29.04.2024

Loe, milline imevits turundaja elu lähiajal lihtsamaks teeb

Digiturunduse pilvitusse ja kuluefektiivsesse taevasse on ilmunud mustad pilved. Isikuandmete töötlemine ja kättesaadavus on nii Euroopas kui ka USAs aina tõsisemalt luubi all ning turundajatel tuleb kohaneda pidevalt muutuvas keskkonnas, kirjutab NOH Productioni partner Mervi Pirhonen.

NOHi turundajad (Mervi Pirhonen paremal) näevad META uuendusi positiivsetena. Foto: Erakogu

Sihtimise võimalused kahanevad sotsiaalmeedias igapäevaselt. See aga ei tähenda, et digiturundusega on jokk. Maailma suurima reklaamikäibega sotsiaalmeediakanal META pakub alternatiiviks uusi, AI-l põhinevaid tööriistu, mis peaks ilma tarbija huve ja andmeid piilumata tooma veelgi paremaid ja täpsemini mõõdetavaid müügitulemusi.

Suurema osa eesti ettevõtlusest moodustavad keskmised ja väikesed ettevõtted, kelle jaoks diginähtavus on müügitulemuste kontekstis äärmiselt oluline. Kui suurel püünel ehk massimeedias reklaamimine on võimalik vähestele, siis sotsiaalmeedias ja Google kanalites teevad seda praktiliselt kõik. 

Aasta algus on olnud müüginumbritele aga pigem negatiivne. Uued piirangud pärsivad müüke. Üheks suureks põhjuseks on see, et META ja Google teevad turundajate tööriistades uuendusi ning turundussõnumite täpne sihtimine on järjest keerulisem. 

Tegelikult on see olnud raskendatud juba mõnda aega – sotsiaalsed teemad, ilu, kinnisvara jms on ainult vähesed näited valdkondadest, kus on sihtimist juba ammu piiratud rangemalt kui meie kohalikud reklaamiseadused ette näevad. Täna soovib META, et oma oletused kõrvale jätaks ning platvormi enda tarkust usaldaksime. 

Kui kuskil keeratakse turunduskraanid kinni (antud juhul huvidepõhine ja küpsiste põhine sihtimine), siis samal ajal tekkivad uued võimalused. Ettevõtete müügitulemuste tagamisel mängivad järjest suuremat rolli uued tehnilised tööriistad nagu Meta Conversion API ning Advantage+. 

Ehkki “allakäigutee alguseks” nimetatud uuendused tundusid algselt üsna jaburad ja piiravad, siis praeguseks on masinõppel põhinevast lahendusest saamas nii digiagentuuri kui ka turundaja parim abimees. Paralleele võib tuua finantsmaailmast, kus ajalooliselt on indeksfondide tootlus olnud alati parem aktiivselt juhitud fondide omast, sest indeks keerulistes olukordades ei rabista. Meie soovitus oleks uusi võimalusi testida enne kui liiga hilja ja vanad turundusviisid täiesti kinni keeratakse.

META uusimad tehisaru baasil tööriistad kannavad nimetust Advantage+ ja need võimaldavad turundajatel:

  • Müüa oma toodet ilma kliendi persoonat defineerimata. META võimaldab sihtida reklaame ilma isikuandmeid või huvide määratlemist kasutamata ja samas sihtida reklaame täpselt neile inimestele, kes AI arvates kõige suurema tõenäosusega toodet ostaksid. Varasemalt oleks META selliste seadistustega näidanud reklaame täiesti suvalistele inimestele, keda toode ei huvita.
  • Hoida kokku aega reklaami loovlahenduste A/B testimise pealt ehk kuvada reklaame sellisel viisil, et need kõige paremini silma jääksid ning testida selleks ise eri versioone kombineerides. Näiteks võib muuta Meta AI süsteem teksti asetust, lisada ettevõtte lehelt täiendavat olulist infot reklaamidesse (näiteks avamise ajad, followeride arv jms) ning täiendada visuaale teksti, taustaheli või filtritega. 

Mõned soovitused Meta Advantage+ kampaaniate osas:

  • Disain on A ja O. Hinda kriitiliselt oma reklaami visuaali ja teksti sõnumit. Meta omistab 56% kampaania edust õigele loovlahendusele. Ka Meta AI-le on reklaamide sisu sisendiks, mis õige sihtrühma leidmiseks juhise annab. Kui suure tõenäosusega me enam varsti ise täpset sihtimist valida ei saa, siis loovlahendus peab seda asendama. See, mida ja kellele sa müüd, peab olema selgelt arusaadav. Näiteks IKEA kurikuulus saunarätiku reklaam tekitaks tehisintellektis omajagu segadust.
  • Usalda, aga kontrolli. Tehisaru on ise alles arenev süsteem ning seetõttu tasub esialgu kriitilisemalt tema pakutud ettepanekutesse suhtuda. Tutvu enne kõikide võimalustega põhjalikult ja tee endale selgeks, millest pigem kasu ja millest rohkem kahju.
  • Ehkki Meta soovib sinu eest rohkem ise otsustada, siis kasulikest soovitustest ta ära ei ütle. Määra oma soovituslikud sihtrühmad ja see võetakse arvesse
  • Ole järjepidev. Meta õpib sinu kampaaniatest pidevalt ning võtab sihtimisel arvesse nii loovlahendusi kui ka konversioonide ajalugu,  pixli andmeid ja tulemusi reaalajas. Seetõttu võib pikem paus ka masinõppe efektiivsust piirata.

 

image1

image2
Huumorikampaaniad on ohus? Sõnamängudest ja vimkadest ei pruugi tehisaju aru saada. Reklaami visuaal ja tekst peavad olema selged ja igaühele arusaadavad.

Need, kes METAle vahepeal  selja on pööranud – proovige uuesti! Uued AI põhised tööriistad vajavad küll testimiseks veidi aega, kuid meie kogemus näitab, et need tõesti toimivad. Edumeelsemaid turundajaid võiks uuenenud METAga oodata ees lihtsam elu.

Autor: Mervi Pirhonen, NOH Production digiagentuur

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt