TELGITAGUSED | Kaubamaja avas jõuluks oma talvekuurordi
Ilmselt on entusiastlikumad turundushuvilised mõnes kanalis märganud Kaubamaja selleaastast jõulukampaaniat, mis täies mahus jõuab rahvani detsembris. Kampaania keskmeks on koostöös Sweepiga valminud klipp, kus pole kasutatud ühegi näitlejat ega isegi ühtegi päris asja. Aga ometi tundub kõik nagu päris.
Vaata jõuluklippi siit:
Kuidas selline lahendus saavutati ning millistest osadest Kaubamaja kuurort koosneb?
- JUULI
Idee muuta Kaubamaja alpikuurortiks tekkis ettevõtte turundustiimil. Kaubamaja turundusdirektor Britta Ratas inspireerus après-ski (tõlkes “pärast suusatamist” – toim.) esteetikast, valgetest mäetippudest ja sealsest muretust elustiilist.
Sellist tunnet tahtis Kaubamaja tekitada ka oma külalistes. Võimalus pääseda kaubanduskeskustes liikuvatest inimmassidest ning sooritada liugleva kergusega kõik oma ostud korraga, jõulustressi tundmata.
Nüüd oli vaja mõte reaalsuseks teha. Juulis hakkas Sweep mõtlema, kuidas luua reklaamides lumiste mägede atmosfääri, püsides seejuures turunduseelarves.
“Kuna Šveitsi reisimine jäi (napilt) välja ning suvel Eestist ühtegi kohalikku lumist küngast ei leitud, tuli otsida alternatiive,” räägib Sweepi loovjuht Liisa Kivirähk. “Ühel koosolekul näitasin tiimile viraalseid FOOH (fake out of home) sotsiaalmeediaklippe, kus üleelusuurused kotid ja ripsmetušid liiguvad mööda suurlinnu. Äkki oleks variant kasutada sama nippi ning panna gondlid üle Tallinna Kaubamaja poole liikuma? Tundus teema.”
Ainult, et ühest ühe frame’iga sotsiaalmeedia videost jäi Kaubamajal väheks. Vaja oli mõelda suuremalt kui teised. Kuidas laiendada ideed nii telesse, välimeediasse, majasisestele pindadele, advendikalendrile, bänneritele, heategevuskingitustele, Hooaja ajakirjale, üritustele ja veel umbes 50 asjale?
- AUGUST
Kingikuurorti loomisel tõttas appi Anti Rannus, kes muutis juba storyboard’iga esialgse soovi umbes neli korda keerukamaks ja lahedamaks.
Selleks, et tööd saaks üldse alustada, oli vaja esmalt läbi viia “võttepäev” ja drooniga Kaubamaja üles filmida. Nii kogunesidki viis kahtlast kuju ühel õhtul Kaubamaja lähedale ja uurisid poolteist tundi midagi droonioperaatori Rain Nirgi pisikesest ekraanist. Võte tehtud!
- SEPTEMBER ja OKTOOBER
AD Kristjan Hinno lõi 70ndatest ja futurismist inspireeritud moodboardi, mille järgi Anti disainis gondli ja maja peale hooned. Algas pidev materjalide edasi-tagasi põrgatamine Anti ja Sweepi vahel.
Anti Rannuse sõnul osutus kõige põnevamaks väljakutseks sügisesest droonilennust talvise jõulumaa loomine, kuna vaja oli tekitada ohtralt lund, luua uisuplats, lisada gondlite trassid ning muidugi lumemäed kõikide tulede ja viledega. Selleks tuli katsetada ka enda jaoks uusi tehnoloogiaid.
“Mägimajade genereerimiseks testisin sportlikust huvist uut AI mudelit, mis sai oma ülesandega täitsa hästi hakkama, sest lõpuks jõudsid need ka Kaubamaja katusele,” kommenteerib Rannus.
LISAKANALID
Samal ajal valmistasid Sweep ja Kaubamaja usinasti ülejäänud materjale ette, et kõik tegevused üheks tervikuks punuda. Majasisestele pindadele ja Hooaja vahele valiti Vanaisa lumised fotod, et moeseeria saaks talvise meeleolu.
Suure panuse andsid ka spetsiaalselt kampaania jaoks loodud oranžid gondlid, suusad ja muud detailid, mida sai esmakordselt Villeroy & Bochiga koostöös peetud après-ski peol maja peal näha.
Jäädvustused après-ski peolt Villeroy & Bochiga ning oranžid elemendid Kaubamaja peal. Fotod: Harry Tiits
- NOVEMBER
Lõpuks ometi võis klipi Kaubamaja sotsiaalmeediasse postitada. Ja tundus, et ka ülejäänud inimesed on just sellise klipi saabumist oodanud. Nii Sweepi kui ka Kaubamaja töötajate postkast oli esimesel päeval umbes: korduvalt võrreldi klippi John Lewise ja Coca-Colaga ning õhati, et “nagu välismaal”!
- DETSEMBER
Kampaania jõuab 1.detsembrist ka telesse ja välimeediasse, Kaubamajas algavad advendikalendri pakkumised. Turundustiim ja Sweep hakkavad ette valmistama järgmist kampaaniat.
Tiim
- Sweep (Liisa Kivirähk, Kristjan Hinno, Kadri-Liis Nikopensius, Julian Poole)
- Kaubamaja (Margot Meus, Britta Ratas, Hanna Loodma-Saarmann, Elis Rebane, Ingel Prii, Piret Pirma, Mari-Liis Jäe)
- Produktsioon (Anti Rannus, Rain Nirgi, Romet Pott)
Autor: Liisa Kivirähk