04.02.2022

EOK meeldetuletus turundajatele: millised reeglid kehtivad olümpia ajal?

Täna algavad Pekingis taliolümpiamängud. Sellega seoses sjuhib Eesti Olümpiakomitee (EOK) tähelepanu reeglitele, mis turunduse ja reklaami valdkonnas selle kõigega kaasnevad.

Eesti medalilootus Kelly Sildaru. Foto: Red Bull Content Pool

Olümpiamängud, olümpiarõngad ning olümpiasümboolika on maailmas üks tuntumaid brände. Ja nagu iga teisegi brändi puhul, on olümpiaga seonduv põhjalikult kaitstud ning sümboolika kasutamise osas on selged reeglid. Lisaks on äärmiselt oluline ära märkida, et on ka kindlad reeglid olümpiamängudel osalejate kujutiste kasutamisel kommertseesmärgil.

Seda kõike reguleerib Olümpiaharta peatükk 40 ehk Rule 40. See peatükk sätestab ära olümpiaperioodi, milleks Peking 2022 taliolümpia puhul on 27. jaanuar kuni 22. veebruar. Sellel perioodil võivad olümpiamängudel osalejate kujutisi (sportlased, treenerid, taustajõud, ametnikud) kasutada vaid olümpiapartnerid, kes jagunevad nelja rühma – Rahvusvahelise Olümpiakomitee toetajad, Pekingi taliolümpiamängude toetajad, ametlikud olümpiaringhäälinguorganisatsioonid, millele ROK on andnud õiguse olümpiamängude ülekandmiseks ja rahvuslike olümpiakomiteede toetajad, Eesti puhul siis EOK toetajad, kelleks on PAF, Forus, Nike, Sportland, , Olympic Casino, SYNLAB ja Toyota.

Kõik teised ettevõtted liigituvad kui olümpiapartneri staatuseta partnerid, kellel puudub õigus ükskõik millisel moel või kanalites olümpiamängudel osalejate kujutisi kommertseesmärgil kasutada.

Lisaks sellele ei ole lubatud olümpiapartneri staatuseta partneritel kasutada olümpiasümboolikat, nii visuaalselt kui ka sõnaliselt, seda ka olümpiaperioodi välisel ajal. Olümpiasümboolika alla kuulub nii EOK kui ka Team Estonia logo, millel mõlemal on olümpiarõngad. Igasugune kommertstegevus viitega olümpiamängude toimumisele (allahindlus olümpia puhul, eripakkumine olümpiamedali puhul jne) ei ole lubatud.

Eraldi käsitletakse veel ka õnnitusreklaami, mille alla loetakse:

  • toetussõnumeid, mis julgustavad, lohutavad või muul moel toetavad sportlast või rahvuslikku olümpiakoondist seoses nende osalemisega olümpiamängudel.
  • õnnitlussõnumeid, millega kiidetakse sportlast või rahvuslikku olümpiakoondist nende saavutuste eest olümpiamängudel.

Õnnitlusreklaami võivad olümpiaperioodil teha ainult olümpiapartnerid.

Olümpiapartneri staatuseta partnerid võivad oma lepinguliste sportlaste toetamiseks teha õnnitlusreklaame enne ja pärast mängude perioodi, kuid ilma olümpiasümboolikat kasutamata.

  • Ülevaade Team Estonia koosseisu, ajakava ja ka üldise medalitabeli osas on Team Estonia Peking 2022 erilehel: https://www.eok.ee/peking-2022
  • Kokkuvõte olümpiasümboolikast ja selle kasutamisest on leitav EOK kodulehelt: https://www.eok.ee/organisatsioon/olumpiasumboolika
  • Täpsemate küsimuste puhul aitab EOK turundusmeeskond:
Kõik uudised