TULI uus liige toob Eestisse maailma suurima müügitarkvara Salesforce’i
Baltikumis ja Eestis on kanda kinnitamas maailma suurima kliendi- ja müügihaldus tarkvara (CRM) ehk Salesforce’i partnerettevõte, Horvaatiast pärit LeverUP. Ettevõte on avanud kontorid juba kõigis kolmes Balti riigis. Kuigi osa meie firmasid juba kasutavad Salesforce’i, siis nüüd on neil olemas ka kohalik partner, kus töötavad oma ala tipud.
Ettevõtte tegevjuht Daria Kulikova on ülikogenud CRMi ja turunduse automatiseerimise arhitekt ja konsultant. Temale sarnaneva kogemustepagasiga inimesi leiab vähe. Nüüd suunas ettevõte oma fookuse Eestile ja liitus TULIga. Miks? Sellest juba varsti!
Millega tegeleb Salesforce?
Püüame kõigepealt sotti saada, millega tegeleb Salesforce ehk tarkvara, mida aitab meil kasutada TULI värske liige LeverUP.
Kliendi- ja müügihaldustarkvara ehk CRM annab ettevõtjale tervikliku ülevaate kliendiandmetest ja -suhetest, toetades seeläbi nii müüki kui ka turundust. Lõpptulemusena paraneb nii ettevõtte müügitegevus kui ka sisemine efektiivsus. Rahvusvahelise uuringufirma International Data Corporation’i (IDC) andmetel on Salesforce oma valdkonnas täielik turuliider, omades umbes 24% CRM-rakenduste turust. Salesforce’ile järgnevad SAP ja Oracle, kummagi turuosa on pisut üle viie protsendi.
Esialgu paistab, et sarnase teenuse pakkumisega tegeleb ka Eesti idufirma Pipedrive, kuid LeverUPi tegevjuhi sõnul on tegemist võrreldamatute ettevõtetega. „Esiteks, võrreldes Salesforce’iga on Pipedrive väike, ja teiseks on nende tarkvara funktsionaalsus ja paindlikkus piiratud. Salesforce’i ökosüsteem on ise juba tohutult suur ja selle võimekus integreerida plug-in’e, rakendusi ja teisi tarkvarasid on hoomamatu. Tehes sellest ainsa tööriista, mida müügi ja turunduse inimestel kunagi vaja läheb.”
LeverUP pakub nii Salesforce’i platvormi teenuste disaini, rakendamist kui ka analüütikat ja kliendituge. Kuigi paljud näevad endiselt CRM-tarkvara kui digitaliseeritud Rolodexi, siis tehnoloogia võidukäigu tulemusena on kliendi- ja müügihaldustarkvarast kujunenud palju olulisem tööriist kui vaid ärikontaktide talletaja. Tänapäevased CRM-tarkvarad toetavad töötajaid nii müügis, turunduses, klienditeeninduses, ärianalüütikas kui ka arvelduses.
CRM-süsteemiga saavad müügihaldurid luua paremaid püsisuhteid ning mõõta ja kaardistada oma müügiprotsessi efektiivsust igas etapis. Nüüdisaegset CRMi iseloomustab tehnoloogiline nutikus, mis kätkeb suuremat automatiseeritust, müügivihjete haldust, automaatseid meeldetuletusi, e-posti kampaaniaid ja integreeritust koduleheküljega.
Miks Eesti?
Hetkel töötab LeverUPi Horvaatia kontoris veidi üle kümne inimese, kuid lähiajal on plaanis tugevalt kasvada. Ka Eestisse värvatakse töötajaid.
„Kasvame kiiresti,“ ütleb Daria. „Oleme suure kogemusega, et treenida oma inimestest väga kõrgel tasemel koostööpartnereid meie klientidele.“ Küll aga jääb õhku küsimus, miks püütakse kanda kinnitada just Eestis? „Kolm aastat tagasi hakkasin rohkem jälgima e-Eestit ja kogu riigi digitaliseerimist. Meil Horvaatias on teilt palju õppida. Toona lõin Eestisse ka ettevõtte, mis tegeles individuaalsete konsultatsioonidega,“ meenutab Daria.
Ta jätkab: „Käisin tihti Tallinnas ja õppisin turgu strateegiliselt tundma. Avastasime, et siin on väga suur potentsiaal Salesforce’i jaoks. Praeguseks oleme jõudnud omadega sinna, et meie ettevõtte fookus ongi suunatud Eestile, sest siinsed inimesed oskavad Salesforce’i hinnata.“
Kuigi peamine aur läheb praegu Eestile, siis tegelikult on LeverUPil kliente kõikjalt maailmast. „Tihti arvatakse, et Salesforce on vaid suurte ettevõtete jaoks. Ei ole. Eestis kasutavad Salesforce’i üsna paljud iduettevõtteid. Oleme iduklastri jaoks välja töötanud ka erilahendusi. Samas omame suurt kogemust väga erinevat tüüpi ettevõtetega, tööstustest ja tootmistest kuni panganduseni,“ selgitab tegevjuht.
Automatiseerimine loob töökohti
LeverUPi looja sõnul aitab Salesforce palju asju automatiseerida, kuid keegi ei peaks kartma, et seetõttu kaovad ära inimeste töökohad. Ta on veendunud, et tulemus on hoopis vastupidine, sest CRM-süsteem aitab firmadel kasvada ja seetõttu on vaja laieneda ja inimesi juurde värvata.
Daria: „Tegelikult loome ju töökohti juurde. Loomulikult muutuvad paljud nüansid automaatseks, kuid turundaja töö jääb endiselt alles. Tähtis on hoopis see osa, kui palju on turundajal infot, kui ta hakkab oma tööd tegema. Praegu peab ta avama ekraanil palju aknaid, et erinevat infot koguda. Salesforce annab talle vajalikud andmed kätte juba analüüsitud kujul. Näeme, et aitame muuta müügiinimeste tööd palju efektiivsemaks. Loodan, et kõik turundusinimesed on praeguseks aru saanud, et mida rohkem on neil andmeid, seda paremini saavad nad teha oma tööd.“
Mida toob LeverUPile aasta 2022? „Investeerime oma nähtavusse ja meeskonna kasvatamisse. Kõige tähtsam eesmärk on Eestisse kokku panna võimalikult tugev meeskond,“ ütleb Daria ja lisab, et täpsemad finantsilised plaanid ja ootused saab ettevõte avaldada 2022. aasta lõpus.
Äripäeva 2016. aasta konverentsi tarbeks tehtud küsitlusest selgus, et enamus Eesti ettevõtteid kasutavad jätkuvalt Excelit oma müügi ja klientide haldamiseks. Siit võib välja kooruda ohukoht, et mitte kõik Eesti ettevõtted ei ole uuendustele nii avatud kui näiteks idufirmad. „Viie aastaga on nii mõndagi muutunud, kuid kindlasti mitte igas ettevõttes,“ arutleb Daria. „Oleme siin, et selgitada. Osa inimesi vajab uute tehnoloogiate kasutusele võtmiseks natukene rohkem aega.“
Milline paistab Eesti, kui vaadata Horvaatiast?
Eestis oleme harjunud mõtlema, et kuulume IT- ja iduettevõtluses maailma tippu. Uurisime oma uutelt Horvaatia sõpradelt, kui tuntud oleme Vahemere ääres. „Ma ütleksin, et te muutute üha kuulsamaks. Viimase paari aasta jooksul on näiteks Horvaatias näha, et inimesed teavad üha rohkem e-Eestist. Sel teemal jagatakse rohkem postitusi näiteks LinkedInis. Jutud e-Eestist vaikselt levivad,“ mõtiskleb Daria.
LeverUPi tegevjuht ütleb, et tema enda perspektiiv Eestile on elu jooksul kõvasti muutunud. „Horvaatia on nüüd mu kodu, kuid suure osa elust olen veetnud Ukrainas ja Venemaal. Sealt vaadates tundus, et Eesti on osa Ida-Euroopast, kuid nüüd, kui olen Eestis palju käinud, ütlen, et Eesti kuulub Põhjamaade sekka. Perspektiiv on muutunud. See on äärmiselt põnev, sest nooremana elasin teiega tehniliselt samas riigis… Nüüd näen, et tegemist pole absoluutselt sarnase riigiga, kus mina üles kasvasin. See on midagi hoopis erinevat.“
Kaarel Täll, TULI
LeverUP on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 87 liiget.
Salesforce on USA pilvepõhine CRM tarkvaraettevõte peakontoriga Californias San Franciscos. Ettevõte on Netflixi ja Paypali järel müügitulu suuruselt maailma 11. internetifirma. Salesforce’i ökosüsteem sisaldab selliseid rakendusi nagu Slack, Tableau, Mulesoft, Einstein ja work.com. Vastavalt International Data Corporation’i (IDC) andmetele oli Salesforce’i turuosa CRM rakenduste turul eelmisel aastal 23,9 protsenti ja üle 80 protsendi Fortune 500 ettevõtetest kasutab Salesfoce’i CRM platvormi.