Volkswagen astub elektriautode areenile Eestis filmitud reklaamiga
Suvel, samal ajal kui Tallinnas toimusid Nolani filmi “Tenet” võtted, filmis produktsioonifirma Nafta Eesti kaunimates paikades Volkswagen ID.3 reklaamvideot. Lähiajal on tulemas välja ka Cuba Filmsi poolt 2022. aastaks tootmisküpseks saavale Volkswageni hipibussile ID Buzz tehtud reklaam, mis filmitud Noblessneris ja Rotermannis.
Volkswagen on investeerinud tohutuid summasid elektriautode arendusse. 9. septembril tegi Volkswagen kaks suurt esitlust: näitas firma uut logo ja tootmisvalmis ID.3 elektriautot.
Eile välja tulnud reklaam “Now You Can” on esimene linnuke, mis seda suurt sammu tutvustab. Filmis näha Saaremaad, Tallink Hotelli ja Tallinna kesklinna:
ID.3 maailmapresentatsiooni
klippi filmiti Eestis kokku 6 võttepäeva.
Klipis on näha nii Eesti kui Läti talente ning ka
rahvusvahelisi modelle. “Me teeme tihedalt koostööd Nordic Face
Castinguga, kelle abiga suudame leida reklaamidesse imelisi nägusid! Meie endi
jaoks oli aga eriti põnev üks inimene, kelle nägu tegelikult reklaamis ei näegi.
Tema amet on precision driver ehk inimene, kes reklaamis nende autodega reaalselt sõidab. Tema autojuhtimise oskus peab olema laitmatu ning tal on kõrvas mikrofon,
mille kaudu režisöör teda juhendab. Kuna tihtilugu filmime tema sõitmist teise
auto pealt ning üpriski lähedalt, siis eksimisvõimalust tegelikult ei ole. See
koostöö peab olema ülimalt sujuv ning meil on hea meel, et meil Eestis on olemas
selline mees, kes saab selle tööga hakkama!” rääkis Nafta Filmsi tegevprodutsent Helen
Lõhmus.
Klippi hakatakse näitama üle kogu maailma. “Kuna tegu ei ole
klassikalise reklaamiga, vaid autot maailmale tutvustava materjaliga, usume, et
see jõuab maailma igasse nurka. Klipp ei ole mõeldud telesse, vaid erinevatele
autoshow’dele, müügisalongidesse ning kindlasti levib see ka veebiavarustes
päris kärmesti,” lisas Lõhmus.
“See, et meie lauale jõuavad sellised projektid, on aastatepikkuse
töö tulemus. Oleme käinud mööda maailma erinevatel festivalidel ja turgudel
ennast müümas, klientidega kohtumas ning Eestit kui lokatsiooni pakkumas. Oleme
samm sammu haaval ennast tõestanud ning Eestit kui esteetiliselt huvitavat
võttekohta on saatmas edu,” selgitas Lõhmus, kuidas töö Eestisse
jõudis.
Režissöör ja juhtoperaator (DOP ehk director of
photography, kes vastutab kogu visuaali eest ja kelle taktikepi järgi kõik
käib) ei ole pärit Eestist – nendeks olid Saksamaalt pärit Markus Steiner (kes ongi ainult Volkswageni
reklaamidele spetsialiseerunud) ja Damjan Radovanovic. Lisaks sattus kaamera
taha operaatori rolli ka Eesti mees Mart Ratassepp.
Nafta Filmsi poolsed tiimiliikmed:
- Produtsent: Ilya Modovyy
- Tegevprodutsent: Helen Lõhmus
- Produktsioonijuht: Deniss Bardašov
- Produktsiooni koordinaator: Sissel-Maria Mägi
ID.3 tutvustav klipp eesti keeles:
Viimsi Kooli juures filmitud Volkswageni uue elektriauto välimust tutvustav klipp:
Järjest enam tullakse Eestisse autoreklaame filmima
Mõned näited viimasest ajast:
Nafta on teinud Mercedesele reklaami “Best to Impress” Tallinnas Kalamajas:
… ja Tondi kasarmute juures:
Cuba Films on tootnud BMW-le reklaami “Unplug & Play”, milles on muuhulgas näha üht Viimsi eramaja:
Dacia filmis Eestis oma Euroopa salongidele VR lahenduse materjali – paned salongis prillid pähe ja saad autoga Eesti metsade vahel ringi sõita.
Jeep filmis Eestis Wrangleri USA reklaami, mis on välja tulemas talvel. Kalamajas värviti isegi lund selleks!
Ida-Virumaal filmiti kevadel Renault kaubiku reklaami, mis samuti pole veel välja tulnud. Samas kandis võeti üles ka uue Seati reklaami.
Rohkem Eestis tehtud rahvusvahelisi reklaame ja muusikavideoid leiad siit: www.locationunit.ee/portfolio
Silja Oja, TULI