28.05.2024

CASE STUDY | Kuidas AI abiga kogu festivali bränding luua

Iga asjaarmastajate festival, sündmus, kokkutulek sünnib peamiselt tänu hulgale kirglikele vabatahtlikele ja mõistvatele sponsoritele. Kui sponsoritelt saadud toetus kulub hädavajalikule tehnikarendile ja muule taolisele, siis vabatahtlikel ei jäägi muud üle, kui õhinapõhiselt edasi kütta. Eks sealt sellised väljendid nagu “väike eelarve paneb loovuse tööle” tulevadki. Aga see eeldab kirglikku suhtumist teemasse. Praegu on meile abiks ka tehisintellektid.

PIXO Fest 2024 tiim. Foto: Erakogu

Mitte sinu tavaline mänguõhtu

PIXO Festi eesmärk oli luua uuel tasemel mängurite festival, kus lisaks mängude mängimisele on oluline ka hariv pool. See ei ole festival ainult hardcore mänguritele ja võistlejatele. Telia Teadmistetandril räägiti mängusõltuvusest, küberturvalisusest ja -kiusust ning tutvustati lapsevanematele, kuidas mängurite maailma paremini mõista. Kohtuda sai paljude eeskujudega – striimeritega. Lisaks videomängudele olid kohapeal ka füüsilised mängud ja mobiiliga mängitav aaretejaht.

Sellest lähtuvalt tuli brändingus leida hea tasakaal, mis köidaks nii mängurite kui ka mängumaailmaga vähem tuttavate asjahuviliste tähelepanu. Lahenduseks lakoonilisemad ja rahulikumad visuaalid ühele sihtgrupile ja kirevamad teisele. Kodulehekülg www.pixofest.ee sai kirikuks keset küla.

pixo telia 1920x1080 1
Erinevad visuaalid erinevatele sihtrühmadele.

Kuidas sündis PIXO Fest bränding?

Kui iga vabatahtlike üksus tegeles endale seatud eesmärkide täitmisega, siis Massiiv loovagentuuri ülesandeks oli anda PIXO Festile nägu ja tegu brändingu näol. Eelarve piirangute tõttu jäi see ülesanne ainuisikuliselt Massiiv loovjuht/disainerile Rauno Kitsingule. Alustades festivali nimest, lõpetades kohapealsete suunaviitadega.

Kohe alguses prooviti logo loomisel AI abi, kuid seekahjuks või õnneks ei andnud see oodatud tulemusi ja jäeti kõrvale. Kuigi ideede genereerimisel oli AI-st abi, siis siinkohal tuli minna traditsioonilist käsitöö teed. Pärast pikki arutelusid teemal, kas logo loetakse “PIXO” või “DIXO” sai “play” nupp siiski lukku pandud ja valmis ka muu brändireeglistik koos värvide ja fontidega.

pixo logo

AI illustraator tõttab appi

Esmalt kõrvale jäetud AI juurde tuli siiski müts kõhu peal tagasi minna. Peamiseks probleemiks sai, et PIXO Festil puudus pildimaterjal, mis teadupärast tõmbab reklaamides kõige rohkem tähelepanu.

Festival toimus esimest korda ja seetõttu ei olnud näidata teemakohaseid fotosid Põhjala angaaridest ega eelmiste sündmuste emotsioone. Siinkohal tuligi appi tuntud fotode tuunija AI, mis aitas toimumiskoha fotosid sobilikumaks vuntsida. Ainult toimumiskoha fotodega kaua ja kaugele ei purjeta – mängurid ja mänguhuvilised soovivad näha haaravat sisu. Teiseks takistuseks oli mängude enda näitamine, mille sisu on kõik autoriõigustega kaetud. 

Lahenduseks sai erinevate festivalikülastajate ja mängurite karakterite loomine:

Nende tootmine oleks võtnud inimillustraatoril nädalaid, kuid AI abi ja loovjuhi suunistega said need paika ja valmis paari päevaga.

pixo tegelased koos uus

Tagasi vaadates on selge, et pildikasutuse piirangute tõttu oleks PIXO Fest 2024 bränding ilma AI abikäeta jäänud antud sihtrühma jaoks liiga lakooniliseks. Loodud karakterid said niivõrd sooja vastuvõtu, et neid osteti isegi kaasa PIXO postrite ja pusadena. Viimased tuli sündmuse korraldusele omaselt disainida ise kohapeal, mis antud ürituse kontekstis sobis nagu sukk saapasse.

PIXO Fest galerii
  • Tellija: PIXO Fest
  • Idee ja graafiline disain: Massiiv loovagentuur, Rauno Kitsing
  • Illustratsioonid: Rauno Kitsing ja A.I (Adobe Firefly)
  • Teostus: Elamusstuudio ja PixelWorld
  • PIXO merch: MyUnicorn ja Anna Viik

Autor: Rauno Kitsing, Massiiv loovagentuur
Toimetas: Kärt Tomp, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt