29.06.2021

Coop Pangaga liitus 100 000. klient

Coop Pank võttis 2019. aastal börsile tulles üheks sihiks kasvatada kliendibaas 100 000 kliendini. See eesmärk saavutati plaanitust poolteist aastat varem – eile liitus pangaga 100 000. klient, kelleks on Prelvex AS Järvamaalt.

Coop Pank
Pildil Coop Panga esimees Margus Rink koos 100 000. kliendi Prelvex AS juhatuse liikme Erik Ratnikuga. Foto ja video: Ardo Kaljuvee

100 000. klienti käis eile, 28.06 Järvamaal Türil õnnitlemas Coop Panga juhatuse esimees Margus Rink. Fotol ja videos koos Prelvex AS juhatuse liikme Erik Ratnikuga.

Coop Panga juhatuse esimehe Margus Rinki sõnul on käesoleval aastal pangaga liitunud juba 13 000 uut klienti ning aastaga on kliendibaas kasvanud rohkem kui kolmandiku võrra. „2019. aastal börsile tulles lubasime 100 000 kliendi täitumist 2022. aasta lõpuks, aga ületasime selle verstaposti juba poolteist aastat varem. Kuigi konkurents pangandusturul on praegu väga tugev ning pangad teevad klientide nimel suuri pingutusi, oleme suutnud pakkuda teistmoodi lahendusi ja oma turuosa seeläbi jõuliselt kasvatanud. Coop Panga kliendid hindavad kodumaist pangandust, soodsaid lahendusi ning meie kiiret käekirja,“ lausus Rink.

Coop Pangaga liitunud 100 000. klient on Prelvex AS, kes tegeleb Järvamaal turba tootmisega. „Toodame aastas ligikaudu 380 000 kuupmeetrit turvast, millest enamiku ekspordime Euroopa Liitu ja araabia maadesse,“ lausus ettevõtte juhatuse liige Erik Ratnik.

Coop Pangaga alustas Prelvex koostööd seetõttu, et eelistab kodumaist panka ja Coop Pank ei küsi klientidelt arvelduskontol hoiustatud summadelt tasu. „Turba tootmine on hooajaline äri – kevadel peab ettevõttel olema piisav rahaline ressurss, et suvel turvast toota. Sügisel algab aga müügi ja realiseerimise periood ning ressursside kogumine uueks hooajaks. Hooajalise äri puhul on eriti oluline, et oma raha hoiustamise eest ei peaks pangale peale maksma,“ lausus Ratnik.

Erik Ratniku hinnangul on ettevõtetel, kelle müügiahelas liiguvad hooajaliselt suured summad, mõistlik teha riskide hajutamiseks koostööd mitme pangaga. „Coop Panga juures meeldib mulle nii tasuta arveldamine kui ka see, et pank asub oma klientide lähedal. Tegutsen ettevõtjana peamiselt Järvamaal ja Lääne-Virumaal ning olen näinud, kuidas pangad sulgevad väikelinnades esindusi ja suunavad kliente internetipanka, aga igas olukorras ei saa interneti peale lootma jääda,“ selgitas Ratnik.

Lisaks kliendiarvu kasvatamisele on Coop Pank kasvanud kõigi oluliste majandusnäitajate lõikes. Aastaga on panga hoiuste maht kasvanud 52 protsenti, ulatudes mai lõpu seisuga 880 miljoni euroni. Laenuportfell kasvas 37 protsenti 736 miljonini. 2019. aastal börsile läinud Coop Pangal on 18 000 aktsionäri ja aktsionäride arvu järgi on pank Tallinna Börsil noteeritud ettevõtete hulgas teisel kohal Tallinki järel. Märtsis emiteeris pank esmakordselt allutatud võlakirju, et suurendada kapitalibaasi kasvustrateegia jätkamiseks. Mais teenis pank rekordilise 1 miljoni euro suuruse puhaskasumi.

Värske Kantar Emori uuring näitab, et Coop on kõige hinnatuim kodumaine bränd. Margus Rinki sõnul tuntakse Coopi elu edasiviijana igas Eestimaa nurgas ja ka Coop Pangal on olnud Coop Eesti grupi viimaste aastate eduloos suur roll. „Kuigi avatud pangandus võimaldab mugavalt kasutada mitme erineva panga teenuseid üheaegselt, nimetavad ligi pooled meie kliendid Coop Panka oma kodupangaks,“ tõi Margus Rink välja.

Eesti kapitalil põhinev Coop Pank on üks viiest Eestis tegutsevast universaalpangast. Coop Pank kasutab jaekaubanduse ja panganduse vahel tekkivat sünergiat ning toob igapäevased pangateenused kodu lähedale. Panga strateegiline omanik on kodumaine kaubanduskett Coop Eesti, mille müügivõrgustikku kuulub 330 kauplust.

Loe veel: Ranno Pajuri asub juhtima Coop Eesti turundust

Coop Pank on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 94 liiget. 

Kõik uudised