19.03.2024

MINU ESIMENE KULDMUNA | Alvar Lonks: ajasin esimest muna päris kaua taga

Idee sündis Eesti Vabariigi 100. sünnipäeva aastal, kui lansseeriti agentuur Identity poolt tehtud Eesti Sada visuaalne identiteet ja logo. Korraga hakkas netti ilmuma samast logost palju erinevaid versioone, nö paroodialogosid. Selle tuules tekkis ka endal mõte, et miks mitte katsetada, kirjutab Tabasco loovjuht Alvar Lonks.

Alvar Lonks. Foto: Erakogu
Vaata tööd

Esimesena tekkis kalambuurina – tervitused reklaamiloojatele, kes kalambuure vihkavad, aga ka ise neid loovad – sõnapaar Eesti Sado. Seejärel noppisime välja sobivad tooted ja koos Tabasco disainer Kuldar Leementiga vormistasime idee valmis reklaamiks. Hot Lips tuli mõttega kaasa ja nii saigi asi laivi. 

Reklaamist sai koheselt suur hitt. Meenub, et pärast Kuldmuna kirjutas üks fotograaf mulle isiklikult, et kuigi ta üldiselt suur kalambuurifänn pole, siis see töö oli aasta kõige silmapaistvam ja hindega kümme kümnest.

Eks inimeste ja klientide tagasiside ongi tihti olulisem ja läheb rohkem korda kui mõni muna. See pole poos, et munad ei huvita. Muidugi huvitavad ja kuidas veel (#nohomo), aga muna pole olnud eesmärk omaette. Pigem on eesmärk teha töö, mis kõnetab ja on erakordne. Antud töö saavutas kulla reklaamteksti meisterlikkuses ning hõbeda trükireklaamis. 

Tubli tulemus

Usun, et kukkus välja päris lõbus. Välismaale konkursile ei saatnud, kuna antud kalambuuri ja kultuurilist konteksti on keeruline seletada, aga usun, et Eesti piires täitsa tubli tulemus. Kuigi allapoole vööd ja nokunalju pigem väldiks, siis antud töö puhul piinlikkust ei tunne ja võib meenutada pigem uhkusega. 

Muidugi oleks saanud üht-teist paremini teha. Oleks võinud fonti kauem valida või tooted reaalselt üles pildistada või paigaldada kogu asi ülisuurelt kuhugi Tallinna kesklinna, aga eks aeg ja raha loovad omad piirid. Pigem oli eesmärk töö kiiresti laivi saada. Enne kui momentum hajub. Usun, et just päevakajalisus andis tööle palju juurde. Aga kes teab, äkki tuleb osa 2, kui Eesti saab 200 ja ilmub Hot Lipsi uus vägev juubelireklaam, mis taaskord kuldmune nopib.  

Hea tundega äge ja oluline töö

Olen võitnud erinevaid mune ja auhindu. Tihti on kuldmuna võitmine tiimitöö, kuigi inimeste roll või amps munast võib olla erinev. Eesti Sado puhul võin võtta võidetud munast üsna mehise ampsu ja seetõttu pean seda ka enda esimeseks. 

Ma ajasin esimest ikka päris kaua taga. Näiteks noortekonkursil õnnestus kaks korda järjest pääseda finaali, aga ühtegi muna ei tulnud. Lõpuks, kui munast nö lahti lasin ja mõtlesin, et küll ta mingi hetk tuleb, siis järgmine hetk ta tuligi ja eks neid tuleb siiamaani. 

Seepärast ma ei mõista ka teinekord kriitikat, et agentuur teeb reklaami muna või auhindade pärast. Olen täheldanud, et kui muna- ja auhinnapinge on suur, muudab see võitmise pigem raskemaks. Mõeldakse end lukku ja võib tekkida lausa blokk. Eks ennekõike tuleb teha hea tundega äge ja oluline töö. Küll hiljem ka auhind tuleb. 

Autor: Alvar Lonks, Tabasco

Minu esimene Kuldmuna on TULI lugudesari, kus Eesti reklaamiinimesed meenutavad esimest Kuldmuna konkursilt võidetud autasu. 

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt