Möödunud aastal läbiviidud uuringus osales 1700 turundajat ja agentuuri enam kui 70 riigist. Uuringu kokkuvõtteks tõdeti, et kliendid ja agentuurid elavad justkui erinevatel planeetidel.
Miks? Selgub, et 80% klientidest arvavad, et nad koostavad agentuuridele häid briife. Samal ajal tunnistavad agentuurid, et vaid 10% klientidest kirjutavad häid briife. Käärid kahe erineva maailma vahel on suured. 78% klientidest usuvad, et nad annavad agentuuridele edasi selge strateegilise suuna, kuid selle väitega nõustub vaid 5% agentuuridest. Kui võtta fookusesse briifide keeleline selgus, siis arvavad 83% klientidest, et nad annavad edasi selgeid juhiseid, kuid agentuuride arvates on keeleliselt selgeid briife vaid 7%.
Uuringutulemused olid paljude jaoks ootamatud. Üle 20 aasta Taevas Ogilvys strateegina töötanud Gert Lee nendib, et ta oli ikka täitsa šokeeritud. Ta lisab: „Ausalt, vot selles olin üllatunud küll. Ikka mõtlesin, et äkki mujal on paremini. Sedasorti peegelduse nägemine võttis korraks tummaks. Võib-olla see näitab mingit uue aja trendi. Näiteks viimaste aastate suur teema oli see, kas loovus kaotab oma mõju. Siis räägiti, et plaanid on muutunud väga taktikaliseks. Cannes’is kutsuti kliente ja agentuure üles laskma loovusel elada. Nüüd tegeleme justkui sama probleemiga, aga oleme läinud sammu võrra veel tagasi. Enne, kui mõtleme loovuse mõjule, peab vaatama, kas eesmärk on üldse adekvaatselt püstitatud. Kas saame üldse aru, mille peab loovus mõjule aitama?“