INTERVJUU | Kuldmuna üritusturunduse žürii juht Mikk Puurmann: agentuur peab olema kliendist sammu ees, näen ikka ja jälle, kuidas selle vastu eksitakse
Jätkame Kuldmuna žüriide tutvustamist. Seekord võtame ette üritusturunduse žürii juhi Mikk Puurmanni, kellega rääkisime lugude jutustamisest, inimlikkusest, aga ka kliendi ja agentuuri suhtest.
Mikk, räägime kliendi ja agentuuri suhtest. Mida pead oluliseks, et koostöö sujuks ja mõlemad osapooled oleksid rahul?
Kõik saab alguse inimestest, mitte bürokraatiast ja tehnoloogiast. Küsimus on selles, kuidas usaldust tekitada. President Lennart Meri ütles kunagi enda uusaastakõnes, et usalduse aluseks on aus kahekõne. Peame üksteist aktsepteerima, austama, mõistma teineteise kultuuriruumi, olema loomulikud ja avatud.
Ehk siis ausus on sinu arvates see kõige olulisem.
Just, ausus ja avatus on need, mis aitavad suhte loomisel ja edasistest tööprotsessides kaasa valupunktide kaardistamisele ning eesmärkide seadmisele. Kui saame kohe õiged ‘’algandmed’’, siis on suurem tõenäosus, et agentuur saab ka ise parimat pakkuda.
Kuldmuna on pingeline, aga põnev aeg. Kuidas sel perioodil vastu pidada?
Rohkem rõõmsameelsust, kirge ja sisemist rahu – arvan, et just kõige keerulisemates ja pingelisemates olukordades on need eriti vajalikud. Kliendid hindavad seda palju rohkem, kui me suudame ette kujutada. Kui klient teeb investeeringu, siis peaks tal tekkima tunne, et see raha ja aeg on targasti kasutatud. Ta usaldab enda ressursid sinu kätte. Seda peab austama.
Agentuuri proaktiivsus, tahe ja oskus on olla alati samm kliendist ees – see kõlab nii lihtsasti, aga näen väga palju, kuidas selle vastu ikka ja jälle eksitakse. Klient ei peaks teenusepakkujat taga ajama.
Tööde esitamine Kuldmunale on täies hoos. Milline on hästi esitatud Kuldmuna töö?
Kuldmuna on loovuskonkurss. Seega hästi esitatud töö peab suutma edasi anda mõtte, kuidas loovus aitas kaasa eesmärkide saavutamisele, mõjutas inimesi, brände ja organisatsioone. Hästi esitatud töö saab kohe tähelepanu ja suudab seda hoida. Minu soovitus on jutustada lugu, sest selle õnnestumisel tekib väga suur konkurentsieelis. Lugudel on üritusturunduses imeline roll – proovige seda ka tööde esitamisel edasi anda.
Väga oluliseks eeliseks on eesmärgi selgitamine ja seejärel tõestus, kuidas seda lahendati ning milline oli tulemus. Probleem, lahendus, kasu. Kui suudame ühendada loovuse, andmepõhisuse ja tulemused, siis sellel on väga suur mõju kogu valdkonna arengule. Seda sooviksin väga näha.
Kõige selle juures soovitan jääda inimlikuks ja säilitada loomulikkus – professionaalne žürii mõistab kiiresti, kui läbi esitatud teksti või video proovitakse midagi kunstlikult müüa. Seda ei ole vaja teha.
Mille põhjal žürii kokku panid?
Me korraldame üritusi inimestele. Eesmärk oli, et žürii suudaks analüüsida suuremat pilti, kuidas ürituste loovlahendused ja nende elluviimine on mõjutanud inimesi ning seeläbi organisatsioone. Selle aasta žüriiliikmed on oma valdkonna absoluutsed tipud ja nende teadmised ning kogemused aitavad seda eesmärki ellu viia.
Tõin žüriisse kuhjaga loovat jõudu, mida pean Kuldmuna konkursi eesmärki silmas pidades väga oluliseks. Objektiivse tulemuse saavutamiseks annab sellele vajaliku essentsi nii strateegiline, kliendi kui tehniline vaade. Kõik on tasakaalus.
Üritusturunduse žürii
Juhib: Mikk Puurmann (Orangetime)
- Mart Koldits (lavastaja; lavakunsti osakonna peakoordinaator, Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia)
- Karl Kermes (produtsent, produktsioonifirma POINT)
- Jorma Sarv (strateegianõunik ja partner, Creativity Lab)
- Anneliis Aun (turunduse, kommunikatsiooni ja tööandja brändingu juht, Nortal)
- Kaarel Sein (muusikamänedžer ja ürituste korraldaja, PS Music)
- Maris Altsoo (partner, loovstrateeg ja produtsent, Milestone)
- Liis Kalvik (loovjuht ja partner, Jolos)
Žüriid kogunevad WIP Maakris. Teeme rutiinist elamuse!
Autor: Kärt Tomp, TULI