13.07.2021

Aasta PR agentuur 2021: tulemuslike ja eristuvate tööde taga seisab hästi koostöötav tiim

Kuus aastat Eesti PR maastikul tegutsenud kommunikatsioonibüroo Optimist Public pärjati 2021. aasta Kuldmuna konkursil Aasta suhtekorraldusagentuur 2021 tiitliga. Mida on täna tarvis kuldseteks kampaaniateks, kuidas sünnivad edulood ning kuidas läheb 2021. aasta PR agentuuril, rääkisime agentuuri partner Mari-Liis Ahvenaga.

Foto: Harry Tiits

#14poleokei kampaania tõi sel aastal Optimist Publicule aasta suhtekorraldusagentuuri tiitli, kuidas see kampaania sündis?

Optimisti kliendiks on Eesti Seksuaaltervise Liit, keda tänavusel konkursil tunnustati ka Aasta parima kliendi tiitliga – seega võib väita, et iga edulugu algab esmajärjekorras kliendist ja ülesande positsioneeringust. Meie meeskonna eesmärgiks sai luua tähelepanu, tõsta teadlikkust ja aidata kaasa seaduse muutmisele olukorras, kus seksuaalse enesemääramise piir on Eestis üks Euroopa madalamaid ning paljud noored kogevad seetõttu seksuaalset väärkohtlemist.

Usun, et põhilise edu tõigi üheltpoolt usaldas kliendi poolt ning tugev meeskonnatöö. Kuuludes kommunikatsioonibüroona tänaseks juba pea 6 aastat Optimisti agentuuride gruppi, on iga aastaga tugevnenud meie 7 üksuse ja meeskonna koostöö ning #14poleokei kampaania on parim tõestus sellest.

Teisalt pole vähemolulisem ka eduka kampaania sisu ja aktuaalsus. Kui leida sotsiaalsele probleemile loov ja tähelepanuväärne väljund, võimaldab see nutikalt kaasata arvamusliidreid meie sõnumit võimendama ja tähelepanu looma. See ongi eduka PR-kampaania aluseks – puudutada oma sõnumiga sihtgruppi päriselt ning saavutada seeläbi lai kõlapind, kas siis teatud konkreetses inforuumis või antud juhul ühiskonnas laiemalt. Piisavalt suure mõju korral võimegi näha ka reaalset muutust – näiteks inimeste väärtushinnangutes, käitumises või seadusloomes.

Kas ühest kampaaniast piisabki, et tagada aasta agentuuri tiitel?

Vaadates #14poleokei kampaania munade saaki, siis võiks ju selline mulje jääda küll – sel aastal piisas kampaaniast, mis oli mitmetahuline ning täitis suures osas ära Kuldmuna konkursi erinevad auhinnakategooriad. Ühte mahukasse projekti sai koondatud reklaami, avaliku- ja vastutustundliku kommunikatsiooni, sotsiaalmeedia- ja mõjutusturunduse elemendid, siis sellest piisab, et tuua esile tugevusi PR agentuurina. Teisalt võtame seda tiitlit kui tunnustust meie tööle läbi viimaste aastate, kus oleme loonud
tipp-tasemel ja väga tulemuslikke kommunikatsioonilahendusi paljudele Eesti- ja rahvusvahelistele ettevõtetele, kuid mitte alati saanud või tohtinud sellest laiemalt rääkida.

Oleme jõudnud tänasele tasemele tänu kõikidele meie partneritele ja klientidele, kes meid on usaldanud.

2020-2021. aastad on olnud kommunikatsioonivaldkonnas väljakutsuvad ja nõudnud tugevat strateegilist lähenemist ja agiilsust, et vastata „lukus“ maailma võimalustele. Oleme saanud võimaluse luua nii erilisi lahendus kui ka olla stabiilseks kommunikatsioonipartneriks ning oma klientide meeskonna laienduseks ajal, mil olime eraldi, aga töötasime laiendatud tiimina kohati hoopis lähemal kui varem.

Foto: Karli Saul

Mis seisus on täna PR agentuuride töö Eestis, mida peate põhiliseks väljakutseks?

Julgen arvata, et juhtivad PR agentuurid Eestis on tegelikult oma teenuse pakkumisel maailmatasemel – eriti, kui me räägime strateegilisest kommunikatsioonist. Seda kinnitavad nii riikideülesed koostööprojektid kui ka Eestis tegutsevad rahvusvahelised ettevõtted, kelle tagasisidest peegeldub rahulolu. Tasemel tööd saab eriti teha nende partneritega, kes on altid pikaajaliseks koostööks ja lubavad enda tegevusega süvitsi minna ning teiste agentuuride ja väliste partneritega koostööd teha.

Suurimaks väljakutseks agentuurimaastikul on täna kogemustega ja pühendunud inimeste leidmine, kes oleksid oma valdkonna fännid ja soovivad erinevate ettevõtete edulugudesse panustada. Sama kinnitavad PR inimesed nii Leedust, Saksamaalt, Inglismaalt ja mujalt, kellega viimastel kuudel oleme tihedalt üle-Euroopalisi kommunikatsiooniprojekte teostanud.

Optimist Public sisenes Optimisti brändi all kommunikatsioonimaastikule 2015. aastal –
mis on sellest ajast saadik enim muutunud?

Viimase kuue aasta märksõnadeks on meie puhul ehk agiilsus ja integreeritus. Iga aasta on nõudnud järjest muutustega kohanemist ning arengut: küll hoogsa kasvuga, küll erinevate distsipliinide integreerimisega aga ka ootamatu maailma lukku-keeramise ja koroonakommunikatsiooniga. Kogu aja on oluliselt tugevnenud meeskondade-kanalite- tegevuste integreeritus – see on kindlasti ka järgmiste aastate eduka kasvu platvorm.

Kui ettevõtted ja organisatsioonid suudavad näha üha rohkem partnerluse ja koostöö eeliseid arutu konkurentsi ees, loob see uusi ja põnevaid võimalusi uute väärtuste ja positiivsete muutuste elluviimiseks ühiskonnas.

Optimist Public on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 95 liiget.

Kõik uudised