09.03.2022

E-kaubanduses purustatakse rekordeid. Noblessneris toimuv rahvusvaheline seminar aitab enda e-äri mõtestada

E-ostmise käive kerkis eelmisel aastal 2,5 miljardi euroni. Aasta varem oli see ligi 1,7 miljardit eurot, mis tähendab üle 50% suurust kasvu.

Tõnu Väät.

Kui viie aasta eest tehti pangakaarti kasutades 97% ostudest füüsilistes müügikohtades ja vaid 3% e-poodides, siis 2022. aastal ületab e-kaubandus jaekaubanduse kogukäibest ilmselt juba 25% piiri. E-kaubandus moodustab siinsest jaekaubandusest juba praegu pea viiendiku, kasvades samas aasta võrdluses igas kuus 30-40%. Samas mitte kõik ettevõtted ei ole e-kanalites nii aktiivsed ja edukad. Üks peamisi vajakajäämisi on mõõtmises. Ja mitte kampaania, mida teeme kõik hästi, vaid e-äri edukuse ja potentsiaali mõõtmises.

„Siinse e-kaubanduse väga kiiret kasvu väljendab ka pakiautomaatidesse saadetud pakkide maht. Eesti E-kaubanduse Liit monitoorib koostöös Omniva, Smartposti ja DPDga Eesti pakiturgu. Eelmisel aastal saabus pakiautomaatidesse üle 12 miljoni paki, mis on samuti 33% rohkem kui aasta varem. Kõigi aegade rekord,“ kinnitab Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät.

Eesti E-kaubanduse Liidu hinnangul tegutseb siin suurusjärgus 6000 e-poodi, seejuures on viimase paari aastaga lisandunud lausa tuhandeid. Neist paljud ei osutunud elujõuliseks ja suured tegijad on ikka samad, kes olid ka enne pandeemiat. E-kaubanduse buum on Eesti turule aga juurde toonud tõeliselt rahvusvahelisi tegijaid, nagu näiteks Boozt, Zalando ja Aboutyou.

Eesti e-poodidel on aga rahvusvaheliste tegijate kõrval oma trumbid ja konkurentsieelised, mis puudutab näiteks kiiret komplekteerimist ja tarnet, eestikeelset vahetut ja operatiivset kliendisuhtlust ning kaupa, mida saaks juba samal päeval postitada. Samas toob Eesti Pank 4. kvartalis 2020. a välja, et kõikidest eestlaste e-ostudest 42% viidi välismaistesse e-poodidesse. Miks ikkagi? 

Kus peitub minu konkurentsieelis, potentsiaal, kuidas kasvatada enda käivet mitte 10%, aga 10 korda? 

Eesti E-kaubanduse Liit on võtnud üheks 2022. aasta eesmärgiks „arengu“. Oleme väga hoolikalt kokku pannud 18 teemat ning leidnud parimad esinejad üle meie regiooni. Seetõttu toimub 17. märtsil Tallinnas Eesti E-kaubanduse Liidu, Delfi, SEB ja Mastercardi koostöös suur Baltic e-Commerce Forum 2022. 18 hoolega valitud esinejat ja teemat keskenduvad kõik mõõtmisele. Ja mitte kampaania mõõtmisele, mida teeme me kõik, vaid sellele, kuidas enda e-äri mõtestada, kuidas leida potentsiaal ja äri edasi viia järgmisele tasemele.

Registreeru juba järgmisel nädalal toimuvale Baltikumi-ülesele e-kaubanduse seminarile! Programm ja registreerimine: www.delfi.ee/ecom2022 

Eesti E-kaubanduse Liit

Kõik uudised