Making Sense konverents

Info

Turundaja peab pidevalt orienteeruma nii minevikus, olevikus kui ka tulevikus. Ta peab teadma, mis juhtus, mis juhtub ja – kõige tähtsam – mis juhtuma hakkab. Räägitakse, et turundaja peab olema teistest sammu ees. Ei. Tegelikult peab ta olema mitu sammu ees.

TULI konverents Making Sense toimub tänavu 13.-14. novembril Eesti Rahvusraamatukogus (Tõnismägi 2) ning mõtestab, milline on turundaja roll tulevikus. Kaks päeva pakuvad inspireerivat ruumi ühisteks aruteludeks ja uute mõtteviiside kujundamiseks, muuhulgas autasustatakse efektiivsuskonkursi Tulimust parimaid.

Keskendume, kuidas kiiresti arenev maailm, tehnoloogilised uuendused ja pidev innovatsioon kujundavad turunduse tulevikku. Arutame, milliseid oskusi, mõtteviise ja strateegiaid on tehnoloogiast raputatud maailmas tegelikult vaja ning kuidas kõige paremini end ette valmistada, et olla konkurentsivõimeline nii Eestis kui rahvusvaheliselt. Oodatud on nii agentuuride kui ka brändide turundusrahvas. 

Making Sense 2025 konverentsil õpid, kuidas olla efektiivne, paindlik ja tulevikule orienteeritud turundaja. Saad rahvusvahelisi kogemusi, praktilisi nõuandeid ja väärt kontakte. Kõike selleks, et oma teadmised ja võimekus päriselt kasutusse võtta, olgu su fookus brändi- või agentuuritööl või nendevahelisel koostööl.

Osta pilet

Programm

13. november

12.00-13.00 Saabumine ja lõuna

13.00 TULI tegevjuhi Anniken Haldna tervitus

13.10-13.40 Will Gilroy (Rahvusvahelise reklaamiliidu WFA kommunikatsiooni ja strateegia direktor)

Teema: “Top Global Marketing Trends Every Marketer Needs to Follow”

Will Gilroy astub lavale globaalse reklaamiliidu südamest ja avab tagamaid ning trende, mis aastal 2025 ja hiljemgi turunduskommunikatsiooni kujundavad. Milline näeb välja turundaja tulevik maailmas, kus tehnoloogia ja digiturunduse võidukäik pole veel ligilähedaseltki vaibunud?

13.40-14.10 Riku Vassinen (hasan & partnersi tegevjuht)

Teema: “Stop Innovating, Start Creating”

Turundus on alati olnud vaimustatud sellest, mis tuleb järgmisena. Eile oli selleks metaversum ja liitreaalsus, täna tehisintellekt. Aga homme? Mõni uus moesõna. Kuna jahime kogu aeg järgmist suurt asja, oleme fookust kaotamas. Me räägime rohkem tööriistadest kui ideedest. Seame esikohale tehnoloogia, mitte loovuse. Optimeerime kõike – välja arvatud efektiivsust. 

Selleks, et olla taas asjakohased, peame minema tagasi tulevikku. Tagasi põhitõdede juurde, mis muudavad reklaami toimivaks. Tagasi suurepäraste ideede ja meisterlikku teostuse juurde. Peame panema inimesed midagi tundma. 

Keskendume edaspidi vähem sellele, kuidas reklaame tehakse ja rohkem sellele, kuidas häid reklaame teha. Riku räägib, mis meie valdkonnas muutunud on, ja veel enam – seda, mis muutunud pole. Ning miks tõeliselt hea reklaam on tänapäeval olulisem kui kunagi varem. 

14.10-14.40 Karolina Lapinaite (Precise meediajuht)

Teema: “Did We Optimize the Brand Out of Marketing?”

Brändide tõeline oht pole konkurents, vaid sarnasus. Tehnoloogia on meile andnud enneolematu kiiruse, mastaabi ja juurdepääsu, kuid see on viinud selleni, et kõik kasutavad sarnaseid strateegiaid, kanaleid ja häält.  

Tõeline väljakutse ei seisne enam valikus performance’i ja brändi vahel, vaid selles, kuidas tuua loovus ja eristuvus tagasi süsteemi, mis on loodud tõhususe jaoks. 

14.40-15.00 Natalja Piiskoppel (WPP Media Global Consultancy strateegia vanempartner)  

Teema: Ready to Lead or Be Left Behind: Why Sustainability Will Make or Break Your Brand

Natalja heidab väljakutse müüdile, et kestlikkus on midagi, millega vaid võimaluse korral tegeleda. Ta tõestab, et see on kõige targem äriline samm, mida teha. Kas sinu ettevõte on valmis muutma kestlikkuse oma suurimaks kasvumootoriks – või riskib hoopis rongist maha jäämisega? Ta jagab värskeid uuringuid ja praktilisi näiteid, kuidas brändid saavad oma algatusi mitte ainult reklaamida, vaid ka tegelikult ühiskonda mõjutada. 

15.00-15.30 Kohvipaus

15.30-17.00 Tulimusta auhindamine

18.00 Järelpidu meediaagentuuris Initiative (Paldiski mnt 2)

14. november

9.15-10.00 Saabumine, kohv

10.00-10.30 Ørnulf Johnsen (loovagentuuri &Co. tegevjuht)

Teema: “Creative Storytelling –– How Emotions are the Path to Growth”

Oma esinemises heidab Ørnulf kinda reklaamitööstuse tavapärastele piiridele ning näitab, kuidas meie oskused võivad luua väärtust väljaspool iseendale seatud piiranguid. 

10.30-11.00 Anna Kuulmann (dentsu Baltikumi strateegiajuht)

Teema: “The Future Marketer: From Storyteller to Strategy Orchestrator”

Anna Kuulmann avab, kuidas meie roll muutub – turundajast saab andmete, protsesside ja tehnoloogiate strateegiline suunaja. Tuginedes oma kogemustele dentsus ning Eesti digitaalsel ümberkujundamisel, näitab ta, kuidas turundusjuhid saavad kasutada tehisintellekti, ökonomeetrilisi mudeleid ja turundustehnoloogia uuendusi. Seda selleks, et prognoosida mõju, optimeerida investeeringuid ning siduda andmed ja loovus mõõdetava ärikasvuga. Ettekanne on pilguheit tuleviku brändidesse, mis mõtlevad, õpivad ja suhtlevad reaalajas.  

11.00-11.30 Ada Mockutė Jaime (Nordcurrenti turundusjuht)

Teema: “Rest in Pixels: The Death of the Specialist Marketer”

Kuna algoritmid arenevad kiiremini kui ametinimetused, on spetsialistidest turundajate ajastu lõppemas. Tulevik on globaalsetele mõtlejatele. Neile, kes ühendavad andmed empaatia, loovuse tehnoloogia ning strateegia kogukonnatunnetusega. Maailmas, mis muutub üleöö, ei too edu ühe kitsa oskuse täiuslik valdamine, vaid oskus kuulata avaralt, kohaneda julgelt ja luua tähendust keset müra.  

11.30-12.00 Kristjan Korjus (Pactum AI kaasasutaja ja tehnoloogiajuht)

Teema: ”Humans Defining Humans While Everything Changes”

Kristjan mõtestab oma esitluses, kuidas tehnoloogiline areng mõjutab seda, kuidas inimesed end määratlevad. Kui tehisnärvivõrgud loovad teksti ja pilte ning sooritavad järjest edukamalt erinevaid eksameid ja sisseastumisteste, näib see, mida peetakse ainulaadselt inimlikuks, järjest kahanevat. Paistab, et seisame silmitsi eksistentsiaalse kriisiga.

12.00-13.00 Lõuna

13.10-13.35 John Schoolcraft (Oatly brändi vaimne isa)

Teema: “Twelve Years Without a Marketing Team – Sheer Madness or Pure Genius?”

Oli aeg, mil maailmal polnud aimugi, et selline asi nagu kaerajook on olemas. Oatly andis John Schoolcraftile võimaluse pöörata pea peale kõik, mida õpitakse ärikoolis, kogetakse suurfirmas või reklaamiagentuuris. Ta sai luua maailmatasel brändi, lükates eest kõik takistused, mis tavaliselt teele hüppavad, näiteks bränditeadlikkuse uuringud, sihtrühmaanalüüsid ja lühiajalise ROI aruanded. Oatly’l polnud turundustiimi, oli vaid meelekontrolli osakond. Kaksteist aastat turundustiimita – täielik lollus või mitte?

13.35-14.00 Vestlus John Schoolcraftiga

14.00-14.30 Jyrki Poutanen (Agentuuri United Imaginations kaasasutaja ja loovjuht)

Teema: “How to Build Agency for Success?” 

Jyrki jagab oma agentuuri edulugu. Kui Jyrki kolm aastat tagasi Making Sense’i laval esines, oli tema agentuuris kuus töötajat. Praegu on 37. Seda ajal, mil paljud agentuurid pigem kahanevad. Saame teada, kuidas tiimid ja struktuurid peavad muutuma, et organisatsioon oleks valmis kiireks kasvuks ja uute trendide elluviimiseks.

14.30-14.50 Kohvipaus

14.50-15.20 Ekspordiplokk “Eestist laia maailma”

Kadri Gröön (EISi ekspordiosakonna turundus- ja kommunikatsioonijuht)

Teema: “Building Bridges for Estonian Companies”

Kadri ettekanne keskendub Eesti ettevõtete ekspordivõimekuse kasvatamisele. Ta jagab praktilisi kogemusi hiljutistest ekspordikampaaniatest ning arutab, kuidas sihitud kommunikatsioon aitab Eesti ettevõtetel jõuda rahvusvaheliste sihtrühmadeni ja kasvada välisturgudel.

15.20-15.50 Ekspordiplokk “Eestist laia maailma”: Eesti ettevõtete lood

15.50-16.20 Ekspordiplokk “Eestist laia maailma”: Paneel

Vaata, mis eelmise aasta Making Sense’i konverentsil toimus!

Esinejad

Esimesed esinejad on: 

  • John Schoolcraft (Oatly brändi vaimne isa)

Ilmselt on raske nimetada turundajat, kes poleks Oatly’st kuulnud. Me kõik oleme. Selles saab “süüdistada” John Schoolcrafti, kes asus 2012. aastal kaerajoogitootja loovjuhiks. Koos tegevjuhi Toni Peterssoniga panid nad aluse legendaarsele ja kartmatule brändile. Alustuseks saatis John kuu peale turundusosakonna ning asutas Oatly meelekontrolli osakonna, mille loovinimesed lõid hääle, mis seadis ettevõtete ja brändide rolli ühiskonnas kahtluse alla.

Oatly sai kiirelt tuntuks oma järjepidevalt ebajärjepideva lähenemise tõttu, millega julgustatakse inimesi tegema väikseid samme, et nende elu oleks parem ja planeet jätkusuutlikum. John lahkus Oatly’st ametlikult 2024. aasta suvel, kuid jäi veel mitmeks kuuks nõuandja rolli.

  • Karolina Lapinaite (Precise meediajuht)

Karolina on Precise’i meediajuht, kes juhib meediastrateegiat erinevatel rahvusvahelistel turgudel. Tal on mitmekülgne taust, sest ta on varem töötanud LinkedInis, Adformis, Mindshares ja OMD-s. Tänu sellele oskab ta ühendada strateegilise mõtlemise ja digivaldkonna kogemuse, mis tuleb kasuks nüüdisaegses muutuvas turundusmaailmas. Karolina keskendub nutikale inimkesksele turundusele ning aitab brändidel kasvada nii, et nende nägu alles jääb. 

  • Will Gilroy (Maailma reklaamiliidu WFA strateegia- ja kommunikatsioonijuht) 

Will töötas varasemalt WFA reklaamipoliitika- ja kommunikatsioonijuhina ning vastutas Ladina-Ameerika ja Aasia-Vaikse ookeani piirkonna eest. 

Aastal 2012 aitas ta rajada WFA Singapuri esinduse. Enne WFA-ga liitumist töötas ta ajakirjanikuna näiteks The London Times’is. Ta lõpetas maineka Oxfordi ülikooli, õppides nüüdisaegseid keeli. 

  • Riku Vassinen (hasan & partnersi tegevjuht)

Riku Vassinen on reklaamivaldkonnas tegutsenud üle 20 aasta ning töötanud kolmel mandril – Aafrikas, Aasias ja Euroopas. Praegu juhib ta Soomes sõltumatut loovagentuuri hasan & partners. Enne seda teenis ta leiba Keenias Nairobis Ogilvy Africas ning Singapuris agentuurides R/GA ja JWT. Tema kliendid on olnud tuntud brändid nagu Google, Nike, Netflix, Unilever, Coca-Cola, Diageo, Nokia, Philips, HSBC, Uber ja Johnson & Johnson.

Riku on juhtinud meeskondi ja agentuure, mis on võitnud mainekaid auhindu: näiteks Cannes Lions, D&AD, LIA, Clio, Webbys, Spikes, Eurobest, Golden Drum jne. 

Ta on kirjutanud turundusest neli raamatut, millest viimane, „Greenwashing Economics”, ilmus 2024. aastal. See teos uurib, kuidas brändid saavad luua kestlikke väärtusi maailmas, mis ise ei ole kestlik.

Riku on kolme väikese tütre isa ja see tähendab, et tal pole ühtegi hobi.

  • Anna Kuulmann (dentsu Baltikumi strateegiajuht)

Anna on strateeg ja turundusjuht, kellel on magistrikraad nii tehnoloogia juhtimises (TalTech) kui ka turunduses (RMIT Ülikool). Endise e-Eesti Esitluskeskuse juhina aitas ta kujundada Eesti globaalset digiedulugu.  Praegu töötab Anna dentsu Baltikumi strateegiajuhina, kus ta aitab brändidel ühendada loovuse, andmed ja tehnoloogia, et saavutada mõõdetavat kasvu.

Kogenud avaliku esinejana on ta pidanud üle tuhande ettekande ja kõne, sealhulgas esinenud TED Talk’il. Oma esinemistes inspireerib Anna rahvusvahelist publikut omaks võtma digistrateegiat, eesmärgipärast innovatsiooni ja inimesekeskset tehnoloogiat.

  • Jyrki Poutanen (Agentuuri United Imaginations kaasasutaja ja loovjuht)

Adweeki poolt “maailma 100 kõige loovama inimese” hulka nimetatud Jyrki on United Imaginationsi – Soome ühe edukama uue agentuuri – kaasasutaja ja loovjuht. 

Ta on üle 25 aasta aidanud ettevõttetel, MTÜ-del ja avaliku sektori klientidel tulla toime muutustega, luua tähendust ja silma paista. Seda nii strateegia, kampaaniate, sisu, PR-i kui ka disaini vallas.

Jyrki juhtimisel loodud tööd on pälvinud rahvusvahelist tunnustust nii loovuse kui ka mõju poolest. Karjääri jooksul on ta võitnud kümme Cannes’i Lõvi, sealhulgas kaks kuldset, samuti auhindu Eurobestilt, One Show’lt, Epicalt, D&AD’lt, Cliolt, Effielt, Red Dotilt ja paljudelt juhtivatelt rahvuslikelt konkurssidelt.

  • Natalja Piiskoppel (WPP Media Global Consultancy strateegia vanempartner) 

Varasemalt Eestis, Frankfurdis ja Londonis töötanud strateeg on jõudnud Kopenhaagenisse, kus ta annab nõu rahvusvahelistele brändidele nagu IKEA, Mastercard, Amazon ja Nestlé. Ta ühendab tippbrändidega töötades saadud praktilise kogemuse ning teadmised kestlikkusest, mis ta omandas Cambridge’i kestliku arengu instituudist. Ta õpetab EBS-is kursust „Kestlik strateegia“.

  • Ørnulf Johnsen (loovagentuuri &Co. tegevjuht)

Rohkem kui 30-aastase kogemusega Ørnulf on alati olnud strateeg ja teerajaja, kes seab väljakutseid tavapärastele vaatenurkadele, otsib inimlikke arusaamu ning saavutab maailmatasemel loovuse abil häid tulemusi. Tema kirg on olnud loovtööstuse piire nihutada – 2000ndatel tõi ta loovuse meediaplaneerimisse, praegu aitab ta loojutustamise abil äristrateegiatele hoogu juurde anda.

Ørnulf juhib Kopenhaagenis rahvusvaheliselt tunnustatud loovagentuuri &Co. ning tema käe all on agentuur pälvinud mainekaid auhindu Epicalt, Cannes Lions’ilt ja WARCi efektiivsusauhindadelt. &Co. on teinud töid näiteks SAS-ile, Greenpeace’ile, Euroopa parlamendile, Jack & Jonesile ja paljudele teistele.

  • Kristjan Korjus (Pactum AI kaasasutaja ja tehnoloogiajuht)

Kristjan Korjus on Pactumi kaasasutaja ja tehnoloogiajuht (CTO). Pactum aitab ettevõtetel parandada oma hanke- ja kaubanduslepinguid, viies suurel skaalal läbi automaatseid läbirääkimisi. Varem oli Kristjan tehisintellekti juht Starship Technologies’is – ettevõttes, millel on maailma suurim hulk iseliikuvaid tarneroboteid. 

Kristjan on juhtinud edukat GitHubi projekti, millega taasloodi DeepMind’i kuulus Atari mänge mängiv tehisintellekt, ning ta on ühe Eesti enimmüüdud raamatu “Matemaatika õhtuõpik”  kaasautor. Tal on doktorikraad arvutiteaduses ja magistrikraad matemaatikas.

  • Kadri Gröön (EISi ekspordiosakonna turundus- ja kommunikatsioonijuht)

Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse ekspordiosakonna turundus- ja kommunikatsioonijuht Kadri Gröön on viimase kahe aasta jooksul vedanud strateegiliste ekspordikampaaniate arendamist ja elluviimist, aidates Eesti ettevõtetel suurendada oma nähtavust rahvusvahelistel turgudel. Tema töö keskendub valdkonnapõhisele loojutustamisele, mõõdetavale mõjule ja kanaliteülesele kommunikatsioonile.  

Varasemalt tegeles Kadri rahvusvaheliste meediasuhete, toiduturismi edendamise ja sihtkoha brändingu arendamisega. Ta on juhtinud loovkampaaniaid ning loonud mitmekesiseid meeskondi, et tugevdada Eesti tuntust välismaal. 

  • Ada Mockutė Jaime (Nordcurrenti turundusjuht)

Ada Mockutė Jaime on turundusjuht Baltikumi suurimas videomängudestuudios Nordcurrent. Tal on rohkem kui kümme aastat turundusjuhi kogemust finants-, tehnoloogia ja tarbekaupade sektoris. Oma praegusel tööl ühendab ta andmepõhise mõtteviisi ja kogukonnakeskse lähenemise. 

Varem juhtis ta turundust ja kliendianalüütikat Luminor Grupis ning töötas Citadele panga turundusjuhina, edendades brändi kasvu suure konkurentsiga turgudel. 

Nordcurrentis keskendub Ada ettevõtte ülemaailmse brändi tugevdamisele, mängijate loodud sisu ja kogukondade arendamisele ning kasvu laiendamisele Aasias, Põhja-Ameerikas ja Euroopas. Tema sihiks on suurendada mängutööstuses mitmekesisust ja kaasatust. 

  • Modereerib: Liis Laisaar (Turundusagentuuri Holini kasvujuht)
Liis on end nüüdseks turundusega sidunud nii süvitsi kui ilmselt üldse saab, tehes turundust turundusagentuurile Holini, mis omakorda pakub kõrgtasemelisi PPC ja Analytics teenuseid B2B ettevõtetele.
Oma karjääri jooksul on ta ka ise hallanud kümneid ja auditeerinud sadu Google Ads kontosid, aidates ettevõtetel Google Ads enda kasuks võimalikult efektiivselt ja tulemuslikult tööle saada. Liis on jaganud enda ja Holini kollektiivseid teadmisi ja kogemusi esinedes ja koolitades nii kohalikel kui ka rahvusvahelistel, väiksematel ja suurematel, virtuaalsetel kui ka päris lavadel.

Järgmised esinejad teatame juba varsti.

Samuti keskendume ekspordile: laval on EISi esindaja ning kolm ettevõtet jagavad oma inspireerivaid kogemuslugusid. TULI ekspordigrupp esitleb oma ekspordistrateegia pilootideed.

Making Sense’i konverentsi kaasrahastab Euroopa Liit.

Piletid

Lisa üritus kalendrisse!

  • TULI liikmetele ja üliõpilastele (kehtiva üliõpilaspileti alusel): 225 eurot+km
  • Teistele: 270 eurot+km

Pilet sisaldab sissepääsu 13.-14. novembril Eesti Rahvusraamatukogus (Tõnismägi 2) toimuvale konverentsile, efektiivsuskonkursi Tulimusta auhindamisele, kohvipause ja lõunasööki. Pileteid on saadaval üksnes 200 – kiirustage!

Osta pilet

Making Sense’i konverentsi kaasrahastab Euroopa Liit. 

In English