21.11.2022

5 LinkedIni kasutamise viga, mida teeb suur osa inimestest

Värbajate ning uute tööalaste väljakutsete otsijate jaoks on LinkedIn juba pikalt tuntud platvorm, ent viimastel aastal kogub sotsiaalvõrgustik suuremat populaarsust ka äriinimeste seas, kes soovivad tõsta oma usaldusväärsust, kujundada persoonibrändi ning oma valdkonna ideid teistega jagada. Järjest kasvav sisu toob aga teravamalt nähtavale ka tüüpilised eksimused.

Millised on kõige levinumad vead LinkedIni sisuloomes ja kuidas neid vältida, selgitab META Advisory turunduskommunikatsiooni tiimi liige Lily Mägi.

Loo autor Lily Mägi. Foto: Hanna Odras

Organisatsioonid on ettevõttes toimuva edastamiseks ning brändisaadikute kujundamiseks hakanud järjest enam kasutama asutajate või töötajate isiklikku LinkedIni kontot. See on igati õigustatud taktika, sest töötajate isiklikud postitused koguvad platvormil kaheksa korda rohkem vaatamisi ning kaasatust kui korporatiivsed (ehk ettevõtte ametliku konto) postitused.

Ent kahjuks on siiski rohkelt neid organisatsioone, kes pole LinkedIni brändisaadikute loomise võimalust veel enda kasuks rakendanud või ei ole ettevõtte töötajatele jagatud piisavalt teadmisi ja ressurssi oma profiilist maksimumi võtmiseks. Platvormi põhitõdesid tundmata luuakse aga läbimõtlemata sisu ning esile tulevad vead, mis võivad inimese või ettevõtte lõppeesmärgist hoopis kaugemale viia ning kasutaja usaldusväärsust vähendada.

5 viga, mida tasub vältida

  • Eesmärkide seadmata jätmine

Kui algusaastatel oli LinkedIn peamiselt suunatud värbajatele ja tööotsijatele, siis nüüdseks on sellel mitu otstarvet: investorite otsimine, suhtlusvõrgustiku laiendamine, persoonibrändi ehitamine, valdkonna uudistega kursis püsimine ning tööalaste partnerite leidmine. Kui ettevõtte saadik ei tea, mis on tema sihtpunkt, siis on ühtlasi keeruline platvormist maksimumi võtta. Tasub mõelda, mis on konto loomise eesmärgid ning kuidas võiks see toetada karjääri ehitamist.

  • Vale sihtrühma kõnetamine

Sihtrühma määramine on turunduses peaaegu kõikide tegevuste aluseks. Kui me ei tea oma auditooriumit, siis ei ole võimalik luua tabavaid sõnumeid, mis aitavad soovitud auditooriumi valupunkte lahendada. LinkedIn annab meile võimaluse minna oma sihtrühmaga võimalikult täpseks, uurida erinevaid profiile ning määratleda just need küsimused, millest kindla valdkonna või sektori inimesed võiksid huvitatud olla. Auditooriumi määramine on oluline ka uute tutvuste loomisel – kui eesmärgiks on leida investoreid, siis pole tarvis endale sihtrühma hulka lisada insenere, kellele profiili sisu ilmselt huvi ei paku. 

  • Profiili korrastamata jätmine

LinkedInis on võimalik vahet teha passiivsel ja proaktiivsel sisul. Kui proaktiivne sisu viitab inimese loodud postitustele, siis passiivseks sisuks võib pidada kogu kasutaja profiilil olevat infot, mis sihtrühma jaoks oluline teave – alates kaanefotost kuni töökogemusteni välja. Paljude jaoks on profiil võrdne elulookirjeldusega, kuid tegelikult see päris nii ei ole.

Profiilil on igaühel võimalik jutustada oma lugu ja kõnetada sihtrühma, ilma, et astutaks liiga pealetükkivaid samme või saadetaks sisutühje privaatsõnumeid. Profiilil on võtmetähtsusega elementideks pealkiri ja kirjeldus, kus on võimalik sihtrühmale täpselt kirjeldada, kuidas profiili omanik teisi aitab, neile tulemusi toob ning millised on inimese tööpõhimõtted ja -protsessid.

  • Postitustes kandva sõnumi puudumine

Kes on LinkedInis rohkem aega veetnud, on küllap ühel hetkel sattunud postituste otsa, mis tunduvad liiga pingutatud või sisutühjad – või kui ühel inimesel ilmub mitmes järjestikune postitus, kus puudub meeldejääv või uudne sisu. Kui paljud LinkedIni turundajad soovitavad nähtavuse tõstmiseks keskenduda kvantiteedile ehk postituste rohkusele, siis tegelikult võib see profiili omanikule teha karuteene, sest selline sisu muutub jälgijate jaoks kiiresti tüütuks ja pealiskaudseks. 

Kvaliteetsete ja sisukate postituste jaoks tasub aega võtta, tutvuda valdkonna trendidega ning planeerida oma samme pikemalt ette. Alustavatel kirjutajatel tasub oma esimesi postitusi ka sõpradele või kolleegidele näidata – ausat tagasisidet tasub arvesse võtta ning enne postituse avalikustamist vajalikud muudatused ellu viia.

  • Connect vs. follow nupu kasutamine

Üks LinkedIni viimase aja trende on tavakasutaja-tüüpi konto muutmine sisulooja-tüüpi profiiliks. See tähendab, et inimese kontol muutub nupp connect hoopis follow nupuks. Kui laiema kõlapinnaga sisuloojate puhul on follow nupu vajutamine ehk profiili jälgijaks asumine mõistetav, sest vastasel juhul upub populaarsem kasutaja sõbrakutsete merre, siis väiksema jälgijaskonnaga sisuloojad võiksid enne nupu kasutuselevõttu seda otsust tõsiselt kaaluda. LinkedInis annab connect nupp võimaluse mõlemal osapoolel üksteise uudiste ja tegemistega kursis olla ning seeläbi suhtlusringkonda laiendada.

Autor: Lily Mägi, META Advisory
Toimetas: Siim Kera, TULI

Meta Advisory on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 101 liiget.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt