17.09.2019

Eesti idufirma lahendab probleemi influencer-turunduses

Influencerite kaasamine turundusse on efektiivne,
ent tohutult ajamahukas. Seetõttu on Eesti idufirma Promoty loonud platvormi,
mis teeb selle turundaja jaoks lihtsamaks ning säästab aega.

Fotol: Promoty tiim. Pildistas: Kristel Pähkel

Influencer-turundus on praegu üks kuumemaid turunduse suundi.
Business Insider Intelligence ennustab, et kui täna keerleb seal 8 miljardit dollarit, siis aastaks 2022 suunavad brändid influencer-turundusse juba 15 miljardit.

Seejuures on brändide jaoks muutumas atraktiivsemaks just väiksema
jälgijate arvuga sisuloojad ehk mikro-influencerid. Sellel on kaks peamist põhjust: esiteks küsivad nad postituse eest
märgatavalt väiksemat tasu, mistõttu on investeering suurema
tõenäosusega tasuv. Teiseks on nende jälgijad rohkem kaasatud ja seetõttu
turundussõnumitele rohkem avatud.

Influencerite kaasamine on ressursimahukas

Mikro-influencerite
kaasamise negatiivne pool on aga ajakulu. Esiteks on sobivate sisuloojate leidmine sadade
tuhandete Instagrami kasutajate seast ning nendega ükshaaval ühenduse võtmine aeganõudev. “Kui me Promoty lansseerisime, kulus meil 100
sobiva sisulooja leidmiseks ligi 40 töötundi – seda on liiga palju,”
meenutab Promoty tegevjuht Aleks Koha.

Sellele järgneb sisulooja sobivuse hindamine,
tingimuste läbirääkimine ning postituste sisu kooskõlastamine. Enamikel
väiksematel sisuloojatel ei ole juriidilist keha, mistõttu tuleb nendega
sõlmida töövõtuleping. Kampaania tulemuste
hindamiseks peab iga sisulooja saatma kuvatõmmised tehtud postitustest, et turundaja saaks
tulemused käsitsi Exceli tabelisse kanda.

Protsessi lihtsustamiseks on Eesti idufirma
Promoty loonud platvormi, mis võimaldab mõne minutiga kampaania üles seada.
Seejärel saavad kriteeriumitele vastavad sisuloojad ise kampaaniasse
kandideerida, kirjeldades oma ideed, kuidas nad brändi oma jälgijatele
tutvustaksid. See aitab brändidel üles leida just need sisuloojad, kes on
päriselt brändi toote või teenuse fännid ning tahavad seda oma jälgijatele
soovitada.

Samuti
võimaldab platvorm turundajal sisuloojaid nende hinna ja statistika
põhjal võrrelda, et leida parima hinna-kvaliteedi suhtega sisuloojad.

Kampaania loomine on Promoty’s tasuta – seda kuni sinnamaani, kuni bränd influenceri saadetud kavandi / sõnumi heaks kiidab ja see töösse läheb.
Enne kui postitus Instagrami jõuab, saab turundaja loodud sisu platvormil üle vaadata ning vajadusel muudatusettepanekuid teha. Lisaks annab platvorm täieliku ülevaate kampaania tulemustest nii kampaania
kui üksikute postituste lõikes. Sisuloojatele saab tasuda nii rahas, tasuta
toote või teenusega kui ka kinkekaardiga. 

Aitab leida
ja kaasata tegelikke fänne

Ühe näitena võib välja tuua MediaBrokeri poolt läbi viidud Circle K kampaania: Promoty abil leidis agentuur üles need influencerid, kes on Circle K kohvi igapäevased
tarbijad ja tõelised fännid.

Kampaaniasse kandideerijate seast valiti
lennukaimate ideedega sisuloojad. Tulemuseks oli 14 siirast ja omanäolist
kampaaniapostitust, kus sisuloojad tutvustasid oma suhet Circle K
kohvijookidega. Kampaania jõudis Instagramis enam kui 45 000 inimeseni ning
keskmiseks hinnaks ühe kaasatud jälgija kohta (CPE – cost per engagement) kujunes 0,03€, mis on väga hea tulemus.

 

Picture1 block

 

 

Circle K
kampaania statistika

“Kliendid on seni influencer-turunduskampaaniatega väga rahule jäänud: loodud sisu
on kvaliteetne, vaheldusrikas ja annab head tuge ülejäänud kampaaniale,” ütles MediaBrokeri digitaalmeedia projektijuht Keit Lilium.

“Teatud kampaaniate puhul on influencerite kasutamisel suurem mõju
kui ainult tavameedia kasutamisel. Seda on eriti näha uute toodete
lansseerimisel, kus inimesed pigem pelgavad uusi asju proovida,” lisas ta.

 

Picture2 block

 


Lisaks Eestile ka Soomes ja Lätis

Septembri alguses avas Promoty platvormi esimestel välisturgudel. Esimese nädalaga liitus ligi 14 000 Soome
ja 4000 Läti sisuloojat.

“Mitmed agentuurid ja rahvusvahelised
ettevõtted, kes Eestis meie kliendid on, teevad kampaaniaid ka naaberriikides.
Nüüd saame nende jaoks sama probleemi lahendada ka Soome ja Läti turul,”
selgitas Koha.

IMPACT 80/20 asutaja ja ingelinvestor Kristjan Raude sõnul on käes aeg, mil iga bränd peab mitte ainult
hoolima oma fännidest, vaid kõnetama neid sobival viisil ja sobivas kanalis.
“Promoty aitab üles leida brändi tõelised fännid, tehes seda paremini ja
soodsamalt kui ükski konkureeriv teenusepakkuja, ning aitab neid targalt kaasata.
See on win-win kõikidele
osapooltele.”  

Promoty on
tegutsenud alates 2017. aasta lõpust. Eestis on platvormiga liitunud üle 15 300
Instagrami kasutaja, rohkem kui 680 turundajat ning läbi on viidud üle 330
kampaania brändidega nagu Circle K, Wolt, River Island, Taffel ja Swedbank.
Septembri alguses avas Promoty platvormi ka Soome ja Läti turul.

IMPACT 80/20 on Turundajate Liidu (TULI) liige.

Silja Oja, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt