08.11.2021

Suur uuring: kliendid ja agentuurid elavad erinevatel planeetidel, 33% rahast läheb raisku

Oktoobris toimunud EffWorks Global seminaril küttis kirgi BetterBriefs Projecti uuring, milles selgus, et kehvalt koostatud briifide tõttu kirjutatakse korstnasse 33% turunduseks mõeldud raha.

Janet Hull, IPA Director of Marketing Strategy. Foto: IPA/Facebook

Uuringus osales 1700 turundajat ja agentuuri enam kui 70 riigist. Uuringu kokkuvõtteks tõdeti, et kliendid ja agentuurid elavad justkui erinevatel planeetidel.

Miks? Selgub, et 80% klientidest arvavad, et nad koostavad agentuuridele häid briife. Samal ajal tunnistavad agentuurid, et vaid 10% klientidest kirjutavad häid briife. Käärid kahe erineva maailma vahel on suured. 78% klientidest usuvad, et nad annavad agentuuridele edasi selge strateegilise suuna, kuid selle väitega nõustub vaid 5% agentuuridest. Kui võtta fookusesse briifide keeleline selgus, siis arvavad 83% klientidest, et nad annavad edasi selgeid juhiseid, kuid agentuuride arvates on keeleliselt selgeid briife vaid 7%.

Umbes kolmandik turunduseelarvest läheb raisku

Ühes ollakse aga kindlalt ühisel nõul: nii kliendid (89%) kui ka agentuurid (86%) tõdevad, et hea loovtöö eelduseks on hea turundusbriifing. Lisaks tunnistavad mõlemad pooled konsensuslikult, et on kõige olulisem hea koostöö alus, kuid samal ajal on briifide kirjutamise kunst paradoksaalsel kombel jäänud vajaliku tähelepanuta.

Ühe väga kõneka arvuna selgub uuringust, et kehvade briifide tõttu läheb raisku koguni 33% turunduseelarvest. Nii kliendid (69%) kui ka agentuurid (73%) tunnistavad, et liiga tihti tuleb korraldada järelbriifinguid. Kokkuvõttes läheb esialgu valesti antud tööülesannete tõttu kaduma aega, raha ja närvirakke. 

„Kuidas sa ütled seda, mida mõtled, kui sa ei tea, mida tahad öelda?“ küsib IPA juht Janet Hull. „Just seetõttu toobki uuring välja sellised tulemused: head tööd pole võimalik teha ilma hea ja tõestatud materjalile põhineva briifita, kus on kirjas mõistlik eesmärk ja eelarve. Kehv briif väljendub raisatud ajas, rahas ja kannatuses. Kuid pöörame negatiivse positiivseks. Nüüd teame probleemi ulatust. Lisaks näeme, et briifide parandamisega on edaspidi võimalik kasutada kolmandikku turunduseelarvest, mis on seni läinud kehvade briifidega kaduma.“

Hull tunnistas, et EffWorks R&D tõstab antud teema 2022. aasta prioriteetide sekka.

Vaata ettekannet EffWorks Global 2021 seminaril.

Loe rohkem BetterBriefs projekti kohta.

Samal teemal avaldas Mark Ritson portaalis MarketingWeek emotsionaalse arvamusloo.

Kaarel Täll, TULI

Kõik uudised