Milestone Events ja Jolos pääsesid rahvusvahelisel tippkonkursil finaali
BEA World Festival on suurim ja tuntuim üritusturunduse sektori auhindamisüritus, mis pakub kõigile osalejatele võimalust näha peamiselt Euroopa ja maailma paremaid üritusi ja projekte, luua valdkonnasiseseid suhtlusvõrgustikke, õppida uusi äristrateegiaid ja suundumusi inspireerivate ettekannete ja tehniliste töötubade kaudu.
Eesti agentuurid – Jolos ja Milestone Events – pääsesid mainekal konkursil finaali. Suhtlesime sel teemal Maris Altsoo (Milestone Events), Martin Rauami (Jolos) ning Melissa Mühlbergiga (Jolos).
Miks on teie jaoks BEA konkurss oluline?
Martin: Meie jaoks on Best Event Awards World kõrgeima tasemega konkurss, kus enda valdkonnas osaleda. Kui reklaamimaailmas on selleks Cannes Lions või Eesti lauljatel Eurovisioon, siis üritusturundusse ettevõtete jaoks on see BEA. Ehkki ka Cannes on üritusturunduse osa, siis BEA on kõige suurema konkurentsiga. Ülemaailmne tunnustus oma valdkonnas tehtud töö eest näitab meie agentuuri taset ning annab tervele tiimile motivatsiooni ja innustust juurde teha veel ägedamaid projekte.
Maris: Nõustun Martiniga – BEA näol on tegemist ühe meie valdkonna kõige oluliseima konkursiga. Osalevate projektide tase on alati kõrge ja žüriis on oma ala tipud, mistõttu on alati hea meel olla tunnustatud nende tööde kõrval.
Kuidas valisite tööd, mida konkursile esitada?
Melissa: Esmalt arutasime agentuurisiseselt, millised võiksid olla meie kõige silmapaistvamad tööd sellel perioodil. Kui list oli koos, võtsime ette kõik kategooriad ning üritasime nendes oma tugevusi ja nõrkusi hinnata. Lõpliku valiku tegime strateegilise analüüsi tulemusena, oma sisetunnet ja eelnevaid kogemusi usaldades. See on näiteks Kuldmunaga võrreldes veidi teistsuguste fookustega konkurss, seega kõik asjad sinna ka ei sobi.
Maris: Oleme BEA konkursil osalenud projektidega, mis on mänginud olulist rolli meie kliendi ettevõtte üleüldises strateegias või kus oleme hakkama saanud mõne veidi hulljulge ideega. Head ideed sünnivad alati läbi usalduse ja koostöös kliendiga ning selleaastane töö on ilus näide, et üritusturundus on väga oluline osa iga ettevõtte arengus.
Kuidas teile tundub finalistide vaatevinklist selleaastane tase? Kas on võiduvõimalus?
Melissa: Finalistide taset on väga keeruline hinnata, sest erinevalt näiteks meie Eesti Kuldmuna shortlistist, ei ole võimalik BEA shortlisti saanud töid vaadata ja analüüsida. Materjalidena lisatakse ülesse ainult võidutööd. Samas on juba ette teada, et pigem on BEA tase alati väga kõrge ning Euroopa parimad tööd on kokku toodud. Oleme aastaid seal osalenud, võitnud vaid korra ja mõnel korral saanud ka hõbeda või pronksi, seega seal millegi võitmine ei ole väga lihtne.
Maris: Kuna tööd ei ole veel avalikud, siis hetkel ei ole veel olnud võimalik konkurentidega tutvuda, aga arvestades, et BEA tase on alati hea, siis kindlasti on seal palju tugevaid ja inspireerivaid töid, kuid ma usun, et Eesti töödel on nende kõrval palju potentsiaali.
Mismoodi võtate kokku konkursile saadetud finaalitööd?
Melissa: Seekord pälvisid meie tööd kõige enam tähelepanu just konverentsi kategoorias (convention). Projekti “Bolt Badgers on Board” eesmärk oli korraldada üritus, mis toob kõik Bolti töötajad ühele lainele. Saavutasime antud ürituse eesmärgid läbi kvaliteetse kaheosalise programmi, millest esimene pool keskendus teadmistele ning teine praktilisele kogemusele.
Konverentsi kategoorias säras ka “Tele2 Rebel With a Cause” ürituste kmpaania, mis läbi mitmete hulljulgete ja eriliste virtuaalürituste tutvustas Tele2 töötajatele ettevõtte väärtusi, visiooni ning nende enda rolli selles kõiges. Lisasime vürtsi, hüppasime jäävanni ja räppisime.
Ettevõttele Wise korraldatud ainulaadne sisekommunikatsiooniüritus (incentive/team building) “Wise on Tour” põhines eelkõige mitmekesisusel ja kaasamisel, mida kolme päeva jooksul said kõik Wise’i töötajad läbi erinevate formaatide kogeda. Kõikide programmiosade eesmärk oli läbi erinevate nurkade näidata, mida Wise’is töötamine päriselt tähendab ning mis kõiki töötajaid ühendab.
Maris: Meie kliendi Yolo jaoks on oluline, et üritused oleksid tugev ja siduv osa ettevõtte struktuuris. Seetõttu on meie ülesandeks järjepidevalt toetada ettevõtte arengut ürituste ideede ja teostusega. Selle aasta töö oli eriline mitmes mõttes – ühendasime omavahel erinevad päevakohalised aspektid, tõime inimesed kokku keerulisel covid-ajastul ning soovisime, et üritus inspireeriks igal sammul, alates sisseastumisest.
Olles varasemalt Yolo üritustel viinud inimesi kuu peale ja riputanud telke lakke, pidime ka seekord tegema midagi ootamatut ja veidi hullumeelset. Muutsime gala pidulikuks lõbustuspargiks ja tõime saali keskele karusselli, mis osutus päris korralikuks väljakutseks. Sellised väljakutsed on aga alati värskendavad ning lisavad juurde selle “miski”, mis jääb tugevalt meelde ja tekitab erilisi emotsioone.
Lisaks viisime ellu ka väga ilusaks traditsiooniks saanud heategevusoksjoni, mis purustas taaskord kõik ootused ja näitas, et ühine panus võib vajadusel liigutada mägesid.
Kärt Tomp, TULI
Milestone Events ja Jolos on TULI liikmed. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 101 liiget.