Kuldmuna reklaamižürii juht Oliver Lomp: kehva case study’ga on võimalik väga tugev töö ära rikkuda
Turundusmaailm on praegu elamas Kuldmuna ajaloo kõige keerulisemat perioodi. Kriis ei ole enam eriline olukord, vaid saanud pea normaalsuseks. Kuldmuna reklaamižürii juht Oliver Lomp usub, et just raskes keskkonnas on loovusel võtmeroll.
Reklaamižürii juhi Oliver Lompi igapäevaseks ametiks (loov) juhtida reklaamiagentuuri Tabasco. Varasemalt on ta töötanud loovjuhina Optimist Creative’is ja Imagine’is. Viimasel neljal aastal on tal loovkonkurssidel läinud enam kui hästi, ent kõige suuremat rõõmu pakuvad Oliverile kampaaniad, mis loovad jäävat väärtust ehk et mille tulem jääb püsima ka aastaid pärast nende loomist.
Reklaamiinimesena on ta veendunud, et kõige parem loovinimene on see, kes suudab enda mätta otsast aeg-ajalt lahkuda, et näha, kuidas paistab maailm teistelt mätastelt. „Insighti väärtus on võrdne nii kesklinna lokaalis peenutsejatega Moët & Chandon’i klaase kokku lüües kui ka külakõrtsis kohaliku kaluriga orikat libistades: mõlemad on sihtgrupid, mõlemad on inimesed meie ümber. Mida rohkemaid tahke elus näha, seda laiem on silmaring ja seda tugevam oled ka oma reklaamitöös,“ on Oliver veendunud.
Hobid: ajalugu, kirjutamine, filosoofia, (dokumentaal)filmid, muusika, sport, võõrad kultuurid, elu. Ei meeldi: tänamatus, tähtsust täis inimesed, pahatahtlikus, kadedus, silmakirjalikus, äärmuslus, koroona.
Kuidas olla reklaamikategoorias edukas? Mida soovitad?
Nüüd, mil konkursile kvalifitseerumise ajaperiood on kohe ümber saamas, on väga keeruline midagi sisulist enam sellesse aastasse soovitada. Suurem osa töid on tehtud ja ma väga loodan, et need tööd on sisukad.
Mida jälgib sinu žürii hindamisel? Mida paned südamele?
Kui Eesti reklaam tahab kunagi jõuda maailmatasemele, on Kuldmuna žüriil täita erakordselt oluline roll. See sama kaheksaliikmeline punt kujundab järgmiseks aastaks Eesti reklaami näo.
Igat kategooriat menetledes võiksime mõelda, et kui juhuslikult peaks mõni oluline välismaa turundaja või reklaamiinimene sattuma Kuldmuna tulemusi vaatama, siis kas kategooriatest kumavad vastu reklaamibanaanivabariigi käkerdised või ühtlaselt kvaliteetne tase.
Olen kuulnud, et mõnel aastal on žürii käitunud nõnda, et kui töö X saab ühes kategoorias näiteks kulla, siis teistes ei pruugi sellele anda, kuna „see juba sai”. Minu meelest on see absoluutselt vale lähenemine. Kui sportlane X täidab olümpianormi näiteks 100m jooksusus ja seejärel ka 400m jooksus, siis ei tohiks 400m jooksus olümpiale saata paremuselt teist sportlast, sest „esimene juba sai”.
Olen kindel, et panin kokku mitmekesise vaatega mõistliku žürii, kes teeb häid ja kaalutletud otsuseid ning kellega saame väga hea nimistu auhinnatöid. Mul on žüriiliikmete hulgas kaks inimest, keda ma tunnen, ülejäänud punt on kokku pandud korraliku eeltöö tulemusena: uurisin varem ja just viimastel aastatel tehtud töid, küsisin arvamust tuttavate käest jne.
Kuldmuna 2021 reklaamižüriisse kuuluvad:
- Siim Nikopensius (Optimist Creative)
- Alvar Lonks (Not Perfect Tallinn)
- Vladimir Loginov (Age Creative)
- Pauline Marie Korp (Hasan & Partners)
- Villem Valme (Tank)
- Helen Illend (Brand New)
- Madis Sein (ERR)
Kuldmuna reklaamižürii juht Oliver Lomp vastutab oma žürii töö eest, juhib hindamisprotsessi ja jälgib, et reegleid täidetaks. Žürii juht on tööde hindamisprotsessis hääleõiguseta.
Millised on võimalikud komistuskivid, mida soovitad vältida?
Suurem osa komistuskivisid on tänaseks juba oma töö teinud, kuna pooleteise aasta jagu kampaaniaid on selja taga. Küll aga on elu näidanud, et kehva case study’ga on võimalik väga tugev töö ära rikkuda ja briljantse case study’ga õnnestub keskpärasemast asjast korralik töö villida. Panustage case study’desse, nii on teil pärast ka lihtsam, kui tahate sama töö mõnele rahvusvahelisele konkursile esitada.
Millised on su ootused Kuldmuna tänavusele konkursile?
Turundusmaailm on praegu elamas Kuldmuna ajaloo kõige keerulisemat perioodi. Kriis ei ole enam eriline olukord, vaid saanud pea normaalsuseks. Ise usun aga, et just raskes keskkonnas on loovusel võtmeroll. Kuidas paista silma, kui eelarved pole kummist? Ma arvan, et pole juhus, et nii mitmedki täna kõige edukamad agentuurid said alguse just eelmise kriisi ajal, mis küll tänase kriisiga võrreldes oli oluliselt erinev. Endale tundub aga, et silmapaistvate tööde mõttes pole viimased poolteist aastat olnud tavapärasest sugugi kehvemad. Kui staar-töid on ehk suurem osa žürii-liikmetest varem näinud, siis kindlasti saab olema väga palju üllatusi. Mõni geniaalne print on äkki ilmunud vaid korra ja mitmetest kategooriatest, nagu näiteks otseposti omad, pole äkki üldse aimu.
Intervjueeris: Silja Oja, TULI
Loe ka: Saa tuttavaks: Kuldmuna 2021 žüriide juhid
Mai lõpus toimub 23. korda Eesti turunduse suursündmus Kuldmuna, kus selgitatakse välja eelmise aasta loovaimad sündmused, reklaamid ning turundus-, kommunikatsiooni- ja disainilahendused. Kuldmuna jätkab koostööd ADC*Eesti Disainiauhindadega.
Kuldmuna 2021 ajakava:
- Tööde vastuvõtt: 5. aprill – 4. mai 2021
- Hilinejate vastuvõtt: 5. mai 2021 – 12. mai 2021
- Esitatavate tööde esmailmumise vahemik peab olema: 25. jaanuar 2020 – 4. aprill 2021
- Pidulik auhinnagala: 28. mail 2021.
Rohkem infot Kuldmuna 2021 teema, kategooriate ja žüriide koosseisude kohta:
kuldmuna.ee
2020. aastal esitati Kuldmunale rekordilised 848 tööd, sh 41 tööd noortekonkursile Taeva Pesamuna. Otsesaate vahendusel kuulutati välja 45 Kuldmuna, 47 Hõbemuna ja 50 Pronksmuna.
Kuldmuna korraldaja Turundajate Liit (TULI) on kõiki turundusega tegelevaid professionaale ühendav liit, mille missiooniks on tõsta kohalike ettevõtjate ja terve Eesti ühiskonna teadlikkust turunduse erinevatest aspektidest.