14.10.2022

Amber Prize’i asutaja kutsub kõiki üritusturundajaid konkursil osalema: selles maailmas tagasihoidlikkuse eest lisapunkte ei saa

“Füüsilised sündmused ei kao, vaid muutuvad. Ja muutused tulevad meie ideedest,” ütleb intervjuus Mary Kirillova, kes korraldab üritusturunduse konkurssi Amber Prize.

Mary Kirillova. Foto: Erakogu

Tänavu toimub Amber Prize 5.-6. detsembril Tallinnas Kultuurikatlas, kus jagatakse ürituskorraldajatele silmapaistvate tööde eest auhindu ning kõneletakse valdkonnale olulistel teemadel. Konkursil saavad osaleda Põhja- ja Kesk-Euroopa agentuurid ning tööde esitamise tähtaeg on 31.10.

Loe lähemalt

Sellest, mida Amber Prize endast täpsemalt kujutab, rääkisime võistluse algataja Mary Kirillovaga.

Kuidas Amber Prize sündis?

2015. aastal olin ühe ürituste ajakirja peatoimetaja. Nii tutvusin BEA World Festivali presidendi Salvatore Sagonega. Tulin Sitsiiliasse BEA festivali nõuandekomiteesse ja mõistsin, kui väga seda sektorit hindan. Inimesed ja kohalolev energia olid lummavad. 

Esimene Baltic-Nordic Event foorum ei sündinud kohe, vaid alles aasta hiljem. Oli maikuu õhtu ja ma istusin Tallinnas Kadrioru pargis ja mõtlesin, mida ma teha tahan.

Siis otsustasingi, et toon Eestisse Põhjamaade parimad agentuurid ja teen Tallinnast moodsa üritussektori meka. Korraldan ürituse, millest saab Põhjamaade peamine iga-aastane kohtumine! Minus oli palju naiivsust, kuid see võimaldas mul korraldada kõige esimese Baltic-Nordic Event foorumi.

Järgneva paari aasta jooksul reisisin Läänemere maades, suhtlesin agentuuride, äriklientide ja tarnijatega. Leidsin parimad ja tõin nad foorumile. Kord aastas kogunes Tallinnasse Põhjamaade tipp. Aeg möödus ja foorum kasvas. 

Oli see raske?

Muidugi oli. Esimesed üritused sõltusid täielikult müüdud piletitest.

Oli neid, kes mind ei toetanud, kes ei suutnud uskuda, et siin piirkonnas on selline suur rahvusvaheline projekt võimalik. Aga oli ka neid, kes sündmusesse kohe uskusid. Inimesed tulid, tunnetasid õhkkonda, tundsid energiat, leidsid vastuseid ja koostööpartnereid. 80% neist, kes esimesel üritusel käisid, on hiljem tagasi tulnud.

Kui asjad oleksid teisiti, oleks 2020. aasta foorumist saanud uus samm sektori liitmisel. Kuid siis tuli pandeemia.

Selle ajastus oli kõigi jaoks erinev, kuid enamiku jaoks oli see kohutav. Selle katastroofi ulatus on siiani ebaselge. Füüsiliste ürituste sektor peaaegu hävitati. Me ei suutnud kogu sektorit kokku tuua, sest meie sektor on äärmiselt mitmekesine. 

Agentuurid tegid endast kõik, et koroona ajal ellu jääda. Neile, kes jäid ellu, on oluline tulevasteks väljakutseteks valmistuda. Peame leidma viisi, kuidas teha koostööd ühe sektorina. Seepärast seomegi kokku rohkem kui viisteist riiki ning sadu üritusturundusagentuure. 

Muudame Amber Prize’i platvormiks, mis on avatud dialoogidele, aruteludele, inspiratsioonile ja taaskohtumistele. 2019. aastal, enne COVID-it, oli meie sektori kogukäive Põhja-Euroopas üle 2,282 miljardi euro ja see andis tööd üle 500 000 töötajale. Oleme huvitav ja väärtuslik osa majandusest.

Miks kandideerida Amber Prize’le?

Võidu pärast. Sündmuste maailmas tagasihoidlikkuse eest lisapunkte ei saa. Korraldage kõige loomingulisem üritus, pakkuge välja uuendusi, looge kampaania, mis jõuab rohkemate inimesteni kui ükski teine. Ärge arvake, et turul pole midagi uut. 

Lisaks näitab Amberi võitmine, et teie agentuur on oma ala parim. Te saate suurepärast meediakajastust, tagasisidet maailmatasemel žüriilt, võimaluse võrrelda end teiste nominentidega ning loomulikult saate suurendada kasumit. Agentuur, mis on rahvusvahelise auhinna finalist, saab palju uusi uksi avada ja teenib õiguse kiidelda!

Siin saab tutvuda parimate projektidega ning värskendada ja leida uusi kontakte. Samuti on oluline, et saate teada, mis toimub teistes riikides. 

Meil on erakordne võimalus alustada oma suhtlust uuesti, kuid mitte nullist. Inimene on sotsiaalne liik, see on meie loomuses. Vajame elavat suhtlust, kohtumisi, vestluseid, eesmärke ning ühiseid hetki. Füüsilised sündmused ei kao, vaid muutuvad. Ja muutused tulevad meie ideedest. Loome usaldust sündmuste kaudu, mis inspireerivad ja muudavad inimesi.

Esita töö

Osta pilet

PS. Kasuta koodi AmberFriend ning saad 15% soodustust! 

Toimetas: Siim Kera, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt