05.05.2021

Veebiseminarid – võitlus sekundite pärast

Aastaid tagasi ei kujutanud meist keegi ette, et ta läheb turunduskonverentsile ja kuulab seal ainult esinejaid, kohvipauside ajal aga teistega ei suhtle. Muutused on tulnud, et jääda ja veebiseminaride populaarsus jätkub ka peale koroonakriisi, ennustab SEB erakliendi turunduse segmendijuht Janno Rasmus Dreger.

Janno Rasmus Dreger
SEB erakliendi turunduse segmendijuht Janno Rasmus Dreger

Viimase kahe aastaga oleme SEBs korraldanud üle 70 veebiseminari, mis on loonud väärtust tuhandetele inimestele ja sadadele ettevõtetele. Veebiseminarid on toimunud näiteks teemadel „Milline on 2025. aasta haridus“, „Kuidas parandada e-poe ostukogemust?“ ja „Kuidas tagada ärile 10x kasv“. Lisaks mitmed seminarid investeerimise põhitõdedest. Kõik seminarid on olnud tasuta ja on siiani järele vaadatavad.

2020. aasta esimeses pooles algasid muutused, mida tagasi enam ei pööra. Turule tulid uued meediumid ja uudistekanalid, info leidmine on praegu lihtsam kui kunagi varem. Seetõttu on inimestel tekkinud ka teatavad ootused, kuidas infot veelgi paremini tarbida. Probleem ei ole selles, nagu me ei oskaks guugeldada, vaid hoopis selles, kuidas infotulvas orienteerudes ellu jääda.

Sõltume teabevahetusest

Kaasaegne kultuur põhineb teabevahetusel. Tsivilisatsiooni algusaastatel koguneti ühisel platsil, kus edastati endale teada olevat infot teistele. Valgustatud antiikajastul kokkusaamised muutusid ja neid hakati kutsuma seminarideks. Kokkusaamiste vormireeglid on jäänud samaks ka 2021. aastal, kus koosolekul esineb üks peaesineja ja tema kõrval võib paikneda veel liikmeid, kes oponeerivad või toetavad põhikõnelejat. Tänapäevaste tehnoloogiliste arengute valguses on sarnase formaadiga koosolekuid toimumas veelgi enam, eelmisel aastal lausa 220 miljonit (https://blog.otter.ai/meeting-statistics/). Veebiseminar ei asenda küll füüsilist konverentsi ega koosolekut, kuid praegusel hetkel on loodud juba tegelikkusele sarnaselt üsna lähedane lahendus.

Veebiseminar ja videokohtumine efektiivistab suhtlust

SEB tutvustas 2017. aasta lõpus videokohtumiste lahendust, kus inimestel on võimalus kohtuda panganõustajaga endale sobival ajal, et arutada uue korteri ostmist, investeerimise alustamist või mõnd muud pangandust puudutavat teemat. Meie eesmärk oli tuua pangateenused veelgi lähemale inimestele, kelle elukohas puudub pangakontor, kuid internetiühendus on olemas.

Neli aastat tagasi oli see projekt tehnoloogiliselt keeruline ja oma ajast eest. Uskusime toona, et see on klientidele oluline. Täna räägib statistika kindlalt sellest, kuidas suundume pangatehingutega järjest enam digimaailma.

Sama põhimõtte järgi oleme korraldanud ka veebiseminare. Videoseminaride kontseptsioon ei olnud meie tiimi jaoks uus, kuid 2020. aastal toimus neid kindlasti rohkem kui kunagi varem ja me jõudsime uuele tasemele. Kui analüüsida veebiseminaride tõhusust ja eelist näost näkku kohtumiste ees, võiks välja tuua need peamised punktid:

  • Üritusele tulevate inimeste hulga suurust ei määra loengusaal.
  • Inimesed säästavad aega ja raha, mis enne kulus reisimisele.
  • Ettevõte saab korraldada tõhusamalt ja rohkem üritusi, kuna enam ei pea raha investeerima külaliste toitlustamise, vastuvõtmise ega hilisema koristuse peale.
  • Osalejad ja ürituse kuulajad saavad liituda ükskõik millisest kohast.
  • SEB veebiseminarid on järelvaadatavad, mis tähendab, et info ei kao tühja õhku ning infohulgast saab osa rohkem inimesi.
  • Kui seminar ei paku teavet, mida inimene ootas, siis ta lahkub. Järelikult ei ole antud teema tema jaoks nii oluline või tuleb tema kõnetamiseks leida teine meedium.

Veebiseminaride kuumad teemad ja vigadest õppimine

Kui tuua välja SEB kuumimad teemad, siis näiteks tulevikku vaatav veebiseminar „Alustava investori ABC“ jõudis üle 10 000 inimeseni. Jätkusuutlikkuse üritus „Rohepöördes osaledes rikkaks. Kas tõesti?“ kestis kokku 7 tundi ja seda nägi kokku ligikaudu 6500 inimest.

Suurim ebaõnnestumine oli vast 2019. aasta novembris toimunud ülevaade, millised on võimalused II pensionisamba raha väljavõtmiseks. Seal osales füüsiliselt 50 inimest ja virtuaalselt vaid 100. Eeldasime, et inimestel on suurem huvi teema vastu, kuid ilmselgelt toimus üritus nende jaoks liiga vara, ei oldud veel valmis.

Arutelud teemal, mille põhjal hinnata veebiseminari edukust, jätkuvad. Meie arvates on hetkel kõige olulisem, mitu minutit inimesed meie videot kuulasid ja mitu inimest seda kokku üle ühe minuti vaatas.

Muutus tuli, et jääda

Aastaid tagasi ei kujutanud meist keegi ette, et ta läheb turunduskonverentsile ja kuulab seal ainult esinejaid, kohvipauside ajal aga teistega ei suhtle. Kriisiga on välja tulnud, et selline lähenemine võib sobida tegelikult paljudele. Inimesed on küll sotsiaalsed loomad, kuid seminarile minnakse tihti selleks, et kuulata esitlused ära ning minna siis oma päevaga edasi. Seetõttu julgen väita, et teatav grupp inimesi jääb selliste veebiseminaride jätku ootama ka tulevikus.

Janno Rasmus Dreger

Erakliendi turunduse segmendijuht

SEB Pank, TULI liige

Kõik uudised