01.10.2024

CASE STUDY | Ööhaldjate uus bränd sai inspiratsiooni ööelust, üksteise hoidmisest ja tähistaevast

Viimastel aastatel on ööelus üha enam olnud näha Ööhaldjaid. Nad on inimesed, kes on südameasjaks võtnud ööelu turvalisemaks muutmise. Optimist Creative’i tiim vastab, kuidas keerulist teemat nähtavale tuua ning kuidas sündis Ööhaldjate uus bränd.

Ööhaldjate uus bränd. Foto: Optimist

Ööhaldjad on üks osa laiemast kahjude vähendamise teenusest, mis kasvas välja Tervise Arengu Instituudi (TAI) 2022. aasta koolitusprogammist. Nende eesmärk on ennetada ja vähendada alkoholi ja narkootikumide tarvitamisest tulenevaid kahjusid ööelus ning pakkuda sealjuures usaldusväärset tuge ilma kedagi hukka mõistmata.

Katuslogona kasutavad Ööhaldjad Tervise Arengu Instituudile loodud “kahjude vähendamise” (rahvusvaheliselt tuntud kui “harm reduction”) logo, kuid üha laiemalt tegutsedes tekkis vajadus ka isikliku visuaalse identiteedi järele. 

“Uue brändi ja logo puhul pidime arvestama, et kuna “kahjude vähendamise” märk on laiemalt tuntud ja rahvusvaheliselt mõistetav, siis võib tulla ette olukordi, kus on vaja kasutada kahte logo koos,” sõnab Optimisti loovjuht Hele-Mai Viiksaar. “Need pidid omavahel sobituma.”

Ööhaldjate ja -elu mitmekülgsus brändis

Värsket brändi luues võeti lähtepunktiks ja inspiratsiooni kogumise aluseks Ööhaldjad ise – see, millega nad tegelevad ja mida oluliseks peavad. Üksteisega põimunud “Ö-d” viitavad uuel logol nii ööelule kui ka selle keskel üksteise hoidmisele. 

Logost tuletatud tiibu meenutavate graafiliste elementidega vihjatakse haldjatele, kuid vastavalt kujundusele võib neist moodustada ka risti, mis annab edasi inimeste aitamise mõtet. 

oo 5 1

“Brändi kirjatüübiks valisime “Sora”, mis tähendab jaapani keeles taevast,” räägib projekti kunstiline disainer Karen Poimu. “Mõeldes meie öisele tähistaevale, näis see imeliselt nii Ööhaldjate tegevuse kui ka olekuga sobituvat.”

Uue brändi loomisel arvestati, et Ööhaldjate tegevuse sihtgrupp ei ole ainult ööelus osalejad, vaid ka ürituste korraldajad ning võimalikud koostööpartnerid ja toetajad. 

“Ühelt poolt peab Ööhaldjate bränd mõjuma kutsuvalt ja sõbralikult mõnele osalejale reiviüritusel või festivalil, aga teisalt peab imponeerima ka linnavalitsusele või konservatiivsema olekuga toetajatele,” mõtiskleb projekti loovjuht Lauri Tikerpe. 

Uue logo juures oli tähtis, et see sobiks kujunduslikult ka väga eriilmeliste ürituste plakatite ja muude visuaalide peale, kus Ööhaldjad osalevad.

oohaldjad 1920x960px1 1

Eristumine andis vabad käed 

TAI poolt kasutusele võetud “harm reduction” logo eesmärk on inimestele tutvustada kahjude vähendamise keskusi ja teenuseid, kuid see on seotud omaette üksusega, mis seab erinevaid piiranguid. Uus bränd on andnud Ööhaldjatele võimaluse vastavalt vajadusele eristuda teistest kahjude vähendamise teenustest ning andnud vabamad käed lisamaterjalide loomiseks või oma sõnumite edastamiseks. 

Projekti oli kaasatud nii Optimist Creative’i loovtiim kui Ööhaldjad ise, lisaks jagas tagasisidet Eesti ööelust ka Tervise Arengu Instituudi turundusmeeskond. 

“Meie eesmärk oli, et uus bränd mõjuks usaldusväärselt, sõbralikult ja kutsuvalt eelkõige noortele inimestele, kes on täna väga suur osa ööelust ja peolistest,” lausub Viiksaar.

Ööhaldjate tagasiside

Uue visuaalse identideedi loomisel otsisid Ööhaldjad algusest peale koostööpartnerit, kellel pidi olema varasem kogemus keeruliste sotsiaalpoliitiliste muutuste ja teemadega ühiskonnas.

“Kuna Optimist oli meile positiivselt silma jäänud “14 pole okei” kampaaniaga, siis julgesime arvata, et meie tegevus ja eesmärgid võiksid neid kõnetada,” räägib Ööhaldjate koordinaator Marit Oja. “Kõige olulisem oli, et uus bränd esindaks päriselt meid ennast ja oleks omanäoline, aga sobituks ka TAI olemasoleva logoga.”

oo 4 1

Uue brändi kõrval muutus sama oluliseks ka värske koduleht, mis tõstab Ööhaldjate tegevuse usaldusväärsust ning aitab peolistel ja koostööpartneritel nende väärtustega paremini tutvuda.

“Meie jaoks on kõige toredam detail uue logo juures “kallistavad” Ö-d,” rõõmustab Oja. “Tunneme, et see annab kõige paremini edasi seda, mida päriselt teeme. Logo ise mõjub öiselt ja noortepäraselt, mis sobitub väga kenasti meie tegevuste ja inimestega kokku. Eriti rahule jäime aga kirjatüübiga, mis oma voolujoonelisuse ja pehmusega on kasutav erinevatel kujundustel ja sündmuste plakatitel.” 

Autor: Anette Viin, TULI praktikant

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt