07.03.2024

MINU ESIMENE KULDMUNA | Madis Ots: sellele tootele tehti reklaami harva, sest asi müüs niigi

Auhindade mõttes algas mu karjäär korraliku boost’iga – võitsin oma esimese Kuldmuna kohe esimesel aastal valminud töö eest, kirjutab Salama loovjuht ja partner Madis Ots.

Madis Ots meenutab oma esimest võidetud Kuldmuna autasu. Foto: Henri Siht.

Alustasin Vatson & Vatsonis 1998. aastal copywriter’ina ja mu esimene klient oli Sinebrychoff – see tähendab Koff ja Karhu õlled, Golden Cap siider ning Gin Long Drink ehk legendaarne longero. 

Viimasele tehti reklaami üldiselt harva, sest asi müüs niigi. Ükskord aga tuli sellele mingitel asjaoludel raadioreklaam kirjutada. Teemaks oli soodushind, mis oli meelega poolkoomiline – 8.50. Ajal, mil juba ammu olid moes .90 ja .99 lõpuga hinnasildid, mõjus see mõnusa veidrusena.

Lõbus reklaam pealkirjaga “3 põrsakest”* on mul detailideni meeles:

Salakaval hääl: “Ohoo, kolme põrsakese maja.”

Kiired sammud läbi krudiseva lume ja kärsitu koputus puust uksel.

“Põrsakesed, põrsakesed, laske mind sisse …”

Kolm peenikest häält vastavad kooris: “Anna 8.50, siis laseme!”

Ja voiceover: “Sinebrychoff Gin Long Drink nüüd 8.50.”

Aga 1999. aasta auhinnagalal Estonia kontserdisaalis ei tulnud Kuldmuna mitte selle, vaid hoopis sama tekstiga venekeelse versiooni eest, mille näitlejameisterlikkus oli omaette tase. Nii mesimagusat häält nagu sel hundil ei ole ka kõige profimal finantspetturil. Puhas kuld.

Auhinna – eriti veel kulla – võitmine kohe karjääri alguses oli muidugi uhke hetk. Vatsonis tundsin ma end niigi esimesest päevast peale nagu kodus, kiitus kogenud konkurentidelt aga lisas sellele veel mingisuguse laiema, valdkonnaülese tunnustuse ja kuuluvustunde.

Tuline kahju on sellest, et reklaami failid ei ole säilinud, nii et kuulata saab seda vaid valitud seltskond oma peas: Vatson & Vatsoni copywriter Madis Ots, loovjuht Rain Teimann ja projektijuht Ain Tomingas ning Sinebrychoffi turundusjuht Liis Vaik. See oli üks äge tiim, mida meenutades läheb süda soojaks ja jook külmaks. 

*Peale toote nime pole siin vist mitte ühtegi elementi, mida tänapäeval alkohoolse joogi reklaamis kasutada tohiks.

Autor: Madis Ots, Salama

Esita töö Kuldmunale

Minu esimene Kuldmuna on TULI lugudesari, kus Eesti reklaamiinimesed meenutavad esimest Kuldmuna konkursilt võidetud autasu. 

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt