20.09.2022

B2B turundus muutub järjest loomingulisemaks. Kuiv korporatiivne keel tuleb unustada

Kui inimesed mõtlevad B2B ehk ärilt ärile turundusele, siis tavaliselt ei karga esimesena pähe sõna “loominguline”. Kuid see on muutumas. B2B turunduses on kreatiivsus järjest olulisem. Seda tõestab seegi, et tänavu jõudis B2B kategooria esmakordselt Cannes Lionsi loovuskonkursile.

Cannes'i B2B Grand Prix võidutöö. Visuaal: Speakingcolor.app

B2B brändid moodustavad väga suure osa maailma majandusest ning valdkond kogub järjest rohkem tähelepanu. Seepärast arvatakse, et reklaamitööstust ootab uus revolutsioon. 

LinkedIn küsitles koostöös YouGoviga 1600 juhtivat B2B turundustegijat kogu maailmast ja leidis, et enamik neist (82%) usub, et “loominguline enesekindlus” (võime kasutada oma loovust, et oma kampaaniaid ellu viia) on tõusuteel.* 

LinkedIni turundusosakonnas Euroopa, Lähis-Ida, Aafrika ja Ladina-Ameerika eest vastutav Tom Pepper kinnitab, et loovuse olulisust mõistetakse järjest rohkem.

“Praegusest majandusolukorrast hoolimata saavad B2B ettevõtted aru, et brändi peab pikalt ehitama ning on oma loovlahendustes julgemad, sest nii mõtlevad potentsiaalsed kliendid valiku tegemisel esimesena just neile,” mainib ta. “Positiivne on näha, et enesekindlus olla loominguline kasvab ning brändid ei rõhu enam ainult erinevatele aruannetele ja e-raamatutele nagu B2B turunduses pikalt tavaks on olnud.”

B2B agentuuri The Marketing Practice Vicki Kassioula sõnab turundusportaalile The Drum, et B2B turunduse ja loomingulisuse ühine teekond on alles alguses. 

lihtsalt ei saa enam igav olla,” ütleb ta. “B2B turunduses pole kliendi vajaduste mõistmine kunagi varem nii tähtis olnud. Mõistmise abil saab neile pakkuda isiklikke kogemusi. Elame maailmas, kus on liiga palju sisu. Et B2B suudaks silma paista, peab valdkonnale põnevust lisama ning tuleb unustada kuiv korporatiivne keel, millisena B2B turundust seni nähtud on.” 

LinkedIni turundusosakonna asepresident Penry Price toob välja mõned asjad, mis B2B turundust lähiaastatel loomingulisemaks muuta võiksid.

Uued tööriistad

B2B turundajatena ei saa me eesmärgi saavutamiseks loota digitaalsetele tööriistadele, mis on mõeldud B2C (ärilt kliendile – toim.) jaoks,“ ütleb Price veebilehel The Drum. „Loodame uutele tööriistadele ja parandame praeguseid, mis aitavad jõuda õigel ajal õigete sihtrühmadeni ehk on loodud spetsiaalselt B2B jaoks, nagu näiteks Group Identity for B2B.

Sotsiaalmeedia meeldimised/jagamised, veebikülastused, klikid ning professionaalne identiteet on teise nimega buyer intent data. Nende abil saame luua anonüümsed rühmad, mis põhinevad andmepunktidel nagu roll, funktsioon ja ettevõte. 

Järjepideval kasutamisel pakuvad ostja kavatsused ja professionaalne identiteet meile tohutuid võimalusi, mille abil saada konkurentsieelis alates kampaaniate loomisest kuni reklaamide sihtimiseni.”

Andmed, andmed, andmed

„LinkedIn tõi oma B2B Instituudi kaudu turule uue konsultatsioonifirma B2B Edge, mis aitab B2B ettevõtetel oma brändistrateegiaid optimeerida; muuta seda, kuidas nad turule sisenevad ning maksimeerida kasumit,” sõnab mees.

„Selleks kasutatakse akadeemilisi uuringuid ja LinkedIni esimese osapoole andmeid. See on alles algus, sest üheksa turundajat kümnest tunnistavad, et brändi loomine on B2B pikaajalise tulu kasvu jaoks sama oluline kui tarbijaturundus. See tõestab, et B2B on siin, et jääda,” sõnab ta.

Oli juba aeg, et Creative B2B Lions (uus Cannes’i auhind – toim.) annaks B2B turundusandmetele koha päikese all,” jätkab ta. „Kuigi need andmed ei pruukinud aidata selleaastaseid võidukampaaniaid, annavad need B2B-le kindlasti elujõudu. B2B aeg on käes. Cannes’is säramine on alles algus ja ma julgustan teid kasutama seda hetke, et süstida oma kampaaniatesse loovust, mida on vaja, et jõuda praeguste ja tulevaste ostjateni, kes ettevõtteid edasi viivad.”

Värvikas debüüt

Cannes’i festivalil läks esimene B2B Grand Prix värvitootjale Sherwin-Willamsile “Speaking in Color” häältuvastustehnoloogia teenuse eest. Kampaania autoriks on Wunderman Thompson Minneapolisest.

Veebirakendus kutsub kasutajaid andma veebisaidile suuliseid juhiseid, mis viitavad mälestustele (nt “matkamine” või “kanjoni seinad”) või kohtadele (nt “lavendliväljad” või “Island”).

Tehisintellekti otsingualgoritm analüüsib seejärel miljoneid pilte, et luua isikupärastatud värvipalett. Kasutajad valivad soovitatud värvide hulgast lähedase vaste ja saavad seda uuesti häälega täpsustada, öeldes näiteks “lisa veel natuke rohelist”. Kui lõpptulemus on kinnitatud, loob sait värvikoodi ja soovitab täiendavaid värve.

Teenus on mõeldud arhitektidele ja selle eesmärk on aidata neil leida värve, mis neil enda ettekujutuses võivad olemas olla, kuid mida on võib-olla raske sõnastada.

Grand Prix kuulus 14 võidutöö hulka, mis valiti välja 36 shortlisti mahtunud töö hulgast.

Žürii president ja Doremuse loovjuht Paul Hirsch selgitab, miks Speaking in Color peaauhinna võitis: “Selle taga oli suurepärane idee ja strateegia. B2B käib sageli mitmel viisil B2C kannul – olgu selleks siis ideed või trendid. See, mida Sherwin Williams valmistas, oli brändikogemus, mis oli spetsiaalselt kohandatud väga kitsa sihtturu jaoks, kuid selle tagajärjed on plahvatuslikud.”

Creative B2B Grand Prix:

  • Speaking in Color – Sherwin-Williams – autor Wunderman Thompson

Creative B2B kategooria kuldlõvi võitjad:

  • A Song for Every CMO – Spotify – autor FCB New York
  • Reduce the Ride – D’Ieteren – autor Happiness, Brussels
  • Piñatex – Dole + Ananas Anam – autor L&C New York

*Metoodika: LinkedIn tellis YouGovi käest uuringu, milles küsitleti 2022. aasta 28. aprillist kuni 25. maini 1600 juhtivat B2B turundusotsuste langetajat USA-s, Ühendkuningriigis, Prantsusmaal, Saksamaal, Hollandis, Itaalias, Hispaanias, AÜE-s, Saudi Araabias, Brasiilias, Austraalias, Indias ja Singapuris. Uuring viidi läbi Internetis.

Autor: Liis Suuk

Toimetas: Siim Kera

Allikad:

https://www.contagious.com/news-and-views/cannes-lions-creative-b2b-winners-2022

https://www.thedrum.com/news/2022/06/23/b2b-hits-its-stride-cannes-lions

https://www.thedrum.com/news/2022/07/27/how-b2b-marketing-can-level-up-its-creative-game

https://www.performancemarketingworld.com/article/1789657/b2b-marketing-gets-creative-eight-10-marketers-say-“creative-confidence

 

 

Kõik uudised