03.11.2022

Neli nippi, kuidas päriselt persoonibrändi ehitada

Persoonibränd pole midagi sellist, mida kunstlikult luua ja kultiveerida. Persoonibrändi puhul töötab üksnes autentsus. Kes oled sa inimesena? Kes oled sa juhina? Millised on sinu väärtused? Mida on sul oma jälgijaskonnale öelda?

Loo autor, META Advisory uue äri juht Ann Hiiemaa. Foto: Erakogu

Eestis on vaid 1,3 miljonit inimest ja siin on tugeva persoonibrändi loomine oluliselt lihtsam kui Silicon Valleys, Londonis või Berliinis. Ometi on see meile, introvertsetele ja tagasihoidlikele eestlastele keerulisem kui paljudele teistele. 

Eestlastena tahame, et töö räägiks ise meie eest. Me ei taha oma võitudega hoobelda, veel vähem tahaksime avalikult rääkida oma möödapanekutest või läbipõlemistest. Kui keegi meid märkab, on hästi, ja kui ei märka, siis tuleb ilmselt rohkem pingutada.

Kahjuks tänapäeva maailmas see nii enam ei toimi. Selleks, et olla edukas, on vaja ehitada oma isikubrändi, luua võrgustikke ja jõuda oma sõnumiga oluliste inimesteni – olgu need siis potentsiaalsed kliendid, töötajad või hoopis investorid. Tugev persoonibränd võib olla äriarenduse, värbamise ja ettevõtte kasvu võti. Seda kõike tuleb aga strateegiliselt juhtida. 

Millest persoonibrändi loomist alustada?

  • Alusta iseendast.

Persoonibränd on see, mida inimesed räägivad sinu kohta siis, kui sa pole veel ruumi sisenenud. Mille poolest tahaksid sa eelkõige tuntud olla? 

Persoonibränd pole lihtsalt enesekiitus või online’is ja konverentsidel nähtaval olemine. See algab sellest, kuidas sa iseennast kui inimest defineerid ja mis on sinu väärtused. Persoonibrändi loomine nõuab tööd. Sa pead millestki midagi teadma. End eksperdina positsioneerida on raske ja see algab küsimusest: milles ma olen ekspert? Mõtle, mida sa soovid inimestele edasi anda. Miks nad peaksid sind uskuma? Milliseid tulemusi oled sa juba saavutanud?

  • Kes on sinu auditoorium? 

Seejärel tuleks võimalikult täpselt ära defineerida sihtgrupp, kelleni eelkõige jõuda tahaksid. On need turundusjuhid, insenerid või arendajad?  Kui oled ära defineerinud oma auditooriumi, kelleni jõuda tahad, siis tuleks mõelda sellele, mis kanalis on võimalik nendeni kõige efektiivsemalt jõuda. On need tugevad arvamusartiklid traditsioonilises meedias, konverentsid, inspireerivad esinemised ülikoolides, LinkedIni postitused või ehk hoopis kõik need valikud?

Ükskõik, mida sa ka teed, ära unusta, et kunstlikud sõnavõtud ei too tulemusi. Ole ehe! Päris inimeste päris lood – ka möödapanekud ja vead. Julge ka neist rääkida.

  • Milline on sinu lugu?

Isegi kui sa ei ole oma narratiivi teadlikult loonud, oled sa seda elanud. Kui oled ruumist väljas, siis võid aimata, mida sinu kohta räägitakse. “Ta on äärmiselt karismaatiline ettevõtja,” “ta on suurepärane projektijuht” või “ta on geenius, kes teeb meie piirkonna parimaid reklaamikampaaniaid.” Kui sa ise teadlikult oma persoonibrändi ei loo, siis luuakse see sinu eest ise.

Üheminutiline pitch ehk liftikõne pole oluline üksnes start-up ettevõtetele. See aitab auditooriumil mõista sinu mõju ja tugevusi. Tööta välja selge ja ülevaatlik ennast tutvustav tekst, mis selgitab, kes sa oled ja kuidas on sinu varasemad oskused seotud sellega, mida sa praegu teed? Milline on sinu missioon? Mida pead inimesena oluliseks?

  • Sa lood oma persoonibrändi iga päev. 

Tõde on see, et kõik, mida sa teed, on teistele inimestele mingil moel nähtav. Olgu see päris elus või internetis, see kõik mõjutab sinu isikubrändi. 

Suhtu kõigisse võrdse austusega, olenemata selle inimese positsioonist – olgu ta klienditeenindaja või tegevjuht. Eesti on liiga väike selleks, et olla nõme nende vastu, kes sulle midagi pakkuda ei saa.

Autor: Ann Hiiemaa, META Advisory

Toimetas: Siim Kera, TULI

Meta Advisory on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 100 liiget.

Kõik uudised