru töötajad justkui elaks seal ja sina oled nende külaline. Oru Hub Hotel on koht, kus lõõgastumiseks ja ühiseks ajaveetmiseks mõeldud ruumidesse on laotud raamatud, mida sulle meeldiks lugeda, lauamängud, mida sinu lastele meeldiks mängida. Seal on õhkkond, mis julgustab sind seda tegema. 

Suurt rõhku on pandud ka moodsale ja mugavale töötamisele, mis oli sisearhitektuurse lahenduse lähteülesandeks. Külastajale on kasutamiseks olemas nõupidamiste ruum, erinevad nurgakesed keskendumiseks ja pikemad töölauad akna ääres. Hotellis on suurepärase vaatega ja klaasist seintega joogatuba. Reisil ettetulevaid määramatusi aitab sul lahendada hästivarustatud do-it-yourself ruum. Seal on olemas kingituse pakkimise vahendid, õmblustarvikud, triikimisvahendid, mähkmeid igale suurusele, kaal oma pagasi kaalumiseks ja mida kõike veel. Autoga tulijale on isegi olemas krokodillid, et meie karmis kliimas vajaduse tekkides akule „täkku“ anda.

Velvet on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 92 liiget.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt