19.04.2023

VAATA UURINGUT | Miks teeme asju, mida teeme? Dentsu kaardistas tarbijate tegelikud käitumisajendid

Tarbijad võivad käituda küll kindlal moel, kuid käitumise aluseks olevad motiivid on sageli erinevad. Miks inimesed teevad neid asju, mida nad teevad ja millised on nende tegelikud motiivid käitumise taga? Ja miks nende mõistmine on turundajale oluline? Dentsu grupi agentuur dentsu X pani kokku tarbijate tegelikke käitumisajendeid kaardistava analüüsiraporti “Motivations – the why beyond the what”.

Kuvatõmmis uuringust. Foto: dentsu

„Tänapäeva andmepõhises maailmas ei pöörata endiselt piisavalt tähelepanu sellele, mida tarbijad tegelikult soovivad ja brändidelt ootavad,“ kommenteeris Dentsu Eesti ja dentsu X brändijuht Kaspar Küünarpuu. Analüüsiti rohkem kui 400 000 inimese profiile 70 riigist üle maailma ning tuvastati kuus peamist motivatsiooni ning 25 alammotivatsiooni, mis juhivad kõiki inimesi erinevatel tasemetel.

kaspar kuunarpuu estonia 2
Dentsu Eesti ja dentsu X brändijuht Kaspar Küünarpuu. Foto: dentsu

Dentsu X ülemaailmne motivatsioonide uuring põhineb dentsu unikaalsel tarbijate uuringul ja sihtrühmade analüüsimise tööriistal CCS (Consumer Connection System), mis on aidanud agentuuri klientidel mõista oma sihtrühmi juba kokku 20 aastat. CCS lubab analüüsida sügavuti inimeste meediakäitumist, elustiili, huvisid, hobisid, lemmikbrände, tehnoloogiakasutust, otsustusprotsesse ja tulevikuplaane. 

Motivatsioonide mõistmine aitab avastada andmepõhise tõe tarbijate sihtrühmadest, mis omakorda annab võimaluse olla relevantsem nii kommunikatsioonis, turunduses kui ka tootearenduses. Motivatsioonide uuringust selgub, et sarnaste demograafiliste näitajatega inimestel on väga erinevad motiivid, mis ajendavad neid otsustama ja tegutsema. Kuid just seda on igal turundajal vajalik mõista, et kõnetada soovitud sihtrühma talle relevantse kommunikatsiooni ja turundustegevustega.  

Dentsu X motivatsioonide uuringu alusel jagunevad kuus põhilist motivatsiooni inimkäitumises järgmiselt:

  • SAAVUTUS (Accomplishment)
  • KIINDUMUS (Affection)
  • TEAVE (Information)
  • OMAMINE (Possession)
  • VÕIM (Power)
  • KAITSE (Protection)

Need kuus põhilist motivatsiooni koosnevad omakorda 25 alammotivatsioonist, mis aitavad sukelduda veelgi sügavamale inimeste tegelikesse käitumisajenditesse. Detailsema ülevaate motivatsioonide uuringust saab alla laadida dentsu kodulehelt.

Lae uuring alla

Autor: Kristiina Kaasiku, dentsu 

Dentsu Estonia AS on Eestis üle 25 aasta tegutsenud rahvusvaheline meedia- ja digiagentuuride kett, mille konsolideerimisgrupi koosseisus tegutsevad juhtivad meediaagentuurid Carat ja dentsu X, digitaalmeedia agentuur iProspect ning Eestis ka analüütikaettevõte Data2Decisions.

dentsu on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 114 liiget.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt