21.10.2024

VAATA SALVESTUST! Roheline TULI: koostöös suudame luua keskkonnasõbralikuma ja jätkusuutlikuma turundusmaastiku

Oktoobri alguses kogunesid TULI liikmed seminarile Roheline TULI, mis sel korral keskendus rohkemale kui ainult üritusturundusele. Luubi alla võeti reklaam, digi ja meedia ning arutleti, kuidas roheline turundus meie tööd mõjutab.

Foto: Martin Kosseson
VAATA SALVESTUST

“Seda juba teame, et üritusturundajad on roheteemades läbi ise õppimise ja katsetamise oskajad, aga mul on suur rõõm näha, et brändid ja teised turundusagentuurid on neil kannul, kui mitte juba neist ees,” kommenteerib üritust TULI juhatuse liige Katriin Hunt.

“Praegu on peamine rääkida, rääkida, rääkida, et saada kõik rohelisele pardale. Seda mitte seepärast, et turundajaid “kindlasti varsti mööduvale” trendile saada, vaid põhjusel, et turundajad ei jääks sellest maha,” lisab Hunt.

“Me ei taha, et keegi peaks 2025. aastal oma uksed kinni panema. Kõikide suured kliendid peavad endale jätkusuutlikud partnerid otsima, sest koos iga-aastase finantsraportiga on nõutud ka ESG raport. 2024. aasta kohta esitab aruande 2025. aastal suur avaliku huviga ettevõte, kellel on vähemalt 500 töötajat ja 2025. aasta kohta esitab aruande 2026. aastal suurettevõte, kellele kohaldub kahel järjestikusel aastal vähemalt kaks nõudmist: 250 või rohkem töötajat, müügitulu 50, bilansimaht 25 miljonit.

Meie ülesanne on olla kõigega kursis ja nähes, kuidas jätkusuutlikkus mõnel kõrvadest mööda viliseb, on kurb. Peitutakse oma kontoriuste taha lootes, et see on mööduv nähtus. Teine äärmus on jälle see, et oma uste taga juba tehakse jätkusuutlikke valikuid, aga sellest ei räägita. Sellepärast Roheline TULI ongi niivõrd vajalik ürituste sari, siin jagame kõike, mida teame.

Jätkusuutlikkus ei ole ainult vegan toit ja taaskasutatud riided. Jätkusuutlikkus turundajate jaoks on oma kliendi harimine ja küsitlemine, kas me peame kõike seda tootma või kui toodame, siis kuidas saab teha seda jätkusuutlikumalt. Üritusel kõlas väga tugevalt lause “meie oleme väravavahid”, turundajad ei pea laskma läbi valikuid, mis pole jätkusuutlikud.

Väide, mida kardetakse – “jätkusuutlikus on kallis”. Et keegi pole nõus tegema muudatusi või maksma CO2 mõõtmise eest. Uuringud näitavad, et tarbijad on nõus juba maksma natuke rohkem, et saada jätkusuutliku valikut. Miks peaksime siis seda ka oma kliendi puhul kartma?”

“Turundussõnum ei saa eksisteerida suletud keskkonnas,” lisab TULI juhatuse liige Olga Peresild. “Mõjule pääsemiseks peab turundussõnum jõudma inimesteni, kes seda vastu võtavad. Brändid mõtestavad juba lahti, mida jätkusuutlikkus nende jaoks tähendab. Minu arvates on kogu turundusahela katmiseks oluline kaasata aruteludesse ka reklaamikanalid ja platvormid.

Meediaettevõtted saavad mängida olulist rolli brändide keskkonnasõbralike praktikate rakendamises meediaostudes. Nad saavad arendada innovaatilisi lahendusi, mis toetavad jätkusuutlikkust. Näiteks võivad nad aidata brändidel paigutada reklaame keskkonnasõbralikele ja säästlike energialahendustega digitaalsetele platvormidele. Samuti saavad nad optimeerida reklaamide kohaletoimetamist, et minimeerida tarbetut nähtavust ning vähendada reklaami välist raiskamist. Neid näiteid on veel.

Turundus ei ole ainult brändide ja agentuuride pärusmaa. Kui soovime tõeliselt innovatsiooni ellu kutsuda, pakub jätkusuutlikkuse trend suurepärast võimalust, et kõik turundusvaldkonna osalised saaksid koos õppida ning jagada oma õnnestumisi ja ebaõnnestumisi. Koostöös suudame luua keskkonnasõbralikuma ja jätkusuutlikuma turundusmaastiku.”

Roheline turundus pole ainult trend, vaid vastutustundlik ja strateegiline valik, mis aitab brändidel luua pikaajalist väärtust, olles samal ajal keskkonnasõbralik ja tarbijale relevantne.

Päeva moderaatorid olid Anna-Liisa Villmann (SEB) ja Mihkel Tamm (Swedbank). Meedia paneeli moderaator oli Olga Peresild.

VAATA SALVESTUST

Kärt Tomp, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt