09.09.2021

Cannes Lions festival valis partneriks Eesti idufirma

Votemo alustas koostööd Londoni börsiettevõttega Ascential, mis on Suurbritannia meediakorporatsioon, kes sel aastal jättis kõrvale kõik laiemalt tuntud publiku kaasamise platvormid ning valis interaktiivsuse partneriks Eesti startup’i Votemo. Esimeseks kööstööprojektiks sai maailmakuulsa loovusfestivali Cannes Lions Live Virtual Experience interaktiivne erilahendus. 

Votemo meeskond.

Cannes Lions on rahvusvaheline loovusfestival, mis on juba pea 40 aastat stabiilselt aset leidnud Lõuna-Prantsusmaal Cannes’is. Aastal 2021 toimus festival esmakordselt virtuaalselt. Sel suvel toimunud festival Cannes Lions Live Virtual Experience andis turundajatele üle maailma võimaluse virtuaalselt avataridena lavale astuda ja erinevates lounge’ides nautida valdkonna ekspertide ettekandeid, vahetada kontakte ja mõtteid.

Tõnis Vassar, Votemo kaasasutaja ja loovjuht kirjeldab koostöö algust nii: „Ascentiali tiim on vägagi teadlik kõikidest võimalustest, mida tänapäevased publiku kaasamise lahendused turul pakuvad. Seetõttu oli neil üsna selge nägemus, millist elamust soovivad hübriidürituse raames publikule, sponsoritele ja esinejatele pakkuda.” 

Terve festivalinädala vältel aset leidnud vestluspaneelide sponsoriks oli WeTransfer. Lahendus pidi olema samaaegselt praktiline ja meelelahutuslik, pakkudes kasutajatele meeldejääva brändikogemuse ja sujuva osalemise hübrüüdüritusel. Ürituse korraldajatele ja sponsoritele andsid kaasavad interaktsioonid lisavõimaluse andmeid koguda ja publikult tagasisidet saada.

Tõnis Vassar jätkab: „Ascential võttis meiega ühendust juba kevadel neli kuud enne festivali, mis jättis piisavalt aega, et interaktiivsed lahendused läbi mõelda ja festivaliprogrammiga orgaaniliselt siduda. Lisaks kõige tavapärasematele online-ürituse tööriistadele nagu vestlus- ja Q&A-moodul, valmistasime kasutajatele meelsuse ja seisukohtade väljendamiseks kaheksa temaatilist emojit, mis aitasid luua meelelahutusliku seose soovitud väärtuste, sponsori ja sündmusega.”

Ascentiali live-ülekannete- ja innovatsioonijuht, Jose Estevez, on rahul, et koostööprojekt oli edukas ning näeb tulevikus mitmeid uusi koostöövõimalusi Votemoga. „Interaktiivsed elemendid ja erilahendusena loodud animeeritud emoji’d andsid sõule täiesti uue dimensiooni, mis võimaldas kaasata Cannes Lions Live’i publikut uudsel moel,” ütles Estevez.

Milles avaldub Votemo unikaalsus võrreldes konkurentidega? 

Maarit Mäeveer, Votemo kaasasutaja ja tegevjuht kinnitab, et hübriid- ja online-ürituste segment kasvab täna hoogsalt. Kuigi turul on mitmeid tegijaid, on Votemo leidnud viisi, kuidas eristuda ja seda joont plaanitakse koostöös heade partneritega hoida ja tugevdada.

„Publiku kaasamise lahendusi on mitmeid. Üks meie põhilisi konkurente on näiteks Slido. Kuid on mõned olulised elemendid, mis Votemo selgelt konkurentide seast esile tõstavad ja mida ka Slido ei paku. Üks, mida meie kliendid tihti esile toovad on see, et agentuurid saavad meie tootega kasutada oma kliendi brändil põhineva disainiga ekraanigraafikaid ja seeläbi luua tõeliselt autentseid brändielamusi,” selgitas Mäeveer.

Votemo puhul on ainulaadne, et tarkvara võimaldab reaalajas muutuvaid publiku hääletuse tulemusi, emoji’de kihti või kommentaare kuvada video peale. Kolmandaks on Votemo ainus teenusepakkuja, läbi mille saab ülekandel müüa tooteid, näiteks raamatuid, pileteid järgmisele üritusele või koguda annetusi. Neljas oluline eelis on rakendusliidese ehk API olemasolu, mis annab kliendile võimaluse interaktsioonide tulemustevoo kolmandate süsteemidega liidestada.

Peale sündmust jagame kliendile statistikat ürituse kohta, kust on näha, millised esinejad, paneelid ja päevad olid huvipakkuvamad. Kasutajapõhist käitumist analüüsides saab ürituse korraldaja tulevikus veel paremaid sündmusi korraldada ja edukamalt vaatajaid kaasata.

Kes veel on Votemo kliendid?

Viimaste nädalate üks erilisemaid sündmusi oli Simple Session, mida jälgib 10 miljonit silmapaari sajas riigis. Finaalsaated korraldas Elamusstuudio ja publikuhääletuse sponsoriks oli EASi turismiarenduse programm Visit Estonia. 

Votemo abil on oma virtuaalüritused interaktiivseks muutnud veel sellised brändid nagu Kone, Marimekko, Telia, Elisa, Cleveron, X-Factor, Kuldmuna jpt. Votemo klientideks on enamasti üritusturundusagentuurid ja online-ürituste platvormid. Eestis näiteks Miltton New Nordics, NJ Production, Royal Experience, Digiscope Media ja MultiCityTV. 

Koostööprojekt Ascentiali ja Cannes Lions’iga on äratanud Votemo vastu suurt huvi ka Suurbritanniast ja Saksamaalt, mistõttu avati augustis Saksamaal ka esindus.

Votemo laieneb Euroopas ja valmistub järgmiseks investeerimisvooruks

Votemo on Eesti startup, mis pakub interaktiivseid publiku kaasamise lahendusi hübriid- ja virtuaalsündmustele ning televisioonile. Täna paiknevad nende kliendid peaasjalikult Baltikumis ja Soomes. Uued sihid on seatud Suurbritanniale ja Saksamaale. Antud üritusturunduse turud on ühed maailma suurimaid ning just nendes riikides pesitseb suur osa Euroopa üritusturundusega tegelevaid ettevõtteid.

Kokku pannakse järgmist investeerimisringi. Votemo eesmärk on kasvada kiiremini globaalseks teenusepakkujaks. 2018. aastal kaasas Votemo pre-seed investeeringu 150 000 eurot, investoriks Levira, kellega tänaseni ollakse strateegilises partnerluses. 

Toimetas: Kaarel Täll, TULI

Materjalid:

Votemo interaktiivse ekraanigraafika showcase

Katkend Cannes Lions’i  videostriimist

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt