28.11.2024

TELGITAGUSED | Kaubamaja avas jõuluks oma talvekuurordi

Ilmselt on entusiastlikumad turundushuvilised mõnes kanalis märganud Kaubamaja selleaastast jõulukampaaniat, mis täies mahus jõuab rahvani detsembris. Kampaania keskmeks on koostöös Sweepiga valminud klipp, kus pole kasutatud ühegi näitlejat ega isegi ühtegi päris asja. Aga ometi tundub kõik nagu päris.

Kaubamaja talvekuurort.

Vaata jõuluklippi siit:

Kuidas selline lahendus saavutati ning millistest osadest Kaubamaja kuurort koosneb?

  • JUULI

Idee muuta Kaubamaja alpikuurortiks tekkis ettevõtte turundustiimil. Kaubamaja turundusdirektor Britta Ratas inspireerus après-ski (tõlkes “pärast suusatamist” – toim.) esteetikast, valgetest mäetippudest ja sealsest muretust elustiilist. 

Sellist tunnet tahtis Kaubamaja tekitada ka oma külalistes. Võimalus pääseda kaubanduskeskustes liikuvatest inimmassidest ning sooritada liugleva kergusega kõik oma ostud korraga, jõulustressi tundmata.

65eb1dea579de4c8bb68e640 fooh header
Inspiratsioon jõuluklipiks. Allikas: Maybelline, Dopper, Jacquemus.

Nüüd oli vaja mõte reaalsuseks teha. Juulis hakkas Sweep mõtlema, kuidas luua reklaamides lumiste mägede atmosfääri, püsides seejuures turunduseelarves. 

Kuna Šveitsi reisimine jäi (napilt) välja ning suvel Eestist ühtegi kohalikku lumist küngast ei leitud, tuli otsida alternatiive,” räägib Sweepi loovjuht Liisa Kivirähk. “Ühel koosolekul näitasin tiimile viraalseid FOOH (fake out of home) sotsiaalmeediaklippe, kus üleelusuurused kotid ja ripsmetušid liiguvad mööda suurlinnu. Äkki oleks variant kasutada sama nippi ning panna gondlid üle Tallinna Kaubamaja poole liikuma? Tundus teema.”

Ainult, et ühest ühe frame’iga sotsiaalmeedia videost jäi Kaubamajal väheks. Vaja oli mõelda suuremalt kui teised. Kuidas laiendada ideed nii telesse, välimeediasse, majasisestele pindadele, advendikalendrile, bänneritele, heategevuskingitustele, Hooaja ajakirjale, üritustele ja veel umbes 50 asjale?

  • AUGUST

Kingikuurorti loomisel tõttas appi Anti Rannus, kes muutis juba storyboard’iga esialgse soovi umbes neli korda keerukamaks ja lahedamaks. 

Selleks, et tööd saaks üldse alustada, oli vaja esmalt läbi viia “võttepäev” ja drooniga Kaubamaja üles filmida. Nii kogunesidki viis kahtlast kuju ühel õhtul Kaubamaja lähedale ja uurisid poolteist tundi midagi droonioperaatori Rain Nirgi pisikesest ekraanist. Võte tehtud!

screenshot 2024 11 27 at 18 17 13
Suurejooneline võte: Kristjan Hinno, Rain Nirgi, Anti Rannus, Liisa Kivirähk. Foto: Erakogu
  • SEPTEMBER ja OKTOOBER

AD Kristjan Hinno lõi 70ndatest ja futurismist inspireeritud moodboardi, mille järgi Anti disainis gondli ja maja peale hooned. Algas pidev materjalide edasi-tagasi põrgatamine Anti ja Sweepi vahel.

Anti Rannuse sõnul osutus kõige põnevamaks väljakutseks sügisesest droonilennust talvise jõulumaa loomine, kuna vaja oli tekitada ohtralt lund, luua uisuplats, lisada gondlite trassid ning muidugi lumemäed kõikide tulede ja viledega. Selleks tuli katsetada ka enda jaoks uusi tehnoloogiaid. 

“Mägimajade genereerimiseks testisin sportlikust huvist uut AI mudelit, mis sai oma ülesandega täitsa hästi hakkama, sest lõpuks jõudsid need ka Kaubamaja katusele,” kommenteerib Rannus. 

screenshot 2024 11 27 at 18 16 22
Kaubamaja enne ja pärast.

LISAKANALID

Samal ajal valmistasid Sweep ja Kaubamaja usinasti ülejäänud materjale ette, et kõik tegevused üheks tervikuks punuda. Majasisestele pindadele ja Hooaja vahele valiti Vanaisa lumised fotod, et moeseeria saaks talvise meeleolu.

screenshot 2024 11 21 at 13 02 34
Foto: Mari Makarov. Stiil: Johanna Eenma. Jumestus: Mammu. Lavastus: Ülle Mehik. Taustafoto: Vanaisa. Modellid: Carolina (AL Model Management), Karl (Agency Icon).
screenshot 2024 11 21 at 13 03 11
Foto: Mari Makarov. Stiil: Johanna Eenma. Jumestus: Mammu. Lavastus: Ülle Mehik. Taustafoto: Vanaisa. Modellid: Carolina (AL Model Management), Karl (Agency Icon).

Suure panuse andsid ka spetsiaalselt kampaania jaoks loodud oranžid gondlid, suusad ja muud detailid, mida sai esmakordselt Villeroy & Bochiga koostöös peetud après-ski peol maja peal näha.

Jäädvustused après-ski peolt Villeroy & Bochiga ning oranžid elemendid Kaubamaja peal. Fotod: Harry Tiits

kaubamaja 13 11 2024 harry tiits 0686
kaubamaja 13 11 2024 harry tiits 0147

  • NOVEMBER

Lõpuks ometi võis klipi Kaubamaja sotsiaalmeediasse postitada. Ja tundus, et ka ülejäänud inimesed on just sellise klipi saabumist oodanud. Nii Sweepi kui ka Kaubamaja töötajate postkast oli esimesel päeval umbes: korduvalt võrreldi klippi John Lewise ja Coca-Colaga ning õhati, et “nagu välismaal”! 

screenshot 2024 11 27 at 16 01 18
Foto: Kuvatõmmis
  • DETSEMBER

Kampaania jõuab 1.detsembrist ka telesse ja välimeediasse, Kaubamajas algavad advendikalendri pakkumised. Turundustiim ja Sweep hakkavad ette valmistama järgmist kampaaniat.

kaubamaja 13 11 2024 harry tiits 1044
Oranžid gondlid plakatilt on jõudnud ka Kaubamajja. Foto: Harry Tiits

Tiim

  • Sweep (Liisa Kivirähk, Kristjan Hinno, Kadri-Liis Nikopensius, Julian Poole)
  • Kaubamaja (Margot Meus, Britta Ratas, Hanna Loodma-Saarmann, Elis Rebane, Ingel Prii, Piret Pirma, Mari-Liis Jäe)
  • Produktsioon (Anti Rannus, Rain Nirgi, Romet Pott)

Autor: Liisa Kivirähk

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt