Mida teeb turundusosakond, kui ettevõtte töö on eriolukorra tõttu peatatud ja seda teadmata ajaks?
Forum Cinemas OÜ turundusjuht Katre Kärner räägib, miks ja kuidas keskendub kinogrupp praegu oma töötajate suunas turundamisele.
Forum Cinemas Eestis on töötajaid 105 ja Baltikumis kokku 310. „Kõik need töötajad on plaanis ka alles hoida,“ rääkis turundusjuht Katre Kärner, kes soovitab ettevõtetel, kes kinoga sarnases olukorras, turundada praegu oma töötajatele.
Kui enne kriisi oli kino turundusosakonna töö suunatud 90% ettevõttest välja eesmärgiga viia sõnumid võimalikult laia sihtrühmani, siis nüüdses olukorras suunatakse 50% oma turundustegevustest ettevõtte sisse: 40% taasavamisse ning 10% toimuvatesse tegevustesse. „Sisend selleks tuli loomulikult olukorrast, kus päevapealt ei olnud ettevõttel võimalik klientidele teenust pakkuda ega ka suuremale osale töötajatest tööd anda. Tuli lahendada olukord, kus töötaja kui meie kõige väärtuslikum vara peab püsima motiveerituna ega tohi tunda ebakindlust tuleviku ees,“ ütles Kärner.
Kuidas hoida kliente, on iga ettevõtte turundusstrateegias kirjas. Aga kuidas hoida tiimi, kes ajutiselt tööl ei käi? Forum Cinemas turundusjuhi Katre Kärneri nõuanded:
1. Sisekoolitused, kus kolleegid koolitavad kolleege
On mitmeid tegevusi, kuhu töötajaid praegu kaasata. Meie näiteks hakkasime korraldama sisekoolitusi, aga mitte nii, et ostame koolitaja sisse, vaid kolleegid koolitavad kolleege. Näiteks sai meie programmitiim rääkida, kuidas on olukord stuudiote ja filmilevitajatega, millal on oodata värskeid filme, mille taga asjad seisavad ja mis tegevusi kiirendab. Toitlustusetiim rääkis toiduhügieenist ning sellest, kuidas kinode taasavamisel uuendame oma väljapanekuid ja lähtume uuest normaalsusest. Turundustiim kasutas võimalust ja kaasas kolleegid üle kogu ettevõtte enda valdkonda. Töötajatel oli huvitav saada teada, milline näeb välja meie kinode kliendi digiteekond ja mille põhjal erinevate kampaaniate ideid otsustatakse. Andsime kõigile võimaluse panustada kino turundusse oma ideedega ja saime palju huvitavaid mõtteid, mida kindlasti tulevikus rakendama hakkame. Samas andis see töötajatele hea tunde, et nad saavad oma ettevõtte heaks panustada ja seda väärtustatakse.
2. Tööandja kuvandi ehitamine
Töötajate väärtustamine ja tööandja kuvand ehk -bränding paistab praegusel uuel ajastul hoopis teises valguses. Inimesed arutavad igapäevaselt omavahel, kuidas kellegi ettevõttes töö on korraldatud, millega inimesi motiveeritakse ja millised on tulevikuväljavaated. Ebakindlal ajal on väga oluline saata töötajale signaal, et ettevõtte kõige suurem väärtus ongi tema ehk töötaja. Väärtustatud töötaja on nõus panustama ning kaasa mõtlema igas valdkonnas.
3. Regulaarsed online kohtumised
Inimesed, kelle eelnev töö sisaldas niigi erinevaid kohtumisi ja koosolekuid, ei tajugi võib-olla, kui palju üks online koosolek muuta võib, aga inimesed, kes igapäevaselt tegelesid kauba laiali vedamise, pakendamise, klientidega suhtlemise jms, on väga rõõmsad, kui saavad regulaarselt kolleege näha, arutada tööasju ning võimalusel ka oma ideedega panustada. Lisaks annab see kindlustunnet, et midagi on regulaarselt toimumas.
4. Nädala infokiri
Hakkasime kohe kriisi alguses igakuise infokirja asemel saatma välja nädala infot, mis koondas meie ettevõtet ja valdkonda puudutavaid uudised. See annab kõikidele töötajatele võimaluse hoida iganädalaselt kätt pulsil. Meie infokirjast ei puudu ka huumorimeelt ergutav naljanurk.
5. Viktoriinid
Kino aktiivsemad töötajad on läbi aegade korraldanud filmiviktoriine ja hea meel on tõdeda, et nüüdseks on filmiviktoriinid kolinud online’i. Kolleegid tõmbavad iganädalaselt selga filmiteemalised T-särgid ning vastavad humoorikatele filmiteemalistele küsimustele. Hoiab vaimu värske ning saab kolleegidega vabas keskkonnas nalja visata.
6. Motivatsioonipaketid
Ettevõtted peavad praegu oma motivatsioonipakette uuendama. Kui varasemalt võis töötajaid rõõmustada spordiklubide, restoranide ja meelelahutusasutuste pakkumistega, siis praegusel ajal võib motivatsioonipaketi üle kolida online’i. Saab pakkuda meelelahutust, mis on suunatud ainult ettevõtte töötajatele (näiteks privaatsed live kontserdid), online sooduskoode, mida saavad kasutada ettevõtte töötajad vastava toote/teenuse pakkuja e-poes jms.
Oleme oma turundustiimiga saanud maja seest väga vahvaid ideid, tänu millele muutub meie Kinoklubi lojaalsusprogramm veelgi paremaks. Ka meie sotsiaalmeedias on nüüdsest palju rohkem oma töötajatest kaasalööjaid.
Forum Cinemas on Turundajate Liidu (TULI) liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 77 ettevõtet.
Silja Oja, TULI