04.05.2022

Uudistoodete jaeturul olid teist aastat järjest parimad A. Le Coq, Taevas Ogilvy ja Ogilvy PR

Rahvusvaheline turu-uuringufirma NielsenIQ valis kaheteistkümnendat korda välja Eesti jaeturu edukamad uudistooted. Parima turule toodud uudistoote tiitli nii alkohoolsete kui ka mittealkohoolsete jookide kategoorias võitsid A. Le Coqi tooted. Toodete nimi, disain ning müügi- ja turunduskommunikatsioon loodi koostöös agentuuridega Taevas Ogilvy ja Ogilvy PR.

Baltikumi-ülese NielsenIQ edetabeli koostamisel võeti aluseks 2021. aasta uudistoodete reaalsed müügiandmed ning tarbijauuring, mis kajastab klientide ostueelistusi ja toodete silmapaistvust. Mainekat tiitlit jahtisid kõik möödunud aastal jaekaubandusse lansseeritud uudistooted. A. Le Coq saavutas võidu uudistoodetega kahes kategoorias: parim lahja alkoholi toode – A. Le Coq Premium Select (uudne koostis ja pakend) – ning parim mittealkohoolne jook – Ploomi Kelluke.

premium select 1

Agentuuri Taevas Ogilvy juhi Rein Iida sõnul on toiduainetööstuses parimate uudistoodete loomine erialane tunnustus peale A. Le Coqi ka Taevas Ogilvyle ja Ogilvy PRile, kes vastutavad toodete disaini- ning kommunikatsiooniprotsesside eest. „Jaekaubanduses on konkurents ülitihe ning aasta jooksul toob juba üks tugev tootja turule kümneid uudistooteid, mis kõik võistlevad tarbijate ostueelistuse nimel. Konkurents poodides on suur ning paralleelselt tootearendusega tuleb tarbijaid suunata toote disaini-, müügi- ning turunduskommunikatsiooni kaudu asjakohaselt käituma,“ sõnas Iida.

Iida sõnul suudetakse konkurente edestada tänu pikemaajalistele ja põhjalikumatele teadmistele turu kohta ning monitoorides konkurentsisituatsiooni asjakohaselt ja analüüsides seotud sektorite trende ühtse turundustiimina. „Üle kahekümne viie aasta koostööd teinud A. Le Coqi ühtne turundustiim (A. Le Coq, , , MediaHouse) on Eesti joogisektoris ja joogitoodete ekspordis teinud viimaste kümnendite jooksul üsna puhta töö,“ on Iida uhke.

A. Le Coqi turundusjuhi Katrin Verniku sõnul on mittealkohoolse joogi kategoorias esikoha võitnud Ploomi Kelluke nostalgilise karastusjoogi särtsakas uuendus. “Kuna Kelluke on armastatud karastusjook juba 1965. aastast, meenutab see täiskasvanutele helgeid hetki noorusajast. Koduse ploomi maitse toob armastatud joogi nostalgiale aga juurde värskendavaid nüansse, tänu millele on see kiiresti tarbijate südamed võitnud,” rääkis Vernik. Toodet toetavad ka vastavad pakendi- ja kommunikatsioonilahendused.

Lahja alkoholi kategoorias võidu saavutanud hele kvaliteetõlu Premium Select äratab samuti tähelepanu uudsusega – see on gluteenivaba ning tavapärasest väiksema kalorsuse ja alkoholisisaldusega. Õlle kerge, aga mõnusalt humalane maitse on saavutatud tänu kääritamisel kasutatud erilinnastele ja lisatud Tšehhi aroomhumalatele.

NielsenIQ valib aasta edukamad uued tooted kahes etapis. Esimeses etapis järjestatakse tarbijate ostetud uuemad tooted kuu keskmiste müügiandmete järgi. Seejärel viiakse läbi tarbijauuring selle kohta, kuidas tarbijad tooteid hindavad: kas nad on mõnda uut toodet märganud, vähemalt korra ostnud või korduvalt ostnud. Indeks, mis koosneb objektiivsetest käibeandmetest ja supermarketite klientide individuaalsest tagasisidest, määrab iga grupi edukamad tooted ja kolm uustulnukat, kes on aasta absoluutsed võitjad.

Autor: Kristi Hürri, Taevas Ogilvy PR

Toimetas: Kärt Tomp, TULI

Taevas Ogilvy on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 95 liiget.

 

Kõik uudised