02.05.2023

Jolos käis Cannes’is ja sai kolmanda koha! Tähelepanekud Heavent Awardsilt

Kuldmuna ootuses hüppame korraks tagasi värskele kogemusele, mille sai Jolos Lõuna-Prantsusmaal Cannes’is, kus toimus Heavent Awards.

Foto: Jolos
Eestis korraldatakse vägagi silmapaistvaid üritusi ning 2022. aastal osales BEA-l lisaks Jolosele edukalt ka Milestones, mis tõestab, et Eesti ägedaid üritusi ja projekte võiks veelgi julgemalt rahvusvaheliselt tutvustada. Jolos jagab oma kogemust ning toob välja tähelepanekud ja teadmised, millega rahvusvahelistel konkurssidel osaledes ilmtingimata arvestama peaks. 
Heavent Awards on Prantsusmaal korraldatav konkurss, kus üheksas kategoorias hinnatakse rahvusvahelisi töid. Fun fact on see, et auhindamisüritus toimub samas majas, kus Cannes’i filmifestival.
Meil puudus antud üritusest eelnev teadmine. Info jõudis meieni meiliga, kuhu saabus kutse Prantsusmaal korraldatavale konkursile, kus erinevates kategoorias hinnatakse rahvusvahelisi töid. Me ei kandideerinud suure enesekindlusega, kuid soovisime siiski näha, mis selle kõige taga peitub. Jolose loovjuht Melissa otsustas proovida ning saata ühe töö, mis noppis tunnustuse BEA-lt. Sel aastal pääses shortlisti 46 tööd, mis jagunesid üheksa kategooria vahel. Jolos noppis kolmanda koha. 

Kuidas seda siis Prantsusmaal tehakse?

Kui Kuldmuna on loovusfestival, siis välismaa konkurssidel vaadatakse võrdselt nii produktsioonilahendust kui ka loovideed. Seega on suurtel ning kvaliteetse ja erilise loovlahendusega üritustel potentsiaali žüriile silma jääda.
Nii BEA kui Heaventi üks olulisi osasid on live pitch. Heaventi pitch kestis 5 minutit, millele järgnes küsimuste-vastuste voor. Erinevus BEA-ga seisneb selles, et pitchid tehakse lives koos kliendiga ja ainult žüriile. Žürii arv on samuti suurem, saalis istus 15 inimest. Kliendi täpne roll pole küll määratud, kuid kliendi kohalolu võimaldab žüriil saada vahetu kontakt ka kliendiga ning küsida temalt võimalusel täpsustavaid küsimusi. 
Mis oli Heaventi puhul võrreldes BEA-ga teistmoodi? Lisaks žüriile luges ka publiku hääl. Seega selgub võitja alles kohapeal pidulikul auhinnatseremoonial. Cannes’i Palais des Festivals pidulikus saalis vaadati üheskoos üle lühiklipid kõikidest nomineeritud töödest ning hääletus toimus telefonirakenduses. Hääletamine andis väga hea ja kiire ülevaate sellest, mis projektid võistlusel kandideerisid. 46 shortlisti töö ülevaatamine kulges kiirelt ning oli samaaegselt informatiivne ning põnev. 
img 6554
Foto: Jolos

Vahvad boonused

Heavent üritus oli professionaalselt läbimõeldud ning meeldiv. See on miski, mida iga ürituskorraldaja hinnata oskab. Kõikidele nomineeritud töödele ning nende kahele esindajale – kliendile ja agentuurile – oli tagatud tasuta majutus terveks ürituse ajaks ühes Cannes’i ühes silmapaistvamas hotellis, Hôtel Barrière Le Majestic Cannes.
Lisaks tasuta majutusele on osalejatele tagatud tasuta transfeer lennujaamast ning ligipääs ürituse networking programmile koos meelelahutusprogrammi ja toitlustusega. Võistlusprogrammiga samaaegselt toimus ka Heaventi European Trade show MICE ja ürituste valdkonnale, mille raames oli võimalus külastada 350 messiboksi, mis keskendusid Euroopas ürituste korraldamisele. 

Latt oli kõrgel 

Üldjoontes oli palju äratundmisrõõmu. Näiteks meiega samas kategoorias teise koha teeninud töö võitis 2022 BEA auhindadel B2I, mis on üks suurimaid kategooriaid, teise koha. Seega osalejate tööde üleüldine kvaliteet oli kindlasti väga kõrge. Veel märkasime, et tähelepanu said ka erilise loovlahendusega tööd, mis mastaabilt võib-olla nii suured ei olnud. Seega tundus, et väiksematel tegijatel on võimalus silma paista.  
Nii sai ka Jolos võistelda äärmiselt mahuliste tööde kõrval ning noppis enda kategoorias (incentive or team building event award) auväärse kolmanda koha. Esikolmikusse mahtusid veel Prantsusmaa ja Saksamaa. Meie pingutuste tunnustamine rahvusvahelisel tasemel oli rõõmustav ning näitab, et isegi nii väikesel riigil nagu Eestil on võimalus võistelda maailmatasemel üritusturundusagentuuridega.
Meil oli ka suurepärane võimalus kohtuda ja suhelda oma ala professionaalidega Prantsusmaalt ja USA-st. Tegu oli äärmiselt kvaliteetselt korraldatud üritusega, kus nominente tõsteti pjedestaalile ning kogu ürituse vältel jäi mulje, et juba nomineeritud olemine oli suur võit ja väärtus.
Soovitame julgelt kandideerida ja osaleda, sest kes ei sooviks veeta paar päeva oma valdkonna tegijate, Prantsusmaa veinide ja soojade lõunatuulte seltsis. See on kindlasti väärt kogemus.
Autor: Francesca Buntsel, Jolos
Toimetas: Kärt Tomp, TULI
Jolos on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 114 liiget.
Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt