18.10.2021

Nipinurk: kuidas suurte ostupühade infomüras silma paista?

Maailma suurimad ostufestivalid nagu must reede, küberesmaspäev ning jõulud on peagi käes. Mida müügikampaaniate koostamisel meeles pidada ning kuidas infomüras silma paista, selgitab Httpooli Facebooki kliendilahenduste juht Aljona Kozlova.

Httpooli Facebooki kliendilahenduste juht Aljoza Kozlova.

Httpooli Facebooki kliendilahenduste juhi Aljona Kozlova sõnul peaks jõulueelseteks müügikampaaniateks valmistuma juba suvel, et mitte olulisi kuupäevi maha magada. „Praktika on näidanud, et teatud hulk inimesi soetab oma jõulukingid juba oktoobris ning endiselt kehtib ka põhimõte – kes esimesena sõnumiga välja tuleb, selle hääl ka kõlama jääb,“ sõnas Kozlova. Ta lisas, et varakult alustades väldime sõnumi uppumist suurde infomürasse kampaaniate perioodil.

Ära alahinda video ning mobiili osatähtsust

Videoformaadi ning mobiiltelefoni osatähtsus kasvab pidevalt. Facebooki poolt läbiviidud uuring näitas, et ligi 80% kasutajatest eelistavad info hankimiseks videoformaati.

„Turunduse seisukohast töötab kõige paremini video ja staatilise reklaami kooslus, sest video köidab hästi tähelepanu ning on formaadina hea just bränditeadlikkuse tõstmiseks. Samas on staatiline reklaam ja selge call to action olulised just müügiprotsessi lõpule viimise seisukohast,“ selgitas Kozlova. Ta lisas, et video sobib kindlasti paremini spetsiifiliste ja infomahukamate toodete tutvustamiseks, kuid sobiva müügiklipi tegemisel ei tohiks unustada, et palju vaadatakse videot ka ilma hääleta.

Taskukohasus, autentsus, vastutustundlikkus

Httpooli Facebooki kliendilahenduste juhi sõnul on õige hinnapoliitika küll väga oluline, kuid ostuprotsessi mõjutavad tugevalt ka immateriaalsed väärtused, nagu brändi maine, autentsus ning sotsiaalne vastutustundlikkus. „Kuigi üha suurenev konkurents e-kaubanduse maastikul muudab hinnad tarbijasõbralikumaks, huvitab just nooremaid ostlejaid ka ettevõtte väärtused ning nad eelistavad pigem brände, kes oma väärtuste eest ka jõuliselt seisavad. Seetõttu tasuks lisaks müügisõnumitele vaadata üle ka ettevõtte sotsiaalne kuvand,“ sõnas Kozlova.

Less is more

Kozlova sõnul on Facebooki copywritingu kuldreegliks „less is more“ ehk kogu jutt peaks mahtuma 90 tähemärgi sisse ning esimesed kaks-kolm sõna on üldjuhul kõige olulisemad. „Kindlasti peaks reklaamtekst täiendama visuaali ning sisaldama ka call to actionit. Video puhul soovitame alati maksimaalselt 15 sekundilisi klippe, kus põhisõnum saab esimese paari sekundi jooksul selgeks,“ sõnas Kozlova. Ta lisas, et vahel piisab ka vaid ühest animeeritud elemendist reklaamil, et võita tarbijate tähelepanu.

„Ühtes hiljuti läbiviidud uuringus selgus, et üle poole ehk 56% toote müügikasvust võib kirjutada hea loovlahenduse arvele. Kui tahta müügikampaaniate infomüras silma paista, ei ole see kindlasti koht, kus koonerdada,“ nentis Httpooli Facebooki kliendilahenduste juht.

Toimetas Kaarel Täll, TULI

Httpool on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 91 liiget.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt