Indrek Ojari kehastab Telia humoorikat reklaamnägu Meelis the CEO
Sel nädalal algas Telia äriklientidele suunatud kampaania, mille staariks on väljamõeldud karakter, kogenud ärimees ja seltskonnahing Meelis the CEO, kellel on ka omaenda Facebooki leht. Optimist Creative’i loovjuht Siim Nikopensius ja copywriter Liisa Kivirähk selgitavad, milles seisneb kampaania unikaalsus ning mis on kogu selle asja eesmärk.
Telia küsitles sel aastal väikeseid ja keskmise suurusega ettevõtteid, et mõista paremini nende vajadusi ja soove. Kokkuvõttest selgus, et ärid ei taha endale lihtsalt internetiteenuse pakkujat, vaid rohkemat. Midagi, mis toetaks ja arendaks nende äritegevust. Mida usaldada või kuhu helistada, kui jama käes on.
Telia soovibki algava kampaaniaga näidata, et neil on väike-ettevõtetele partnerluseks kõik teenused olemas, pakkudes uutmoodi töötamise terviklahendust. Seejuures peeti silmas, et kogu kampaania sisu tunduks põnev ja mõistetav ka neile, kel pole aega oma töö kõrvalt telekommunikatsiooni teenusemaailma süveneda.
Katussõnumiks valiti „Telia, sinu äri partner“, mille all tutvustatakse mitmeid Telia eeliseid: võimalus töötada ükskõik kus, võtta kõik tööks vajalik ühest kohast, saada abi vaid ühe telefonikõnega või nautida turvalist internetiühendust. Kampaania on üles ehitatud kahes laines ning see kestab sügiseni välja.
Et sihtgrupil – väikeettevõtjatel – oleks lihtsam samastuda, on kampaanianäoks ja muidu eeskujuks muhe ärimees Meelis, keda kehastab näitleja Indrek Ojari. Väikeettevõtja Meelise ülesandeks on oma sõnadega jagada kogemust Telia partnerina ning õpetada, kuidas igat teenust töösse rakendada ja selle abil äri kaasajastada.
Meelise koolitusest valmis koos Kuukulguriga kuuest klipist koosnev „Meelise ärikool“ – sari, mida näidatakse järgmiste nädalate jooksul nii sotsiaalmeedias kui ka teles. Mõned klipid on juba avalikustatud:
Kanalite valiku puhul lähtuti reeglist online first. Seetõttu toetavad klippe paralleelselt harivad Digitarga artiklid ning bännerid ja sotsiaalmeedia postitused, kus tsiteeritakse Meelise parimaid ärinippe.
Et anda Meelise värvikale karakterile rohkem võimalust rambivalguses särada ning teistele väike-ettevõtjatele õpetussõnu jagada, loodi talle ka omaette Facebooki leht: Meelis the CEO. Siin saab ta rahulikult ringi toimetada, suunamudijat mängida, oma kogemustest lobiseda ja postitada, mida tahab. Selline lahendus aitab kaasa kampaania orgaanilisele levikule, kuna hea sisu kõnetab inimesi rohkem kui „järjekordne reklaam“.
Mõned postitused on juba üleval, kuid kampaania arenedes hakkab Facebooki lehele lisanduma aina enam omamoodi õpetlikke pilte, videosid ja üleskutseid, kust ei puudu kunagi see meeliselik tone of voice, milleks on kontorihuumor. Ja ehkki kampaanial endal on lõpukuupäev paika pandud, ei pea see Meelis the CEO lehele laienema. Nii saaks ärijuht tutvustada Telia teenuseid aastaringselt, olenemata kampaaniast.
Siim Nikopensius & Liisa Kivirähk
Optimist Creative
Kas Telia on turunduses huumorit kasutama hakanud? Ei mäleta, et te muidu väga nalja oleks teinud viimastel aastatel. Kommenteerib Telia turundusosakonna juht Ranno Pajuri:
Nagu elus ikka, kõik uus on unustatud vana. Nii ka seekord. Väikeettevõtte juht Meelis ja tema meeskond astusid tegelikult esimest korda avalikkuse ette kaks aastat tagasi. Tollal oli ärikliendi suunalise turunduskommunikatsiooni stiili muutmine teadlik otsus. Uuringud näitasid, et kui suurte organisatsioonide jaoks oli Telia loomulik valik infotehnoloogia ja telekomi teenuste valdkonnas, siis väikeste ja keskmiste ettevõtete juhtide jaoks ei olnud see nii iseenesestmõistetav, et tegelikult saab kõik töötamiseks vajaliku Teliast. Sel aastal teeb Meelis oma tiimiga come-backi, firmal on vahepeal hästi läinud, on kolitud uude kontorisse ja Meelisest on saanud motivatsioonikõneleja, sest rääkimine on tema kirg.
Telia 2018. aasta B2B reklaam:
Valitud stiili puhul ei ole huumor eesmärk omaette. Pigem toimib turunduskommunikatsioon läbi samastumise. Ilmselt tuleb igaühele, kes on mõnda aega kontoritööd teinud, ärijuht Meelise prototüüp tuttav ette. Läbi äratundmise on jõuab reklaamisõnum paremini kohtale ja kui see paneb lisaks ka veidi muigama, siis see on pigem positiivne kaasnähtus.
Telia turunduskommunikatsiooni stiili üks põhimõte on rääkida oma sihtauditooriumiga läbi nn päris elu killukeste (slices of life) ja seetõttu valisime väikeste ja keskmise suurusega ettevõtete segmendi suunale stiili, mille puhul nende ettevõtete töötajad võiksid tõdeda: Ma tean ka ühte Meelist,“ või „Meie kontori Gunnar on see…“.
Silja Oja, TULI
Telia, Kuukulgur Film ja Optimist Creative on Turundajate Liidu (TULI) liikmed. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 79 ettevõtet.