28.08.2024

VAATA! Brand Capitali uuringust selgusid Eesti kõige silmapaistvamad brändid

Täna, 28. augustil, avalikustati Eesti kõige silmapaistvamad brändid. Sel aastal võistles seitsmes kategoorias 311 kaubamärki, millest finaali pääses 35. Võitjad kuulutatakse välja 20. septembril Riias toimuval turundussündmusel Baltic Brand Forum.

Võitjad kuulutatakse välja 20. septembril Riias toimuval turundussündmusel Baltic Brand Forum.

Finalistid selgitati välja Baltikumi suurima brändi- ja elustiiliuuringu Brand Capitali andmete põhjal. Tänavu viis uuringu läbi Norstat, kes küsitles kokku üle 3000 majanduselus osaleva Baltikumi elaniku. Uuring hõlmas endas üle 600 kaubamärgi ja üle 300 erineva elustiili ja harjumustega seotud küsimuse. 

Norstat Eesti tegevdirektor Birgit Aasmäe sõnab, et Brand Capitali uuring on Baltikumi mastaabis ainulaadne. “See annab enam kui 600 kaubamärgile selge ülevaate nende positsioonist Baltikumi turul, võimaldades hinnata tarbijate ootusi ja vajadusi. Ülevaade võimaldab brändidel kohandada oma turundusstrateegiaid- ja tegevusi vastavalt turutrendidele. Ja olgem ausad, see annab võimaluse oma valdkonnas konkurentide seast silma paista.”

Toome ära Eesti tänavused finalistid juhuslikus järjekorras. 

  • Viis kõige kiiremini kasvavat brändi: Kalev, IKEA, Karl Fazer, Lux Express, Smartpost Itella.
  • Viis kõige rohelisemat brändi: Joik, Madara, Nurme, Puhas Loodus, Tuul.
  • Viis kõige inimlikumat brändi: Confido, Coop, Coop Pank, LHV Pank, SYNLAB. 
  • Viis kõige armastatumat brändi: Coop, ETV, Kalev, Swedbank, Telia.
  • Viis kõige enam armastatud kohalikku tootjat: Alma, Eriti Rammus, Farmi, Kalev, Värska.
  • Viis kõige enam armastatud meediabrändi: Delfi, ETV, Postimees, Retro FM, Vikerraadio.
  • Viis kõige lõbusamat brändi: Cheetos, Elisa Elamus, Go3, Kinder, Limpa.

“Uue kategooria – kõige lõbusam bränd – kasutuselevõtt on loomulik samm, kuna 2024. aasta Baltic Brand Forumi teema keskendub huumorile ja meelelahutusele,” ütleb Turundajate Liidu (TULI) tegevjuht Kadi Aguraijuja. “Oskuslikult rakendatud huumor aitab brändidel luua oma vaatajaskonnaga emotsionaalset sidet, muutes nad äratuntavamaks, mis omakorda soodustab pikaajalist lojaalsust.”

Samades kategooriates selgitatakse ka välja Läti ja Leedu kõige silmapaistvamad brändid. 

Baltic Brand Forum 2024 peatoetaja on tehnoloogiafirma BALCIA. Kaasa aitavad Turundajate Liit (TULI), ECO Baltia, Latvijas Zaļais punkts, Volkswagen, airBaltic, Rimi, RITA (Riga Investment and Tourism Agency), LIAA (Investment and Development Agency of Latvia), Wellton Hotels, Rixwell, Printful, Food Union, Spice, Mītava, McDonald’s, Nords Porter, Element Digital, Sons & Daughters, Trickster, LIMA, LRA, TV3 Group, Delfi, IR Nauda, JCDecaux, DScreens, BOBE, Mediāna ja EHR.

Brand Capital on Baltimaade kõige ulatuslikum brändi- ja elustiiliuuring. Selle juured ulatuvad 2004. aastasse, mil loodi Läti Brand Top. 2013. aastast alates on uuringut korraldatud ka Eestis ja Leedus. Uuringu viib läbi Norstat. 

Baltic Brand Forum toimub alates 2019. aastast ning seda korraldavad MAGIC, OMD ja Norstat. Ürituse peamiseks sündmuseks on auhindade jagamine Baltikumi elanike seas kõige silmapaistvamatele brändidele. Lisainfo: balticbrands.eu.

Toimetas: Kärt Tomp, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt