Rait Milistveri jõulureklaamide TOP 5 | Käes on reklaamiootuse aeg
Viimastel aastatel on jõulud olnud reklaamirahva jaoks päris helded. 2020. aastal tundsime üldrahvalikku vaimustust Münchausen Productionsi poolt produtseeritud ja Eesti näitlejate osalusel tehtud Doc Morrise veebiapteegi video üle. Eelmise aasta jõuludest jäi meelde siiras ja südamlik Optimist Creative’i tehtud Tallinki reklaam poisist, tema tuubast ja unistusest. Milline on seis sel aastal?
Mida on tänavustel jõuludel meile pakkuda?
5. Maxima Eesti “Hoolime Sinu jõuludest”
Kõigepealt tuleb Maximat tunnustada, et nad panustasid jõuluvideosse ajal, mil paljud teised Eesti brändid taaskasutavad eelmiste aastate jõuluklippe. Video on hoogne ja kena režiiga, ehkki lugu ise on muidugi absurdimaiguline. Samas, eks jõulud ongi imedeaeg ja imedega harjumata inimesele võivadki sellised juhtumised absurdsed tunduda.
4. Pakendikeskus “Leia oma kott!”
Pakendikeskus on meie sotsiaalmeediamaastikul meelelahutuslikkuse mõttes täiesti omaette nähtus. Jõuluklipp ei tõuse küll Pakendikeskuse teiste sõnumite seast kvaliteedi poolest peajagu kõrgemale, kuid seda ainult põhjusel, et loovagentuur Tabasco sõnumite kvaliteet on kõrge aasta ringi. Pakendikeskuse kommunikatsiooni puhul maksab tähele panna ka seda, et meelelahutuslikud sõnumid pole lihtsalt nali nalja pärast, vaid nende keskmes on alati kenasti presenteeritud toode.
3. Telia “Mis koht on internet Sinu jaoks?”
Telia internetiteenuse video ei liigitu küll klassikalises mõttes jõulureklaamiks, aga kuna ajastus on pühade-eelne ja kuusk kenasti kaadris, siis sobib ka jõulutoppi. Head karakterid ja tempo, loomulikuna mõjuvad tekstid. Lisaks süžeega haakuvad efektid ja täpne montaaž, mis kõik kokku annavad trendika ja maitseka videotoote. See, kuidas Telia internet kaitseb ebameeldivate veebikogemuste eest, jääb küll natuke arusaamatuks, aga kuna lugu on igati kena, siis ei viitsigi väga pead vaevata ja tahaks lihtsalt uskuda, et nii on.
2. Slava Ukraini “Christmas of Hope”
MTÜ Slava Ukraini rahvusvahelise kampaania videoklipp kutsub inimesi annetama, et rindejoonel elavad ukrainlased suudaksid talve üle elada. Lugu ise on üles ehitatud tuntud ja tundmatu kõrvutusele – rahvusvaheliselt tuntud jõululaulule “Carol of the Bells” ja selle meloodia Ukraina algupärale. Emotsionaalselt on võimsam klipi esimene pool, kuid jõululaulusõnum on kenasti seotud ka annetuskampaania üleskutsega.
1. La Muu “Säästupirni” kampaania Facebooki postitus (ja maandumisleht)
Aga see pole ju videoklipp?
Ei ole.
Aga see ei räägi ju jõuludest?
Mmmm… otseselt mitte, jah.
Aga kuidas see siis jõuluvideote toppi sobib?
La Muu Säästupirni jäätise sotsiaalmeediapostitusena avaldatud “deklaratsioon” on lihtsalt nii hea tekst, et pildid hakkavad jooksma. Tekst, mis saab 100 % pihta sotsiaalsele õhustikule, tabab kõige akuutsemaid valupunkte ja algatab jututeemasid, manab meie silme ette olmelised väljakutsed, millest me isegi teadlikud polnud – selline tekst panebki pildid jooksma. Meie silme ees. Ja siis pakub lahenduse, mis paneb vett jooksma ka suu.
Facebooki postituses tõstatatud teemad saavad säästunippidena avatud ja arendatud ka kampaanialehel. Supertöö agentuurilt Taifuun!
Autor: Rait Milistver
Rait Milistver on Eesti Copywriterid Facebooki grupi eestvedaja, freelance copywriter ja copywritingu koolitaja.