17.11.2022

Kus peitub ostupühade müügipotentsiaali tegelik püha graal?

Saabuv soodustuste ralli on seni olnud ettevõtetele üks magusamaid müügiaegu. Kuidas aga saabuvatele ostupühadele vastu minna olukorras, kus tarbija on viimase kümnendi hinnatundlikuim ning kus peitub tegelik müügiperioodi kullapada, rääkis Httpooli Meta Baltikumi haridusjuht Aljona Kozlova.

Aljona Kozlova. Foto: Erakogu

Tõusvate hindade ja murettekitava inflatsiooni valguses ei tule kellelegi üllatusena, et tarbija teeb käesoleval aastal valikuid oluliselt kalkuleeritumalt ja hinnatundlikumalt kui varem. Httpooli Meta Baltikumi haridusjuht Aljona Kozlova tõi välja, et vaadates lähenevaid ostupühi nagu must reede, Cyber Monday ja jõuluperiood, on eelmiste aastatega võrreldes pigem näha COVIDi-eelseid käitumismustreid.

“Kui COVID-19 tulekuga jäid maha need, kes ei suutnud oma äri piisavalt kiiresti veebi viia, siis tänaseks oleme tagasi COVIDi-eelses perioodis, kus näeme, et inimesed hindavad ostukogemust rohkem kui produkti ehk eelistavad oste teha pigem poes,” sõnas Kozlova ning lisas samaaegselt, et ostukogemuse tugevaks alustalaks on käesoleval aastal läbimõeldus.

“Kindel on see, et impulsiivseid oste tehakse vähem, kuna väljaminekuid planeeritakse hoolikamalt. Seega mõeldakse ka täpsemalt läbi, millal ostud tehakse ning seetõttu ongi ostupühad nii tarbija kui ka ettevõtte jaoks magus periood,” tõi Meta Baltikumi haridusjuht välja.

Sellest tulenevalt tuleks antud perioodist maksimum võtta ning kuigi ostleja hindab poekogemust, ei tohi unustada digikanalite olulisust.

“Tarbija tähelepanu eest võitlemine on käesoleval aastal eriti konkurentsitihe, kuna ostetakse vähem ning iga pakkuja soovib, et valik langeks tema kasuks. Seetõttu tuleb mängu panna täisstrateegia, mille oluline osa on kohal olla seal, kust tarbija on enda viimase paari aasta oste harjunud tegema – veebis,” sõnas Kozlova ning jätkas: “Oluline on aga valida ka õige platvorm, kuhu reklaam suunata. Eks valikuid ole mitmeid ning otsus tuleb teha sihtgrupist lähtuvalt, kuid turundaja vaatevinklist on sellisel perioodil abiks platvormid, mis toetavad kogu ostutsükli läbiviimist, alates brändituntuse tekitamisest kuni ostu sooritamiseni. Sellise võimaluse pakkumine on näiteks üks Meta platvormi tugevustest,” rääkis Kozlova.

Ta tõi ühtlasi välja, et kuigi lähenevatel ostupühadel on müüginumbrites kindlasti oma roll, siis müügivõimekuse tegelik potentsiaal peitub aga hoopis mujal.

Viies kvartal kui kasutamata potentsiaal

“Inimesed teavad, et suurima protsendiga soodustused saabuvad pärast jõule või uue aasta alguses. Tegu ongi kuldse Q5-ga ehk nädalaga pärast jõule ning enne uut aastat. See periood on reklaamikampaaniate ülesehitamisel aga saanud kahetsusväärselt vähe tähelepanu, arvestades, et suurim müügipotentsiaal peitub just seal,” sõnas Kozlova.

“Q5 on tarbijale soodsaim võimalus ostlemiseks ning seetõttu on eriti käesoleval aastal sellel perioodil eriline võtmeroll. Seega on klassikaliste ostupühade asemel arukas reklaamikampaaniate põhiaur hoopis sinna suunata, kuna kampaaniapõhiseid konkurente on sellel ajal vähem, kuid tarbijaid, keda võita, hulganisti,” rääkis Meta Baltikumi haridusjuht ning lisas, et lisaks eelnevale on reklaamikampaaniate Q5 perioodi suunamine lisaks eelnevale ka finantsiliselt mõistlikum – ainuüksi CPM (cost per mille) on sellel ajal odavam kui musta reede või Cyber Monday ajal.

“Q5 on kahtlemata müügis aeg, millest saab vaid võita, eriti käesoleval aastal. Seetõttu soovitan reklaamikampaaniate planeerimisel kindlasti pilk ka sinna suunata,” lausus Kozlova.

Autor: Aljona Kozlova, Httpool
Toimetas: Kärt Tomp, TULI

Httpool on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 100 liiget.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt