Mis €%#”%! asi on roheline turundus? 9. oktoobril saab teada!
Järgmisel kolmapäeval ootame kõiki TULI liikmeid järgmisele Roheline TULI seminarile, mis sel korral keskendub rohkemale kui ainult üritusturundusele. Võtame luubi alla reklaami, digi ja meedia ning arutleme teemal, mis on roheline turundus ja kuidas see meie tööd turundusmaailmas mõjutab.
“Seda juba teame, et üritusturundajad on roheteemades läbi ise õppimise ja katsetamise oskajad, aga mul on suur rõõm näha, et brändid ja teised turundusagentuurid on neil kannul, kui mitte juba neist ees,” kommenteerib üritust TULI juhatuse liige Katriin Hunt. “Nende tublidega me 9. oktoobril kohtume ja arutame, kuidas oma ettevõtte toimetusi jätkusuutlikumaks muuta. Tahame jätkusuutlikku turundusse tuua rohkem kaasamõtlejaid, kes saaksid erivaldkondade näitel oma tegemisi paremaks vormida ja uutele rohelistele koostöödele võimaluse anda.”
“Turundussõnum ei saa eksisteerida suletud keskkonnas,” lisab TULI juhatuse liige Olga Peresild. “Mõjule pääsemiseks peab turundussõnum jõudma inimesteni, kes seda vastu võtavad. Brändid mõtestavad juba lahti, mida jätkusuutlikkus nende jaoks tähendab. Minu arvates on kogu turundusahela katmiseks oluline kaasata aruteludesse ka reklaamikanalid ja platvormid.
Meediaettevõtted saavad mängida olulist rolli brändide keskkonnasõbralike praktikate rakendamises meediaostudes. Nad saavad arendada innovaatilisi lahendusi, mis toetavad jätkusuutlikkust. Näiteks võivad nad aidata brändidel paigutada reklaame keskkonnasõbralikele ja säästlike energialahendustega digitaalsetele platvormidele. Samuti saavad nad optimeerida reklaamide kohaletoimetamist, et minimeerida tarbetut nähtavust ning vähendada reklaami välist raiskamist. Neid näiteid on veel.
Turundus ei ole ainult brändide ja agentuuride pärusmaa. Kui soovime tõeliselt innovatsiooni ellu kutsuda, pakub jätkusuutlikkuse trend suurepärast võimalust, et kõik turundusvaldkonna osalised saaksid koos õppida ning jagada oma õnnestumisi ja ebaõnnestumisi. Koostöös suudame luua keskkonnasõbralikuma ja jätkusuutlikuma turundusmaastiku.”
Seminaril on käsil tõsised teemad
“Teeme ülevaate regulatsioonidest, kuidas seadused suunavad turundust jätkusuutlikumaks muutuma,” ütleb Katriin. “Anname ülevaate rohelise turunduse mõjust ja tähtsusest, sidudes selle turundusstrateegiatega, mis loovad pikaajalist väärtust. Vaatame brändide turundusmaailma telgitagusesse ja uurime, mis samme astutakse, et viia oma ettevõte ja turundus kooskõlla jätkusuutlikkuse eesmärkidega. Seame fookuse ka briifide tähtsusele, mis toetavad rohelisemaid ja jätkusuutlikumaid turundusstrateegiaid.”
Käsil on ka tõsised teemad, sõnab Olga: “Meediakanalid annavad ülevaate sellest, milline roll on neil rohelise turunduse edendamisel, tuues esile kanalite enda initsiatiive ja kuidas nad toetavad brände jätkusuutlikkuse teekonnal. Arutleme erinevate mõõtmispraktikate üle ja kuidas mõõta turundustegevuse süsiniku jalajälge ning selle läbi muuta kampaaniaid ökoloogiliselt vastutustundlikumaks.”
“Kindlasti ootame väga Jonathan Langi esinemist,” lisab Katriin. “Ta on karastunud strateeg ja loovjuht. Viimased viis aastat on ta pühendunud ettevõtete turundusse jätkusuutlikuse integreerimisele ning nende aktiviseerimisele ja rohepesu vältimisele.”
Roheline turundus pole ainult trend, vaid vastutustundlik ja strateegiline valik, mis aitab brändidel luua pikaajalist väärtust, olles samal ajal keskkonnasõbralik ja tarbijale relevantne. Ühine meiega, et arutada, kuidas turundus saab olla mitte ainult mõjus, vaid ka loov ja jätkusuutlik, pakkudes lahendusi, mis toetavad nii brände kui ka planeeti.
Päeva moderaatorid: Anna-Liisa Villmann (SEB) ja Mihkel Tamm (Swedbank). Meedia paneeli moderaator on Olga Peresild.
- Millal? 9. oktoober kell 9.30-15.00
- Kus? Põhjala tehas, Sepikoja Galerii (Marati 5)
Esinejad
- Jonathan Lang | Interlinked Agency
- Natalja Piiskoppel Wavemaker
- Britta Gassmann | Telia
- Annika Parm | Itella
- Kertu Kärk | Prisma Peremarket
- Katre Kahre | Jolos
- Ott Heidmets | NEXD
- Karen Silts | Kliimaministeerium
- Kadri Koemets | Kliimaministeerium
- Stella Saskia Tõldsepp | Samm Korraga
- Sander Maasik | Delfi
- Kristiina Sepp | JCDecaux
- Matis Metsala | Adform
Toitlustus
Et jaksaks aktiivselt kaasa mõelda, pakub kohalikust toorainest ja Fair Trade toodangust valmistatud lõunat Tervise Catering.
Ajakava
- 9.30 Kogunemine
- 10.00 Jätkusuutlikkuse alused turunduses | Natalja Piiskoppel
- 10.45 Regulatsioonid | Kas abivahendid turunduse rohelisemaks muutmisel?
- 11.15 Turunduse kooskõla jätkusuutlikusega
- 12.00 Lõuna ja rohelised jututeemad
- 13.00 Meediakanalite roll rohelises turunduses
- 13.30 CO2 mõõtmise parimad praktikad turunduses
- 14.10 Briifid, mis muudavad maailma | Jonathan Lang
- 15.10 Lõpudiskussioon
- 15.30 Ürituse lõpp
Autor: Katriin Hunt, KAGU
Toimetas: Kärt Tomp, TULI