27.07.2021

Digiaasta 2021. Ülevaade Kuldmunale esitatud paremikust.

Loovkonkursi Kuldmuna 2021 digižürii rõõmustas tänavuse taseme üle, millest võib vaid järeldada, et kodukootud munad maitsevad eriti hästi. Teeme kokkuvõtte töödest, mis paistsid teistest enim silma ja paitasid meeli.

Kuldmuna võitnud Guildi koduleht.

Digikategoorias esitati Kuldmuna 2021 konkursile kokku 111 tööd, millest pooled jõudsid finaali. Aasta Digiagentuuriks osutus Velvet.

“Möödunud aastat võib nimetada digiaastaks. Oli näha, et digisse on panustatud palju aega, jõudu ja kindlasti ka raha. See oli meie jaoks väga rõõmustav, ” kommenteeris digižürii juht Laura-Maria Freiberg selle aasta digikategooria taset. 

Kuldmuna digižürii juht Laura-Maria Freiberg.

“Ei olnud ainult kvantiteet, sel aastal oli ka väga suur kvaliteedi hüpe,” lisas digižüriiliige Tajo Oja (Fraktal).

Ülevaade digikategooria paremikust

Digikampaania kategoorias võitis Kuldmuna kampaania“#14poleokei, mille esitas Optimist. “#14poleokei sai väga konsensusliku kulla. Olgugi, et idee on väga ühe kanali keskne, siis kasutati ära kõiki digitaalseid kanaleid, alates sotsiaalmeediast kuni bänneriteni välja,” kommenteeris võidutööd Joonas Veelmaa (Taifuun).

Höbemuna jagati “LHV noortepanga rahatarkuse kampaaniale. Žürii hinnangul on LHV tugevus tulevikku vaatamine, iga kampaania astub järgmise sammu edasi. Loovalt kasutati ära noortele kõige lähemal olevaid mõjuisikuid. Žürii leidis, et digikanalite sisu on see, mida noored tahavad näha ning millega nad resoneeruvad.

Teise hõbeda noppis Imagine\TBWA tehtud kampaania “#VerdSaabJagada“Lihtne. Täpne. Teistele õpetuseks, et ei ole palju vaja, et teha selge ja kaasav kampaania,” olid sõnad, mida võis kuulda hindamisel žüriiliikmete suust.

Reklaam sotsiaalmeedias kategoorias kulda välja ei antud. Kõik muna saanud tööd olid väga head ning tabasid ära sotsiaalmeedia olemust ja kasutasid seda igatepidi ära. Siiski ei olnud žürii hinnangul seda ühte tööd, mis oleks eeskujulik ja laitmatu nii idees kui teostuses. 

Hõbemuna saanud “Visit Estonia #Kaerajaaningu” tugevus oli platvorm. Žürii sõnutsi ei ole TikTok lihtne koht, kus turundust teha ning nad tundsid, et kampaania lükkas piire, nügides neid kaugemale.

Teise hõbemuna noppinud “Coca-Cola Zero Regrets kampaania tõstis esile ainupärasus. Žürii hinnangul on isiklik kogemuslugu sotsiaalmeedias väga haruldane, sest need on alati filtriga. 

Digireklaami kategoorias võitis kuldmuna Age Creative’i esitatud töö “Verekeskus / videobänner” . 

“Geniaalselt kasutab ära audios ja digis tuttavaid elemente ja seob selle tabavalt ja lihtsalt ära Verekeskuse probleemiga, et neil on vaja lisa verd.” kommenteeris tööd Veelmaa. Žürii jaoks oli see oli ühehäälne ja ilma mingit arutelu vajav Kuldmuna. 

Pronksmuna võitis tARTu pood esitatud töö Galeristid ära, kunstiteostel pidu! Žürii meelest on töö väga selgelt digikanalitesse loodud – enesekeskne, lahe ja hea idee. Et teha midagi mõjusat, ei ole vaja palju –  vaja on head ideed ja kaamerat. 

tARTu pood. Galeristid ära, kunstiteostel pidu!

Žürii toonitab, et kõik selle kategooria shortlisti saanud tööd olid väga-väga tugevad. 

Kodulehe kategooria

“Nii kõrge kvaliteediga shortlistis muutuvad oluliseks nähtamatud asjad, mis turunduses on olulised. Kui sinu fantastilise veebilehe kõrval on teine fantastiline veeb, siis ei piisa ainult toredast animatsioonist või fotost. See on see, mis eristas kullad hõbedatest ja hõbedad pronksidest,” kommenteeris Kodulehe kategooriat Tajo Oja. 

Guild koduleht.

Rätseplahendused tõid Kuldmuna Guildi ja Aether Audio Eyewear kodulehtedele. Žürii sõnul on need kaks veebilehte, kus on toimunud sümbioos ja kokku sulamine brändi, loo ja veebilehe sisuga. Nagu perfektne õmblus: väga raske on öelda, kus lõpeb veeb ja kus algab sisu. 

Žürii lühikokkuvõte Kuldmunadega pärjatud veebilehtedest :“Võimas. Täiuslik. Häirivalt hea. Sõnatukstegevalt suurepärane.

Aether Audio Eyewear koduleht.

Kultuurimuna nimelise erimuna pälvis AKU poolt esitatid Tallinna Linnateateri veebileht.

Ajendatuna Tallinna Linnateatri veebilehest kutsub žürii üles tegema ja tellima rohkem julgeid veebilahendusi ka avalikus sektoris. Tulevikuks soovib žürii, et vaadataks kaugemale sellest, et veebileht on ainult esimeses vaates ilus. Veebileht peab olema ka funktsionaalne. 

Kampaanialehe kategoorias sai otsustavaks veebilehe funktsioon – kas see on olemas lihtsalt sellepärast, et see sai briifi kirja või oli sellel ka sisuline loovus. Žüriile tundub üleüldiselt, et digimaailm on muutunud ja kampaanialehtede kõrgaeg on läbi saamas. Siiski on oluline, et inimene, kes veebilehel on, sellega engage’iks, mitte lihtsalt niisama ei scrolliks. 

Digiteenus ja rakenduse kategooria võidutöö “Aalto University’s Virtual Tour”, on žürii hinnangul maailmatasemel töö.  

Bitfiner. Aalto University’s Virtual Tour.

Kasutajakogemus ja kasutajamugavus: UX/UI teekonna kategoorias mõtlesid žüriiliikmed välja stsenaariume, mida võimalikud lehe kasutajad reaalselt läbi teevad ning hindasid kui kerge oli jõuda soovitud leheni. Velveti esitatud pria.ee veebileht hinnati Kuldmuna vääriliseks, sest veebileht on tunnistus heas UXist, ka teema kauged inimesed saavad ilma vaevata lehel hakkama. 

VELVET. pria.ee

Keskkondade ülene lahenduse kategoorias anti välja kaks Pronksmuna. Educase’i puhul tundis žürii, et pidi otsima, kus on keskkondade ülesus. See oleks pidanud olema paremini esile tõstetud, et oleks rohkem saanud keskenduda sisule. MobiLabi poolt esitatud töös oli digitaalsus selge, kuid tekkis esile veel hulganisti küsimusi. 

Žürii soovitused edaspidiseks: Tooge välja enda töö tugevaimad punktid selgelt ja arusaadavalt – nii tõstad end ise esile! 

Kuula Kuldmuna 2021 digižürii tagasiside podcasti:

Tutvu kõigi Kuldmuna 2021 digikategooria võidutööde ja finalistidega.

Kuldmuna korraldab Turundajate Liit (TULI). Liit ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 95 liiget.

Margaret Põldsaar, TULI

Kõik uudised