06.04.2021

Kinnisvara24.ee juht Katrin Aron: kinnisvaraturg kulgeb praegu pakkujate taktikepi all

Kolm aastat tagasi turule tulnud Kinnisvara24.ee asutati kinnisvarabüroode algatusel, et võidelda portaalide turul valitsenud monopoli ja pidevate hinnatõusudega. Tänaseks on Kinnisvara24 kasvanud kuulutuste arvult Eesti suuruselt teiseks kinnisvarakuulutuste keskkonnaks. Aprilli alguses läbis portaal uuenduskuuri, mille käigus muudeti põhjalikult nii kasutajaliidest kui ka brändi. TULI-le antud intervjuus rääkis tegevjuht Katrin Aron, et sihitakse Eestis turuliidri positsiooni ning võetakse suund ka välisturgudele.

Katrin Aron
Kinnisvara24.ee tegevjuht Katrin Aron. Foto: Andres Raudjalg

Millised trendid Eesti kinnisvaraturul valitsevad?

Kinnisvaraturg kulgeb praegu pakkujate taktikepi all. Üldistatult võib öelda, et kõik enamvähem mõistliku hinnaga objektid müüakse ära. Seejuures on müügiperiood lühenenud ja hinnad tõusnud ning seda mitte ainult uusarenduste osas, vaid huvi on kasvanud järelmüügi korterite ja majade vastu. Kõige populaarsem on selline kinnisvara, mille hind jääb alla 100 000 euro, sest see hinnapiir on paljudele inimestele kättesaadav.

Kohati hakkavad huvilised lausa üksteist üle pakkuma. See on pisut ohtlik tendents. Inimesed peaksid rahulikult kaaluma, milline on maja või korteri väärtus nende jaoks. Hasardist ei maksa ülepakkumisega kaasa minna.

Pandeemia ja majanduslanguse kontekstis tunduvad uudised ülepakkumisest ja rekordtasemel korterite ruutmeetrihinnast uskumatuna. Miks kinnisvaraturg rallib?

Paljud inimesed ootasid juba mitu aastat, et tuleks uus langus ning kogusid kapitali, et just siis endale sobiv kinnisvara osta. Kui eelmisel kevadel tuli koroona ja turg hetkeks tardus, siis oodati, et hinnad hakkavad langema. Juhtus aga vastupidine – ebakindel olukord pani inimesi kinnisvara hoidma, pakkumiste arv langes ning hinnad hakkasid tõusma. Tõusevad siiani, sest inimesed kardavad inflatsiooni ning otsivad kindlat kohta, kuhu raha paigutada. Kinnisvara tundub kindel ning ajas usutakse selle väärtust veelgi kasvavat.

Eesoleval sügisel võib tulla uus kiirendus, kui inimesed, kes võtavad pensionireformi käigus II sambast oma raha välja saavad väiksema korteri sissemakseks vajaliku raha. Kinnisvara ostuhuvi säilib isegi siis, kui väljarentimiseks ostetava korteri või maja üürirentaablus järjest langeb. Usutakse, et pikaajaline vara väärtuse kasv teeb selle tasa. Nii ilmselt ka on ja inimeste jaoks, kellel veel kinnisvara ei ole, muutub selle ostmine järjest kallimaks. Nagu ikka kriiside ajal – jõukad koguvad jõukust juurde ning kõige rohkem saab majanduslik olukord kannatada neil, kellel on juba niigi raske.

Kas praegu on hea aeg pigem oma kodu ostuks või kinnisvarasse investeerimiseks?

Oma kodu ostuks on pea iga aeg õige, kui leitud korter, majaosa või maja vastab ostja vajadustele ka pikemas perspektiivis. Siis avaldab majandustsükli faas vähe mõju. Isegi kui hinnad ajutiselt langevad, siis 10-15-aastases perspektiivis on kinnisvara hind alati taastunud. Kui aga soovitakse osta investeerimisobjekti, tuleb erinevad stsenaariumid põhjalikumalt läbi mõelda ning teha väga kaalutletud otsus.

Uusarenduste defitsiit kasvab. Kinnisvaraportaalis saame üha rohkem signaale, et Tallinnas ja lähiümbruses napib krunte, kuhu uusi kortereid ja ridaelamuid ehitada. Uusarenduste laojääk on rekordiliselt madal ja see toidab hinnatõusu. Uute detailplaneeringute algatamise põhjal võib aga järeldada, et mõne aasta pärast hakkab turule jõudma rohkem uusi elamispindu.

Üldiselt tõusevad kinnisvarahinnad kiiremini kui keskmised palgad ja see tähendab, et kinnisvara ostmine muutub pea kõikjal vähem kättesaadavaks.

Milline on teie positsioon kinnisvaraportaalide turul?

Kinnisvara24 on Eesti turul väljakutsuja, mis asutati kinnisvarabüroode algatusel, et võidelda portaalide turul valitsenud monopoli ja pidevate hinnatõusudega. Oleme pisut inspiratsiooni ammutanud kodumaistest pankadest – kuigi Eesti pangandusturg tundus olevat suurte Skandinaavia pankade vahel ära jagatud, siis tõestasid kodumaised Coop Pank ja LHV, et uutmoodi pakkumise ja paindlikkusega saab kliente võita ning turgu muuta.

Kinnisvara24 kuulub kodumaisele kapitalile. Oleme alates turule tulekust tõestanud, et kinnisvaraportaali saab pidada teisiti, kui seni harjutud ja seda konkurentsivõimelisema hinnakirjaga. Valitud strateegia on toiminud – oleme seljatanud City24, kindlustanud oma positsiooni turu nr 2 portaalina ja võtnud julge eesmärgi astuda ka turuliidrile KV-le kandadele.

Kuidas õnnestus lühikese ajaga turu nr 2 positsioon saavutada? Mis on teie konkurentsieelis?

Meie portaal on moodsa disainiga ning kasutajasõbralik, kliendid on kiitnud mugavat otsingut, mis võimaldab erinevate filtrite abil sobivad kuulutused lihtsamini üles leida. Näiteks saab otsida üürikorterit, kus lemmikloom lubatud või rõdu, terrassi või basseiniga eramut. „Kodud minu lähedal“ rakendus võimaldab saada kiire ülevaate aktiivsetest pakkumistest näiteks mõnes ägedas piirkonnas jalutades.

Eristume konkurentidest odavama hinnakirja, laiemate võimaluste ja ka selle poolest, et paljude kinnisvarabüroode kuulutused jõuavad meie portaali 48 tundi enne kui teistesse portaalidesse. See on oluline just praeguses kinnisvaraturu faasis, kus nõudlus ületab pakkumist ja tunnid võivad saada otsustavaks.

Sel kevadel oleme tõusnud uusarendusprojektide turuliidriks – meilt leiab kõige laiema valiku uusarenduste pakkumisi ja ka parima tehasemajade valiku. Tahame pakkuda oma kasutajatele turu kõige laiemat kuulutuste valikut ka muudes kategooriates.

Kes on Kinnisvara24 peamine kasutaja?

Portaali kasutajatest moodustavad kõige suurema sihtrühma noored vanuses 25-34, kes otsivad endale esimest või teist kodu. Nad on tehnoloogiliselt taibukad ning oskavad hinnata kasutajamugavust ja otsingu lisavõimalusi. Selles sihtrühmas on Kinnisvara24 tuntus väga kõrge.

Tulite äsja välja brändiuuenduse ja portaali muudatustega. Milliseid eesmärke sihite?

Oleme võtnud eesmärgiks oma tuntuse kasvatamise, et tõusta eraklientide jaoks eelistatuimaks kinnisvaraportaaliks. Teeme koostööd kinnisvarabüroodega, võttes arvesse nende tagasisidet ja pakkudes paindlikke lahendusi, et kasvada kuulutuste arvult kõige suuremaks portaaliks. Lisaks soovime laieneda geograafiliselt.

Brändiuuendus on vaid üks samm tuntuse kasvatamisel. Sellele lisaks kogume aktiivselt klientide tagasisidet läbi igapäevase soovitusindeksi uuringu, parandame pidevalt portaali kasutajamugavust lähtuvalt kliendiuuringutest, mida viib läbi meie hea partner UX Estonia ning teeme ka klientidega süvaintervjuusid, et aru saada nende emotsioonidest ning mõtetest seoses portaaliga.

Uus logo ning visuaalne identiteet võimaldavad meil turunduskommunikatsioonis paremini eristuda. Nii uus logo kui ka dominantne punane värv on jõulised ning tekitavad emotsiooni. See kas meeldib või mitte. Me tahamegi eristuda ja meelde jääda. Kui Kinnisvara24 loodi, siis võeti eesmärgiks luua konkurentidest soodsam ning mugavam alternatiiv. Plaanime ka edaspidi olla kõige soodsam ning mugavam portaal turul. Meie areng on inspireerinud ka konkurente arenema, mille tulemusena on klientide jaoks hinnatõus pidurdunud ning portaalid arendanud oma teenust paremaks.

Oleme Eestis kiirelt kasvanud ja oma toodet arendanud, mõtleme lennukalt ning usume, et saame oma Eesti turu kogemust välisturgudel ära kasutada ning laienda geograafiliselt. Meil on nüüdseks väga hea kasutajakogemusega ning moodne portaal ehk toode, mida on lihtne teistele turgudele skaleerida. Teeme koostööd ka teiste iduettevõtetega, et anda oma kasutajatele veelgi enam lisaväärtust. Meie portaalis on esindatud üüriturul revolutsiooni tegev Rendin, mugava videolahenduse pakkuja Shoot,  finantsvõrdlusplatform Altero ning varsti ka mugavat ajabroneerimist pakkuv Clicktos. Koostöös leiame uusi arenguvõimalusi nii Eestis kui väljaspool.

kinnisvara24 uus esileht
Kinnisvara24 uus esileht

Miks tundsite vajadust visuaalse identiteedi uuendamise järele?

Oleme turul olnud pea kolm aastat. Selle aja jooksul on arenenud tehnoloogia ning muutunud ka meie positsioon turul. Kinnisvaraportaalide turul valitsenud monopol sai murtud ja saavutasime kuulutuste turuosas tugeva teise koha. Nüüd on meil uued ambitsioonikad eesmärgid ning uuendused olid vajalikud selleks, et koos oma klientidega kasvada ning saada eelistatud platvormiks ka nendes sihtgruppides, kus oleme täna veel vähem tuntud.

Kinnisvara24 külastab üle 450 000 unikaalse kasutaja kuus. Kogusime tagasisidet nii eraklientidest kasutajatelt kui ka maakleritelt ning tegime vastavalt nende ootustele koostööpartneritega brändinguagentuurist Identity ja kasutajakogemuse ettevõttest UX Estonia ümber kogu portaali kasutajaliidese. Lisaks värskendasime ka visuaalset väljanägemist. Kuulutuste otsing, valimine ja erinevate filtrite kasutamine muutus mugavamaks ja intuitiivsemaks, käskluste edastamiseks tuleb teha senisest vähem klikke. Meil on ka uus logo ja värvigamma, muutus portaali ülesehitus ja tuli juurde uusi rubriike.

Mis täpsemalt muutus?

  • Kinnisvara24 logo sai uue ruumilisema ning mängulisema lahenduse, mis peegeldab Kinnisvara24 väärtusi: uuenduslikkus, nooruslikkus ning paindlikkus.
  • Portaali värvigamma – värvidest on endiseks jäänud meie punane värv. Punast oleme kasutanud portaali algusest saati ning selle järgi tuntakse meid ära. Punase kõrvale tulevad nüüd must ja valge, aga ka mitmed hallid toonid.
  • Portaali uuenenud esileht annab nüüd rohkem informatsiooni. Esilehel on lisaks uuenenud otsingumootorile ära mahutatud ka uued rubriigid: uusarenduste ning eripakkumiste rubriik, kinnisvarauudised ning reklaampind büroodest klientudele. Leht koondab mõnusalt ja kompaktselt palju maakeri jaoks vajalikku infot.
  • Otsingumootor on nüüd läbivalt kõikidel lehtedel samas kohas, et kasutajal oleks mugav otsingut laiendada või kitsendada.

Muutusi on tegelikult veel, aga kõige paremini tunnetab klient neid isikliku kasutajakogemuse kaudu. Näiteks uuendasime kuulutuse vaadet, tõime sisse mugavad ikoonid, mis lubavad tähtsamat infot lennult haarata ning muutsime pildigalerii ja videote vaatamise senisest mugavamaks. Kõikide uuenduste kokkuvõttes võidavad kasutajad kiiruses ja kompaktsuses.

angts lusti big2 e1601280770255
Ants Lusti

Kommenteerib Identity juht, strateeg ja teenusedisainer Ants Lusti:

Randaalisime läbi kinnisvarabüroode konkurentsiala, veebikeskkonnad ja portreteerisime klienditüübid. Jõudsime ühe olulise tühimikuni büroode esindatud väärtuspakkumistes ja võtsime ülesandeks valideerida, kas kliendi jaoks on olulisim tehingu läbiviimise kiirus (mis kujunes hüpoteesiks).

Minu suureks üllatuseks sai see uuringutes ümber lükatud ja sealtkaudu hangitud uudne tõdemus – oluline on hea tehingu kindlustamine. See ajendas kogu organisatsiooni hoiakuliselt end uue väljakutsega silmitsi seisma. Organisatsiooni väestamiseks tuli brändi uus visioon pulgendada organisatsiooni alaeesmärkideks, kriitilisteks eduteguriteks ja ühtseks strateegiaks.

Andmaks  selget signaali, et bränd ja äritegevus on harmoonilises, edasiviivas abielus, genereerisime kogu tiimiga portaali arendusideid, mis lähtuvalt brändi taotlustest aitavad konkurentide positsioone ka tootearenduses edukalt rünnata. Sündis roadmap 2021. aasta lõpuni.

Turuliidriks ei saada üleöö, aga olen veendunud, et asju õigesti tehes, ei ole see öö (või päev) kaugel.

Janika Ritson, Agenda PR

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt