16.12.2019

Optimisti loovjuht Siim Nikopensius: Kõige paremad mõtted elus tekivad kaine peaga

Kust tulevad head mõtted? Hea mõtted tulevad selge peaga. “Ärge tarvitage erinevaid aineid, see ei muuda teid loovamaks,” hoiatab Optimist Creative’i loovjuht Siim Nikopensius. “Tarbige parem erinevat sisu, et saada ideid, kuidas lugusid jutustada.”

Siim Nikopensius

Fotol: Optimisti loovjuht Siim Nikopensius

2. oktoobril toimus TLÜ reklaamitudengitel kohtumine kohtumine loovjuhiga. Seekord käidi projekti “Loovkursus” raames külas Optimist Creative’is, mis on valitud kolmel järjestikusel Kuldmunal Eesti Aasta Agentuuriks. Baltikumi agentuuride edetabelis on Optimist teine.

Siim Nikopensius on Optimist Creative’is nii loovjuht kui partner. Kuna loovtöö vajab vaikust, ei kuula Siim kunagi autos raadiot, vaid kasutab seda aega mõtlemiseks. Mõnikord kuulab ta taustaks ka muusikat, näiteks Arvo Pärti. Loovidee väljatöötamise lõpufaasis paneb ta aga mängima ideega haakuva muusika.

Kuidas olla loov? Kuula Siimu nõuandeid tudengitele (44 minutit):

KOKKUVÕTE 

Mis on Optimist Creative?
Loovagentuur Optimist Creative, kus töötab 26 inimest, on osa Optimist
Groupist, kuhu kuulub 8 ettevõtet – lisaks Optimist Creative’ile ka digitoodete valmistaja Optimist Digital, suhtekorraldusbüroo Optimist Public, 3D ja animatsioonistuudio Optimist Motion, trükifirma Print Link, bännerivalmistaja Web Shark, üritusturundusfirma Optimist Live ja produktsioonifirma Get Shot Films. Klientidest teenindab Optimist Eesti mõistes suurkliente, näiteks Tallink, Coop, Kalev ja Telia.

Kokku tegutseb Optimistis 4 tiimi, igaühel neist oma loovjuht ja projektijuht, lisaks kaks kuni kolm AD-d. Strateegid, loovkirjutajad ja digispetsialistid on tiimide ülesed. Kogu Optimisti struktuur on lapik, mitte hierarhiline. Ideid genereerivad Optimistis loovjuhid ja loovkirjutajad, sõltuvalt kliendist ka AD-d.

Kuidas näeb välja tööpäev Optimistis? Toimub palju lühikoosolekuid, kus põrgatatakse iseseisvalt välja töötatud ideid kolleegidega. Lisaks toimuvad kohtumised klientide ja koostööpartneritega.

Kuidas Siimust reklaamilooja sai? Alguses glamuuri ei olnud, teekond oli konarlik. Siim õppis tegelikult Tartu Ülikoolis inglise keelt ja kirjandust, tegi magistrikraadi suulises ja kirjalikus tõlkes. Enne agentuurimaailma sukeldumist töötas ta Tartus õpetajana ja tõlkijana. Kuna õpetajad said 10 aastat tagasi vähe palka, pidi Siim suvel ehitustel tööl käima, kuni ta ühel hetkel kuulis, et Tallinnas saab reklaamiga raha teenida. Saabuski murdepunkt, Siim kolis Tallinna ja kandideeris kõikidesse Eesti agentuuridesse tööle. Ainus inimene, kes talle vastas, oli Urmas Lilleorg Divisionist ja sinna Siim tööle läkski. “Bluffisin ennast tööle,” muigab ta praegu. Peale viit Divisionis veedetud kuud läks Siim Optimisti, kus töö klappis, kõik olid noored ja näljased algajad.

Siimu esimene töö Optimistis oli Super kõnekaardi autotuunitud reklaam:

Oma viimase aja töödest tõstis Siim esile Kalevit:

Ideed, kus laps palub isal otsida peresse uus ema, ei olnud kliendile lihtne “maha müüa”, aga klipp osutus edukaks ja on Optimistile mitmetel loovkonkurssidel ka auhindu toonud. Algne idee oli muuseas depressiivsem, aga siis muudeti taktikat – tüdruk pandi klipis isale motiveerivaid ja optimistlikke lauseid ütlema. “Meil on veel palju õppida välismaalt, kuidas tuua reklaamidesse sotsiaalseid teemasid, olla elulisem,” ütles Siim.

“Kui leiate omale koostööpartneriks tugeva turundusjuhi, siis hoidke ja tunnustage teda, sest ta on suur väärtus” soovitas Siim.

Milline on tugev turundusjuht? “Inimesed, kes suudavad iseseisvalt võtta vastu otsuseid, mitte ei käi neile mööda maja kinnitust otsimas, et oma ärevust maandada, on head turundusjuhid,” vastas Siim. “Soovitan hoida otsustusprotsess väikse tiimi sees, mitte ideede nurkade maha lihvimisega tegelda. Küsi arvamust neilt, kel on piisavalt kogemust ja pädevust sulle nõu anda”.

Kust tulevad head mõtted? Hea mõtted tulevad selge peaga. “Ärge tarvitage erinevaid aineid, see ei muuda teid loovamaks,” hoiatas Siim. „Tarbige parem erinevat sisu, et saada ideid, kuidas lugusid jutustada.“

Kuidas tunda ära, kas idee on hea? „Kuula, süvene teemase, ja alles siis avalda arvamust. Teadmine, mis töötab, tuleb kogemusega. Mingit valemit ei ole – pinguta ja tee paremat tööd!“

Miks on reklaamitöö oluline?
“Meil kõigil on võimalus läbi selle töö kutsuda ühiskonnas esile
muutusi,” vastas Siim. Kui mitmed agentuurid läbi mitmete brändide teevad oma tööd eetiliselt, siis aasta aastalt läheb olukord paremaks. Elu Eestis muudab paremaks ka see, kui tänu agentuuridele Eesti ettevõtete konkurentsivõime maailmas tõuseb.“

„Kuigi me pole harjunud nii mõtlema, siis Eesti loovtööstuse kvaliteet on tegelikult väga kõrge,“ kinnitas Siim, toetudes Optimisti kogemusele Berliinis – nimelt investeerib Optimist hetkel aktiivselt oma agentuuri käivitamisse Saksamaa pealinnas.

Mis motiveerib?
“Tähtaeg, sest see viib kiiremini sihile,” ütles Siim. Keskmine idee
välja töötamise aeg on üks nädal, aga loovjuhi laual on korraga mitu projekti, seega need kattuvad. Soovitus: “Esita endale suuremaid väljakutseid. Nõua endalt oma tegevuse lahti mõtestamist, Optimist näiteks just seda Berliini rahvusvahelisele turule sisenedes teeb”.

Soovitused agentuuris töötamiseks:

  • Ole enda vastu aus. Tee seda tööd, sest sa tahad seda teha. Muidu ei tule midagi välja.
  • Arvesta, et kõiki sinu ideid ja töid hakatakse elu lõpuni arvustama. Harju sellega.
  • Arenda enesekindlust, aga samas empaatiavõimet.
  • Õpi ülikoolis reklaami, nii saad märksa parema stardipunkti. Aga arvesta ka Viljandist, Tapalt ja Tartust tulevate isehakanud ambitsioonikate konkurentidega.
  • Õpi võtma vastutust.
  • Käitu nii, et teised saaksid sinu peale loota.
  • Ole normaalne inimene, ära mängi võimumänge, ära keera käru, ära solvu.
  • Kõige paremad mõtted elus tekivad kaine peaga.

“Loovreklaam” on TLÜ reklaami ja suhtekorralduse õppekava osa, kus Imagine TBWA loovjuht ja partner Sven Luka ning Utopia kaasomanik ja loovjuht Alvar Jaakson teevad tudengitele nö agentuurisimulatsiooni. Tudengid lahendavad nii reaalseid kui väljamõeldud briife ja pakuvad loovlahendusi, mida nad lõpuks ka oma portfoolios kasutada saavad. Kolme kuu vältel külastatakse ka mitmeid Eesti tippagentuure, kus
tudengitel avaneb võimalus vestelda loovjuhtide, copywriterite ja teiste valdkonna ekspertidega.

Loe ka: Projekt “Loovreklaam” viib
tudengid koolipingist reaalsesse reklaamimaailma
.

Kokkuvõtte tegi: Silja Oja, TULI
Filmis: Sven Luka, Imagine TBWA

Optimist Creative ja Imagine TBWA on Turundajate Liidu (TULI) liikmed. 

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt