17.05.2022

Kuldmuna 2022 varižürii: võitjaid valides tuli argumentatsioonioskus tõsiselt proovile panna

Ehk paljud ei tea, et vahetult pärast seda, kui viimane Kuldmuna ametlik žürii viimaks oma shortlisti avalikuks tegi, kogunes samasse ruumi ka 8-liikmeline reklaami ja suhtekorralduse tudengite varižürii, et parimate seast omakorda enda lemmikud valida.

Varižürii. Foto: Erakogu

Öötundideni kestnud õhtu oli täis põhjalikke arutelusid. Kuna mitmes kategoorias oli andekaid projekte mitu, tuli kohati oma argumentatsioonioskus päris tõsiselt proovile panna. Selgeks sai, et me kõik oleme üsnagi erinevad ning kohati näeme maailma päris isemoodi. Muidugi sai ka nalja, kuid tugevalt oli tunda vastutustunnet ning töist konstruktiivsust. Samas ei kadunud kuskile ka tudengitele omane entusiastlik elevus. Põnev oli olla üks pisike osa suurest Kuldmunast lootuses, et ehk võib tulevikus näha nii mõndagi meist ka põhižürii ridades. 

Selline praktiline võimalus analüüsida kõiki aasta parimad reklaami- ja kommunikatsioonialaseid töid on tudengitele tohutu väärtus. Kahtlemata oli see väga põnev ja arendav ning andis hoopis laiema vaate kogu erialasele maailmale, kuhu me kõik suundumas oleme. Suur aitäh Turundajate Liidule selle ägeda võimaluse eest!

Et läbivaatamist vajavaid töid oli palju ning väga erinevaid, panime enne alustamist ühiselt paika oma hindamiskriteeriumid, milleks said:

  • Lugu, mis peab olema algusest lõpuni terviklikult üles ehitatud ja haarama kohe tähelepanu. Sellest tuleb välja oma kindel mõte, mis on tabav, unikaalne ja meeldejääv. Kirsiks tordil pidasime ka omapärast, meeldejäävat puänti.
  • Kompositsioon, mis moodustub peamiselt esteetilisest visuaalist ja värvivalikust. Video puhul mängib olulist rolli ka sobiv tempo. Kõik kokku peab moodustama nauditava terviku.
  • Reklaam järgib häid eetilisi tavasid, kuid julge piiride kompamine on lubatud – isegi soositud.
  • Tootmiskvaliteet – et kokku moodustuks kvaliteetne tervik kõigis olulistes aspektides.

Kokkuvõttes palusime varižürii liikmetel endil teha kokkuvõte selle õhtu kõige meeldejäävamatest ahhaa-hetkedest:

  • Maarja Kalma: „Ahhaaks oli ehk mõistmine, kui erinevalt me kõik maailma näeme ja kui huvitavad on läbi selle tekkivad arutelud. Kuna olin meeskonnas ainus suhtekorralduse suuna esindaja ja oma loomult paras maailmaparandaja, siis tundsin, et minu jaoks on eriliselt oluline, et töö julgeks puudutada, jääks meelde, ning muudaks seeläbi midagi. Mitmel juhul oli vähem hoopiski rohkem ja sai selgeks, et ainult efektne visuaal ei too tulemust, kui hea mõte seda lõpuni ei toeta.”
  • Triin Pohlak: „Minu tolleõhtune ahhaa-moment tekkis hetkel, kui sain aru, kui oluline on ikkagi hea copy. Hiilgav copy tõstab reklaami teiste seast esile – ja seda oli väga meeldiv näha!”
  • Camilla Saar: „Minu ahhaa-moment…neid oli mitu. Tore on näha, et Kuldmunal osaleb jätkuvalt palju andekaid tegijaid ja agentuure. Kuna olen just valmis kirjutanud oma bakalaureusetöö tootmiskvaliteedi kohta, siis on eriti sellelt pinnalt hea meel näha, kuidas Eestis toodetakse aina rohkem väga häid klippe, reklaame ja tootedisainiga esemeid, mille production value on kõrge. Lisaks peitub llihtsuses jõud ning tabava copy ja disainiga on võimalik saavutada palju! Žüriitöö oli väga põnev ning ajuraginat kuulis palju. See andis veelgi innustust panna end antud valdkonnas proovile ja leida oma nišš.”
  • Batrick Puppart: „Mulle suudeti meelde tuletada, kui erinevad ikka inimesed on!”
  • Eva Kauponen: „Kummikommid on väga oluline osa minu mõttetöö moonakotist. Ka seekord polnud erand. Pirukad võivad ju žürii laual ilutseda, aga tõeline ohhoo-ahhaa moment tekib ruumis siis, kui kummikommid lauale ilmuvad. Vot need lähevad nagu soojad saiad!”
  • Laes Oskar Raun: „Ahhaa-moment – kui käimas on viimane tund hindamist ja žürii muutub lõpuks kohutavalt kärsituks.”
  • Lisandra Tamm: „Mõne reklaami puhul ei osanudki kohe ette aimata, mida reklaamitakse. Ahhaa-moment tekkis, kui sain teada, mis on reklaamitav. Kõnealuse hetke etteaimamatus ja arvamismäng peas annabki minu jaoks reklaamile selle x-faktori.”
  • Aleksander Lember: „Istusime üksteise vastas nagu Briti parlament ja mida aeg edasi, seda ühemeelsemaks mõlemad pooled muutusid. Meid ainult ei kontrollinud keegi. Ahhaa on kuskil siin ridade vahel.”

Autor: Maarja Kalma

Toimetas: Kärt Tomp, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt