22.06.2022

#14poleokei jõudis maailma tuntuima loovkonkursi Cannes Lions finaali

Optimisti ja Eesti Seksuaaltervise Liidu kampaania #14poleokei jõudis maailma suurima loovkonkursi Cannes Lions PR- ja sotsiaalmeedia kategooriates finaali. Võitjad kuulutatakse välja 23. juunil.

Optimisti meeskond. Foto: Laura Oks

„Oleme Cannes Lionsi finaali jõudmise üle siiralt õnnelikud, kuid kindlasti pole meie selleteemaline võitlus veel lõppenud. Maailmas on endiselt palju riike, kus seksuaalse enesemääramise vanus on alla 16. eluaasta. Loodame, et tunnustus paneb üha rohkem inimesi ja riike mõtlema, et 14 pole okei,“ sõnas kampaania üks loovjuhte Anoorupa Bose.

Ta lisas, et Optimisti meeskond tegi kampaania nimel kõvasti tööd. „Meil oli väga väike eelarve, kuid selle korvas missioon muuta noorte elu ning hingega tehtud töö meie PR-, loov- ja meediatiimi poolt, kes panustasid kampaania elluviimisesse nii päeval kui öösel. Ja nüüd saada suisa kolm Cannes Lionsi nominatsiooni – uskumatu! Eriti rõõmustav on saada tunnustus avaliku sektori PR-kategoorias, sest Optimisti jaoks on oma oskuste kasutamine maailma paremaks muutmisel suurim eesmärk,“ lausus Bose.

osa optimisti meeskonnast cannesis
Osa Optimisti meeskonnast Cannes Lions loovfestivalil.

Kampaania PR-strateegi Triin Adamsoni sõnul on Cannes Lionsi shortlisti jõudmine suurim tunnustus, mida üks kampaania saavutada võib. „Veelgi suurema tähenduse ülemaailmsele tähelepanule annab fakt, et kampaania täitis oma eesmärki – 31. mail kuulutas Eesti Vabariigi President välja seadusemuudatuse, millega seksuaalse enesemääramise vanusepiir tõuseb Eestis 14. aastalt 16 eluaastale,“ ütles Adamson lootes, et Eesti eeskujul pööratakse seksuaalse enesemääramise eale tähelepanu ka teistes riikides, kus see seni lubamatult madal on.

#14poleokei jõudis Cannes Lionsi shortlisti kolmes eri kategoorias:

  • avaliku sektori PR-kampaania;
  • PR-kampaania läbi mõjuisiku turunduse;
  • sotsiaalmeedia ja mõjuisiku turunduse kampaania.

Cannes Lionsi PR-kategooriate võidutööd kuulutatakse välja homme, 23. juunil.

Varasemalt on Eestist Cannes Lionsi finaali jõudnud Optimisti ja Elroni kampaania „Lehvita Tiiule“.

Kampaania töötasid üheskoos välja Eesti Seksuaaltervise Liit, loovagentuur Optimist Creative ja kommunikatsiooniagentuur Optimist Public.

Autor: Triin Adamson, Optimist Public

Toimetas: Kärt Tomp, TULI

Optimist Public ja Optimist Creative on TULI liikmed. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 95 liiget.

Kõik uudised