Algas kestliku arengu kampaania „Mina hoolin“
Täna, 30. oktoobril algas kampaania „Mina hoolin“, mis innustab inimesi nägema kestliku arengu eesmärke meie igapäevaelu lahutamatu osana.
Kestlik areng tähendab tasakaalu leidmist inimestele heaolu loomise ja planeedi piiratud ressursside vahel. 2015. aasta septembris lepiti ÜRO-s globaalselt kokku 17 kestliku arengu eesmärki, et lõpetada ebavõrdsus, kaitsta keskkonda ja tagada heaolu kõigile. Kestliku arengu eesmärgid kehtivad kõikide riikide erinevatele tasanditele: valitsustele, ettevõtjatele, vabaühendustele, haridusasutustele ja kodanikele.
Möödunud aastal moodustati Eestis koalitsioon kestliku arengu heaks, mis ühendab asutusi ja ettevõtteid kõikidest sektoritest, kes soovivad mõjutada ja kujundada poliitilisi, ühiskondlikke või isiklikke otsuseid nii, et need toetuksid kestlikkuse printsiipidele. Kampaanias osalevad nii suured kui väikesed koalitsioonipartnerid alustades MTÜ-st Lilleoru ning lõpetades Tallinna Lennujaama ja Tallinna Ülikooliga. Liitunud on ka mitmed maaraamatukogud ja koolid.
„Mina hoolin“ on koalitsiooni esimene ühine kampaania, millega tutvustatakse 6 kestliku arengu eesmärki läbi eesti inimeste argielu puudutavate küsimuste. Globaalsed probleemid, mida kampaania esile tõstab, on vaesus, nälg, tervis, haridus, tarbimine ja vesi. Kampaania veebilehel antakse lihtsaid juhiseid, kuidas igaüks meist saab nende eesmärkide saavutamisse panustada.
Näiteks alateema nälg puhul on soovitused sellised:
- Toeta väiksemate võimalustega inimesi läbi Toidupanga, turvakodude või naiste varjupaikade
- Tarbi rohkem puu- ja juurvilju ning vähem liha. Uuri, kes on fleksitaarlane, kes taimetoitlane ja kes vegan
- Osta kohalikku, hooajalist ja õiglaselt toodetud toitu
- Väldi toidu raiskamist! Toiduraiskamise vältimine on üks kõige tõhusamaid viise inimkonna süsiniku jalajälje vähendamiseks.
„ÜRO kestliku arengu eesmärgid lepiti riikide vahel kokku juba 4 aastat tagasi, ometi on selle info jõudmine üksikisikuni olnud üsna vaevaline. See on ka mõistetav, sest eesmärgid on suured ja ambitsioonikad ning neid lugedes võib jääda mulje, et nendega peabki tegelema kusagil kõrgel ja kaugel. Tegelikult on need teemad, mis puudutavad meid kõiki igapäevaselt. Soovime selle kampaaniaga näidata neid kokkupuutepunkte, võtta inimese käe kõrvale ja juhatada ta kestlikumate valikute juurde,“ ütles kampaania koordinaator Ave-Marleen Rei.
Täpsemat infot kõikide alateemade ja juhiste kohta saab kampaania veebilehelt minahoolin.ee
Kampaania plakatid on üleval kestliku arengu koalitsiooni partnerite hoonetes. Koalitsiooni partnerid (näiteks Tallinna Lennujaam, Tallinna Ülikool jt) levitavad kampaaniat ka oma sotsiaalmeedia- ja digikanalites. Tasuline reklaam jookseb 12 päeva jooksul Delfi portaalis.
Kampaania visualiseeritud sõnumid:
Kampaania koordinaator: Ave-Marleen Rei, MTÜ Mondo
Kujundus: Triinu Tulva, MTÜ Mondo
Nõustajad: Annika Arras ja Sirli Peepson, Miltton New Nordics
Kampaaniat toetab EV Välisministeerium arengukoostöö vahenditest.
Silja Oja, TULI