16.10.2025

KANTAR EMORI TASKUHÄÄLING | Indrek Viiderfeld: praegu on hea aeg suunata raha turundusse

Kantar Emor on juba mõnda aega teinud taskuhäälinguid “Point” ja “Point+”. Mõlemast sarjast on internetiavarustesse paisatud mitmeid põnevaid intervjuusid. Jagame vestlusi ka TULI lehel.

Indrek Viiderfeld. Foto: Kantar Emori Facebook

Värskes “Point+” osas on külas reklaamiagentuuri Tabasco asutaja ja tegevjuht Indrek Viiderfeld, kes räägib reklaamitööstusest, loovusest ja julgusest teha teisiti. “Praegu on hea aeg suunata raha turundusse,” ütleb ta ning lisab, et turgu tuleks vaadata pikemas perspektiivis, sest ükski majandus ei püsi pikalt languses.

Julgest turundusest rääkides ütles Viiderfeld, et reklaam, mis ei paku tähelepanu, on lihtsalt maha visatud raha. “Kui sul ei ole meediale liiga palju kulutada, aga tahad ikkagi silma paista, tee midagi tugevat ja julget,” soovitas ta.

Viiderfeldi sõnul ei saa öelda, et ideed sünniksid paremini üksi või kellegagi koos. “Vahel ei tule liiga hea idee ja siis küsid kelleltki teiselt, keegi pakub oma idee ja see tundub parem,” rääkis ta. Viiderfeld püüab vältida arusaama, et idee kuulub ühele inimesele. “See idee on kliendile mõeldud,” märkis ta. Parimad turundusmõtted tekivad tal aga hommikuti kohvi juues, duši all olles või voodis pikutades.

Kuigi Eesti ettevõtted püüavad sageli laieneda välisturgudele, peab Viiderfeld reklaami eksportimist keeruliseks. Tema hinnangul on väikeste agentuuride jaoks realistlik siht eelkõige Baltikum või Poola. “Kui sa koputad Eesti agentuurina Nike’i uksele, on väike tõenäosus, et sellest midagi sünnib,” tõdes Viiderfeld.

Kuigi oli aeg, mil iduettevõtted meelitasid endale palju häid turundajaid ja suurfirmad lõid oma reklaamiosakondi, kinnitas Viiderfeld, et agentuuridest pole talendid kadunud. “Selle tulemusena läksid turunduskulud hästi alla, aga personalikulud kasvasid. Nüüd on trend vastupidi: pigem hakatakse inimesi vähendama neis osakondades ja reklaami tellitakse jälle reklaamiagentuuridest.”

Veel rääkis Indrek Viiderfeld oma teekonnast vanglaametnikuõppest reklaamimaailma ning meenutas, kuidas ülikooliajal sündis tema esimene töö ehk Haigekassa logo, mis on kasutusel tänaseni. Lisaks arutles ta, mis takistab ettevõtteid kasvamast, kuidas loovjuhid valivad, milliseid teemasid reklaamida, ning millist mõju avaldab tehisintellekt reklaamitööle ja konkurentsile.

Kuula-vaata lähemalt (Spotify ja Apple Podcasts):

“Point” taskuhäälingus oli külas Sportland Eesti turundusjuht Sigrid Kupenko.

Autor: Kantar Emor

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt