HitXpress case study: kuidas Red Bull oma brändi Eesti muusikamaastikuga sidus
Red Bull HitXpress oli sotsiaalmeedia eksperiment, kus osales 5 muusikut. Igal neist oli 48 tundi, et oma osa uuest laulust valmis kirjutada ja nii sündiski suvehitt “Tee, mis sa teed”. Kampaania loovagentuur oli Havas Creative.
Red Bull Eesti Instagrami kanali peamiseks fookuseks on olnud sport ja elustiil, kuid koroonakevadel tekkis vajadus uudseks lähenemiseks. Havas Creative ja Red Bull Eesti koostöös valmis eksperimentaalne kampaania, mille eesmärgiks oli ei midagi enamat ega vähemat kui teha piiratud ajaga kollektiivne suvehitt. Moodustasime andekatest Eesti muusikutest grupeeringu HitXpress ning kajastasime nende loomeprotsessi erinevaid etappe Red Bull Eesti Instagrami kanalis. Sihtisime Intagramis 190 000 unikaalset kasutajat vanuses 18-35.
HitXpress liikus kiirrongi kombel ühelt artistilt teisele, iga peatuse kestvuseks napid 48 tundi. Teekond algas produtsent Gevin Niglasest, kes meisterdas kahe päevaga valmis loo põhja. Järgmises peatuses liitus HitXpressiga Ewert Sundja, lisades suvisele biidile kaasahaarava meloodia. 48 tundi hiljem ootasid oma korda juba noored räpparid Mick Moon ja manna. Viimasena hüppas pardale Anett, kes täiustas hitti kaunite vokaalidega. Lõpp-peatuses ehk DJ Criticali stuudios anti HitXpressi loole viimane lihv.
Kampaanias osalevaid muusikuid hoidsime saladuses kuni HitXpress nendeni jõudis. Inimesed said Instagramis ennustada, milline artist liitub projektiga järgmisena ning võita seeläbi auhindu. Kõikide artistide muusikaloomeprotsesse kajastasime jooksvalt nii Instagram Story’s kui ka lühidokumentaalidena Feedis. Suvehiti avalikustasime Spotify’s, seda kajastati raadios, televisioonis ja erinevates uudisteportaalides. Kampaania kulmineerus mõnusalt suvise muusikavideoga.
HitXpressi “Tee, mis sa teed” muusikavideo:
HitXpressi suvehitt võeti rahva poolt väga soojalt vastu. Saime positiivset vastukaja nii fännidelt, artistidelt kui ka muusikakriitikutelt. Lugu jõudis Spotify ja R2 edetabelitesse (viimases on ta püsinud 2 kuud). Pakkusime kampaania raames fännidele Instagramis enam kui 50 postitust ning sidusime seeläbi Red Bull Eesti brändi tugevamalt Eesti muusikamaastikuga. Püüdsime kinni 90,5% sihtrühmast ning kampaania keskmine sagedus kasutaja kohta oli 5,8, mis andis meeldejääva efekti tervele kampaaniale.
Red Bull HitXpress case study:
- Red Bull: Anna-Liisa Supp
- Havas Creative: Laura Reimann, Janar Saaron, Mailis Timmi, Mihkel Mäemat, Felix Paula Anonio, Martin Haljaste
Havas Creative on Turundajate Liidu (TULI) liige. Liitu kuulub 82 ettevõtet.