27.09.2021

Case study: vaktsineeri end laiskuse vastu!

Loovagentuur Havas Creative lõi koostöös Eesti Olümpiakomiteega seekordsele Spordinädalale intrigeeriva kampaania, kutsudes eestimaalasi üles vaktsineerima end energiasüstidega.

Üleeuroopaline Spordinädal toimub tänavu juba seitsmendat korda ja kutsub inimesi septembri viimasel nädalal avastama tervislike eluviiside võlusid. Ühenduse „Sport Kõigile“ läbi viidud uuringu kohaselt ei tegele pea pooled eestlastest ühegi liikumisalase tegevusega. Harvem kui paar korda kuus või mitte üldse tegeleb liikumisharrastusega 30% elanikkonnast. Regulaarselt ehk vähemalt kaks korda nädalas tegeleb liikumisharrastusega 46% Eesti elanikest.

Julge sõnum, millega turbulentsetel aegadel esineda

Kampaania loovjuhi Kadi Abe sõnul tekkis idee kevadel, kui vaktsineerimisteema oli päevakorral, kuid see ei olnud ühiskonda veel nii teravalt lõhestanud kui praegu. Abe täpsustas, et agentuur kasutas reklaaminduses laialt levinud võtet ning sidus oma sõnumiga aktuaalse ning inimesi kõnetava teema. „Teadsime kohe, et see tekitab eriarvamusi, meeldimisi ja mitte meeldimisi. Kuna teema on meile oluline ning eesmärk hea, siis otsustasime seda teed minna,” rääkis Abe.

Kuidas klient kampaania idee vastu võttis?

Piret Piirsoo, kampaania projektijuht, selgitab, et Eesti Olümpiakomitee (EOK) on superklient, kellele on ainult kiidu- ja tänusõnu jagada. „Ääretult meeldiv, ladus ja sünergiline koostöö, kus on lust erinevaid ideid põrgatada ja lahendusi välja pakkuda,” sõnas Piirsoo.

„EOK-d kõnetas idee kohe ning veenma neid ei pidanud. Nende lauale jõudis kolm erinevat ideesuunda ning nad valisid üksmeelselt selle sõnumi. Klient tundis, et neile on oluline näidata oma meelsust selles suhtes, et vaktsineerimine on hea. Oleme varasemalt EOK-ga ühe eduka kampaania teinud ning ilmselt tänu sellele usaldasid nad meid täielikult,” rääkis Piirsoo.

spordinadal21 banner 2

„Meile meeldis sõnum silmapilkselt. Selles on teravust ja värskust ning ta on veidi teistsugune, kui Spordinädala sõnumid tavaliselt on olnud. Leidsime, et seekord tahame oma kampaanias kasutada päevakajalist ning väga olulist vaktsineerimise teemat. Arusaadavalt olid ka meil omad väikesed hirmud seoses selle teemaga kuid idee, sõnum ja lõpptulemus on need purustanud,” põhjendas EOK turundusjuht Margus Kiiver valikut.

Millised kampaanialahendused Havasi meeskond välja mõtles?

Lahendust välja töötanud meeskonna eesmärk oli ergutada üha rohkem inimesi oma eluviise sportlikumaks muutma ja liikumisest rõõmu leidma. Ulatusliku kampaania jaoks lõi Havas Creative lahendused nii välireklaamidele, digibänneritele kui ka klippidena telesse, sotsiaalmeediasse ning raadiosse.

Spordinädalast võtab osa 42 riiki ning ainuüksi Eestis toimub üle 1000 spordiürituse, mille kohta leiab info www.spordinadal.ee kalendrist.

Havas on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 91 liiget.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt