02.02.2022

Case study: kuidas läheneda turunduses traditsioonilistele tähtpäevadele? 

Turunduskampaaniate planeerimisel pööratakse tihti tähelepanu iga-aastastele tähtpäevadele. Balti Jaama Turu halloween’i tähistamise kogumus näitab, et mittetraditsiooniline lähenemine ja palju loovust toovad soovitud tulemused.

Balti Jaama Turg oli sügisel olukorra ees, kus piirangute tõttu oli tavapäraste ürituste korraldamine keeruline. Nii asutigi koguma mõtteid, kuidas hoida melu turul teisiti.

„Kodude halloween’iks kaunistamise trend pole Eestis veel väga populaarne, kuid arvestades, et halloween seondub tugevalt kõrvitsatega, on võimalusi turu dekoreerimiseks omajagu. Samas tuleb tõdeda, et oleme kõrvitsa ja hernehirmutiste lahendust ka varem kasutanud ja tähelepanu köitmiseks jääb sellest väheks,” ütleb Balti Jaama Turu turundusjuht Egle Tüksammel.

„Meie soov oli leida originaalne lahendus, mis köidaks inimeste tähelepanu. Ühtäkki tuli turunduspraktikant Margaretil idee siduda halloween’i tähistamine keskkonnaprobleemidega. Koledate nägudega kõrvitsad võivad olla ju natuke hirmutavad, aga päriselt hirmsad asjad on need, mis juhtuvad meie ümber päris elus, just nüüd ja eriti noorema sihtgruppi jaoks.”

Suur tähelepanu

Nii otsustatigi väljendada keskkonnaprobleeme installatsioonide kaudu. „Meil väga vedas partneri valikul. Varem I Land Soundile installatsioone loonud projektijuht Taavet Bristol ja kunstnik Laura Pormeister aitasid kokku panna kunstiliselt väga tugeva käsitluse. Näituse läbivaks teemaks sai keskkond alates masstootmise kahjulikkusest kuni jäätmemajanduse probleemideni,” selgitab Tüksammel.

„Kaubandusettevõttena on meil kanda oluline roll vastutustundliku ettevõtluse arendamisel. Näitus sobis selleks väga hästi, kandes ühelt poolt olulist sõnumit ja teisalt andes olulise signaali, et tarbida tuleb mõistlikult.”

Halloween’i tähistamine eriskummalisel moel pälvis väga suurt tähelepanu. „Kõige meeldivam oli näha, et kui kunstnikud installatsioone üles panid, tekkisid nende ümber turu külastajad, kes soovisid toimuva kohta rohkem kuulda. Vahetud kontaktid turu külastajate ja kunstnike vahel on kindlasti selle projekti üks suuremaid õnnestumisi,” sõnab Balti Jaama Turu turundusjuht. „Tore oli ka see, et näituse vastu tundis suurt huvi meedia ja et pildid installatsioonidest läksid lendu ka sotsiaalmeedias.”

balti jaama turg 2

Alates ideest kuni teostuse ja paigalduseni oli projektiga seotud 15 inimest. „I Land Soundi ja kunstnike juba olemasolevate tööde kasutamine muutis kogu korralduse poole oluliselt lihtsamaks ja andis ka kunstnikele võimaluse eksponeerida oma teoseid,” ütles Tüksammel. „Turuna õppisime, kuidas olla paindlikud ja kohanemisvõimelised. Ja ka seda, et Balti Jaama Turu rentnikud on väga vastutulelikud ja tulevad kohati hullude ideedega kaasa.”

Installatsioonide autoriteks olid kunstnikud Laura Pormeister, Reine Uspenski, Ines Villido, Karl-Erik Talvet ja mimed teised. Eksponaadid olid paigutatud halloween’i ajaks Balti Jaama Turu välialale ja esimesele korrusele.

Numbrid ja parimad tulemused

Toimetas Kaarel Täll, TULI

Astri Grupp on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 87 liiget.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt