Cannes’i blogi | Lubage tutvustada, lavale astuvad maailmapäästjad!?
Teisipäeval muudeti Cannes’is kogu turundusmaailma tulevikku. Või siis vähemalt paisati õhku idee sellest, et maailma tulevik tuleb helge, kui kõik on koostööaltid, tublid ja ausad.
Kõik algas sellest, kui Suurbritannias lükati käima projekt, mille toel peaks kogu reklaamitööstus olema 2030. aastaks täiesti roheline ja süsinikneutraalne. Kahe aasta eest liitusid programmiga üle saja agentuuri, meediamaja, produktsioonifirma, brändi jne.
Praegu tundub, et koostöö toimib. Seega lükati hoog sisse Ad Net Zero globaalsele versioonile, mille eesmärk on eelkõige muuta suurimad reklaamiturud – näiteks USA, Hiina ja India – kliimaneutraalseks. Suurbritannia turundajate liidu boss Stephen Woodford kinnitas, et nende senine kogemus on väga paljulubav ning kui mõttega tuleks kaasa kõik maailma suuremad agentuurid, brändid ja laiemalt kõik riigid, siis saadetakse korda ehk isegi suurem samm, kui kõikvõimalikel poliitikute omavahelistel rohepöörde teemalistel kohtumistel.
Cannes’is püüti asjast jätta nii tõsiseltvõetav mulje, kui oli vähegi võimalik. Loomulikult saavad ka asjaosalised ise aru, et maailma päästmine on päris ambitsioonikas plaan. Kuid õnneks suutsid lavale kogunenud bossid ise välja näidata omapoolset ambitsioonikust. See on oluline, sest taoliste maailmapäästmise juttudega võib kerge vaevaga minna nii, et kuulajad lahkuvad kohe saalist ning keegi ei võta sind tegelikult kuigi tõsiselt.
Meie ette saabusid ükshaaval Ad Net Zero asutajaliikmete esindajad. Kõrvuti rivistati Debussy saali lavale Meta, Google, Omnicom, IAA, EACA, IPG, 4A’s, WFA, dentsu, Publicis Groupe, AA, Havas Group, IAB, Unilever, ANA, WPP ja Sky.
Sellise pundiga annab juba mägesid liigutada küll!? Või vähemalt suudetakse tekitada usk, et asjad on võimalikud. Uuringud tõestavad samal ajal, et 71 protsenti ülemaailmsest loovtööstusest tunneb muret, et valdkond avaldab keskkonnale ja loodusele negatiivset mõju. Samal ajal ütleb 91 protsenti inimestest, et nad tunnevad tööst paremat emotsiooni, kui tööandja tegeleb kliima ja keskkonna aitamisega.
Kuna suurte ideede realiseerumine on paljuski kinni usus, pidas hoogsa motivatsioonikõne maha Unileveri esindaja Aline Santos. Viimase paari aasta jooksul on Santos kerkinud üheks silmapaistvamaks turundusinimeseks, kes võtab ette suuri ja vajalikke projekte. Cannes’is keskendus ta initsiatiivile, mil nimeks #unstereotype. Mõtteviis, mis suunab reklaami- ja turundusmaailma stereotüüpide murdmise poole. Aastal 2017 oli algatusega liitunud 24 partnerit, nüüd on arv 230. Santose sõnul tuleb praegu iga päev liikmeid juurde.
Ad Net Zero tuli eile välja vägevate nimede ja suure mõttega. Täpsemaid samme Cannes’is vähemalt laval ei lahatud. Küll aga saavad kõik huvilised liikumisega tutvuda Ad Net Zero kodulehe vahendusel. Ühenduslüliks projekti ja eestlaste vahel võiks olla World Federation of Advertisers ehk WFA, mille liikmete hulka kuulub ka TULI.
Kaarel Täll, Cannes